Mä en juurikaan ole perehtynyt vaihteistojen rakenteisiin, erikokoisia rattaita siellä pyörii, ja niitä hämmennetään vivuilla ja voimat välittyy...
Eli, onko alennusvaihteiston jatkuva käyttö haitallista jotenkin? Mä tykkään kaupungissa käyttää pikkuvälityksiä, ihan kytkimen säästämiseksikin, ja välitykset tuntuu muutenkin sopivan jatkuviin liikkeellelähtöihin. Kun ne papat lähtee niin hitaasti liikennevaloista.
Ja talviliukkailla, jäisestä risteyksestä lähtee kivasti pikkukakkosella hiukkasen sutien. Takavetobemaristien tuskalle hymähdellen!
Ja, mahtaako alennusvaihteiston olemassaololla olla vaikutusta laatikon jäykkyyteen, ei ole kovin sujuva vaihtotapahtuma? Muistelen vanhoja takavetotoyotoita, vaihde napsahti seuraavalle pikkusormella tökkäisten, ylös sekä alaspäin.
Olisko ne Midlandin öljyt kokeiltava?