ViestiKirjoittaja yason » 20 Joulu 2018, 00:44
No jotain objektiivisempaa pitäis saada kuin tovi. Jotain on kuitenkin ilmeisesti muuttunut, jos käytös on erilaista?
Jos seisot N-asennossa paikallaan ja nytkäiset D:n silmään, niin kauanko kestää ennen kuin pysyvä veto syntyy? Puoli sekuntia on hyvä, mutta sekuntikin voi oikein hitaalla laatikolla mennä.
En ole asiantuntija, mutta onhan siellä automaattilaatikossakin kytkinlevypakkoja, lukituspantoja yms., joita liikutellaan öljynpaineella, eli ihan fyysisesti asioita liikkuu ja kytkeytyy, solenoidit avaavat ja sulkevat öljykanavia ja lientä alkaa kulkea paikasta toiseen, kunnes se saavuttaa riittävän paineen, jotta jotain tapahtuu eikä mikään sellainen tapahdu välittömästi. EATissa varmaan vielä keskimäärin kestää nuo operaatiot kauemmin kuin jossain ZF:n lootassa valmistajan huippuunsa virittämällä ohjainsoftalla.
Öljynvaihto ainakin voi aiheuttaa sen, että uusi öljy pesee vanhaa p***aa irti, joka sitten kulkeutuu jonnekin ahtaaseen öljykanavaan ja hidastaa noita toimintoja. Kyllä noi kuitenkin useimmiten suodattimeen asti lopulta päätyy ja jäävät sinne sitten.
Outback MY10 diesel/mt