HegeHege kirjoitti:3 kertaa yritellyt vastata ja 3 kertaa puhelin kadottanut viestin
Reetuhai2 kirjoitti:Just niin, temalla menny termit väärinpäin. Eli nostaa kierroksia, jos normaalisti on 10km/h vauhdissa 2krpm, ni alennusvaihteen kanssa onki 3krpm@10km/h. Esimerkkinä siis.
jos ajais vaan varovasti:)smacine kirjoitti:Ongelma tuossa subarun alennusvaihteisessa laatikossa on se, että se ei kestä diisselin vääntöä.
Fore33 kirjoitti:jos ajais vaan varovasti:)smacine kirjoitti:Ongelma tuossa subarun alennusvaihteisessa laatikossa on se, että se ei kestä diisselin vääntöä.
ausseissa ainakin kovas käytössä oleva XT on kestänyt laatikko swappiä
HegeHege kirjoitti:Tuossa 2 litraisessa ei turbollisessa vuoden 2006 bensa Foressa on mielestäni melko pitkä ykkönen ja kakkonen ihan vakiorengastuksellakin. Muistaakseni ihan laskettuna kierrosrajoittimeen (7500) ottaa ykkösellä 61 ja kakkosella 103 kmh. Monesti tulee tuota alentajaa käytettyä ahtaammissa paikoissa tai kärryn kanssa kikkaillessa. Itsellä on vielä rengastus isonnettu 215/60 16" ---> 215/65 16", niin tuokin vielä sitä välitystä reilut 3% pidentää. Diiselimallien maksimivauhdeista ykkösellä ja kakkosella en tiedä, mutta olettaisin jäävän alemmas kuin bensakoneella.
1,447:1 lienee tuo alennus Foressa. Ei kuullosta isolta avulta, mutta omasta mielestäni auttaa paljonkin.
Rudealis kirjoitti:
Bensakonees kestää ajaa "täysiä" niin tuskin kiisseli sille mitään kummempaa tekee...
Jos pelottaa niin osta sti laatikko nipponista niin salettii kestää.
ReeL12 kirjoitti:Rudealis kirjoitti:
Bensakonees kestää ajaa "täysiä" niin tuskin kiisseli sille mitään kummempaa tekee...
Jos pelottaa niin osta sti laatikko nipponista niin salettii kestää.
Muuten ihan validi neuvo, mutta STI tai muissakaan turbo malleissa ei ole alennusvaihtoa jos sitä kerran oltiin vailla. Ihan ummikkona vois tietty olettaa että tehdas on jotakin lujuuskertoimia käyttänyt kun on alennusvaihteet laittanu ainoastaan vaparimalleihin. Kaiken saa tietysti rikki tai vaihtoehtoisesti kestämään yllättävän kauan jos tietää mitä tekee ja miettii miten kalustoa käyttää. Tehtaan oletushan varmasti on että normi bensalenkkarikäyttäjät ei pääsääntöisesti ymmärrä mistään mitään.
Rudealis kirjoitti:Mä kuvittelisin että alennusvaihteistoa ei ole turhaa pantu rallimalleihin kun niitä tuskin kukaan kärryn vetoon ostaa tai mihinkään mettätiellä ryömimiseen ja varmaan parirammaa painonsäästöä tulee myös ku jättää turhat rattaat veke.
Rudealis kirjoitti:sen lisäksi veikkaan että esm ison veneen sutiminen ylös rampilta tai jossai kivenkolos nylkyttäminen olis kovempaa rääkkiä laatikolle sekä muulle akselistolle kuin turbovehkeellä kaduilla ja hiekalla kirmailu.
voihan sitä ykkösellä lähteä smuutisti ja painaa kaasu pohjaan vasta kakkosella
porukka on kyllä laittanu alennuslaatikollisia vaihteistoja myös turbomalleihin ainaki ausseissa ja hyvi näyttäis rymyytystä kestävän.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa