HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Ez30 moottorin ongelmat

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Legacy ez30
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Kesä 2019, 16:04

Ez30 moottorin ongelmat

ViestiKirjoittaja Legacy ez30 » 03 Heinä 2019, 13:06

Hei. Englanninkielisestä maailmasta löytyy viestejä jossa mainitaan Subaru ez30 moottorin ongelmaksi jäähdytys ja kannentiiviste jotka voivat aleta vuotamaan. Lisäksi mainitaan kannenpulttien vaihtotarve (ARP:n pulteiksi) jos moottoria viritetään. Moottorin eliniän ei pitäisi lyhentyä mikäli tehoja otetaan 350hp, tehojen nostaminen lyhentää moottorin elinikää, näin väitetään kokemusperäisesti. Aikaisemmin kirjoitin, että oman autoni moottori rikkoutui alle 3000 kierroksen vakionopeusajossa (etanolilla) suuttimen rikkoutuessa. Nyt suuttimet ja eFlexiFuel laitteisto on tarkastettu ja niistä ei löytynyt mitään vikaa. Vikaa joka kiertokangen on taittanut etsitään ja asiaan palataan toimestani kunhan ns. "syyllinen" löytyy. Ongelmattomia kilometrejä kaikille palstan lukijoille.

ookke
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Maalis 2019, 19:59

Re: Ez30 moottorin ongelmat

ViestiKirjoittaja ookke » 04 Heinä 2019, 11:42

Jos se ei ollut auki jumittunut suutin niin syypää löytyy kenties lohkon sisältä vasta, pyörähtänyt laakeri tms? Hyvällä yksilöllä näillä voi tosiaan lykätä 300 tkm suht huoletta mutta omaan 190 tkm ajettuun on myös tehty sekä jakopää että kansipahvit jo.

ufo-driver
Viestit: 141
Liittynyt: 26 Touko 2015, 23:46

Re: Ez30 moottorin ongelmat

ViestiKirjoittaja ufo-driver » 25 Heinä 2019, 22:07

Täällä 296 000 km ilman mitään ongelmia kansipahvien tai jäähdytyksen kanssa. Nesteitä pyritty vaihtamaan huolto-ohjelman mukaisesti, ei mitään taikakeinoja käytössä. Jäähdyttimen korkki uusittu, kun lykkäs vuosi sitten Alastarolla jäähdytysnesteitä paisuntasäiliöön. Sen jälkeen ei sitäkään ongelmaa.
Forester e-Boxer MY 20
ex 3.0 R Outback MY05


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Masi ja 9 vierailijaa