HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

SG9 Sti fore ja p0031 kummallisuuksia

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
jussik
Viestit: 27
Liittynyt: 26 Helmi 2015, 11:23

SG9 Sti fore ja p0031 kummallisuuksia

ViestiKirjoittaja jussik » 02 Tammi 2019, 15:15

Hei,

Forester alkoi yön yli seisottuaan antamaan koodia p0031 eli H02S Heater control circuit low (Bank 1 Sensor 1), etummaisen lambdan lämmityspiiri. Koodin auto antaa lähes heti käynnistyksen jälkeen. Mittasin lambdan lämmityspiirin vastuksen ja se oli n. 4 Ohm, joka pitäisi olla ok. Kyseisen anturin vaihdoin n. 10tkm sitten ICP:ltä tilaamaani Densoon.

Auto tuntuu toimivan normaalisti vaikka cel valo palaakin, varmaan hieman rikkaammalla vaan. Kuitenkin moottoritiellä kun ajelin, cel valo sammui itsekseen ja auto alkoi humppaamaan pintakaasulla. joitain minuutteja myöhemmin valo syttyi taas ja auto tuntui jälleen toimivan normaalisti.

Eli itse kysymykseen, onko näillä antureilla taipumusta katkaista lämmityspiiri lämmettyään, vai onko autossa jokin muu liitos nyt löysällä ja aiheuttaa mielipahaa. Onko lämmityspiirille olemassa omaa sulaketta jossakin?

Apuva,
-Jussi
2007 Jdm grb sti
1986 XT Turbo

jussik
Viestit: 27
Liittynyt: 26 Helmi 2015, 11:23

Re: SG9 Sti fore ja p0031 kummallisuuksia

ViestiKirjoittaja jussik » 08 Maalis 2019, 08:39

jussik kirjoitti:Eli itse kysymykseen, onko näillä antureilla taipumusta katkaista lämmityspiiri lämmettyään, vai onko autossa jokin muu liitos nyt löysällä ja aiheuttaa mielipahaa. Onko lämmityspiirille olemassa omaa sulaketta jossakin?


Vastaan itse itselleni: Tämän kaltaisen vian yleisyydestä en tiedä mutta minun kohdalla tämä oli oikea diagnoosi. CEL syttyi vian alettua n. 15s kuluessa käynnistyksestä, ja mitattaessa lämmityspiiri oli kunnossa. Autossa ei oikeastaan muita oireita ollut valon lisäksi, edes polttoaineen kulutus ei kasvanut mainittavasti. Jonkin ajankuluttua CEL alkoi palamaan aina välittömästi käynnistyksen jälkeen, tämän jälkeen lämmityspiiri oli aina poikki mitattaessa.

Nyt on uusi anturi vaihdettu ja voi taas ajella auringon laskuun. :thumbsup:
2007 Jdm grb sti
1986 XT Turbo


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa