HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

EJ25D Varaosat ja koneremppa

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Grimatrix
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Heinä 2020, 14:18

EJ25D Varaosat ja koneremppa

ViestiKirjoittaja Grimatrix » 19 Heinä 2020, 14:38

Moi! Onko täällä ketään, jolla on kokemusta EJ25D moottorista? Minulla on jenkin tuotannon Subaru Outback Legacy BG 1999vm just sillä koneella. Suomessa en ole hirveästi nähnyt Subaruita tällä koneella.

Tarkoituksena olisi tehdä koneremontti, ilmeisesti kiertokangen laakerit nakuttaa. Isoin ongelma siinä on varaosien saatavuus, kun niitä ei ollenkaan saa Suomesta, ainakin minun kokemuksen perusteella. Jos joku tietää mistä niitä saisi tilattua, niin kertokaa ihmeessä.

Toinen ongelma on siinä, että on olemassa ainakin kolme variaatiota noista kiertokangen laakereista, niin vähän vaikeaa päätellä että mikä sopii mun koneeseen.
Subaru Outback Legacy BG 1999

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: EJ25D Varaosat ja koneremppa

ViestiKirjoittaja Matway » 21 Heinä 2020, 12:04

Ootko katsonut mitä ICP:llä on tarjota tohon malliin.
ICP= Import Car Parts
Vuoden loppuun asti ilman tulleja Briteistä.

Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Grimatrix
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Heinä 2020, 14:18

Re: EJ25D Varaosat ja koneremppa

ViestiKirjoittaja Grimatrix » 21 Heinä 2020, 13:13

Sieltä löytyi osa tarvittavista varaosista, mutta sieltä ei löydy esimerkiksi mäntöjä tai tiivistesarjaa.
Mut kiitos että kerroit tosta kaupasta, pääsee tilaa edes jotain osia.
Subaru Outback Legacy BG 1999

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: EJ25D Varaosat ja koneremppa

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 21 Heinä 2020, 22:11

Mitä mä hikipediasta saksanmurteisella lontoolla sain selvää, ni ilmeisesti tossa on samat kk lakrut ku vanhassa 2.5l koneessa, oliko ne nyt 48mm. Ja eikai siinä nyt muuten mitään kummempia eroja oo vaikka tiivistesarjassa, eihän noissa subarun koneissa muutenkaa. Eikai tollanen vaparikone mitään uusia mäntiä tartte, jos hifistellä haluu ni laittaa renkaat. Olettaen ettei ne nyt älyttömän kuluneet oo.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: EJ25D Varaosat ja koneremppa

ViestiKirjoittaja mechanix » 24 Heinä 2020, 08:43

Taitaa tuo kone olla jo 5 päittäisellä uudemmalla lohkolla ja 52mm kk laakereilla. Näin ainakin mun ex -98 jenkki outback. Kanget muuten mitaltaan vanhaa mallia eli sen ~1mm pidemmät.

Alakerran tiivisteethän on samat kun kaikissa muissakin ej koneissa, siihen ns. vanhan mallin 2.5 kansipahvi ja turbon venttiilikannen tiivisteet jos ei erikseen tuohon löydy.

Mäntiä tosiaan ei tarvii vältttämättä vaihtaa jos ehjät jne. Yleensä kuluu 2 ja 4 pytyn männistä helmat ja kylmänä varsinkin lotkottaa, budjettikorjauksena vaihtaa ne 1 ja 3 pyttyihin [emoji16]

- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Grimatrix
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Heinä 2020, 14:18

Re: EJ25D Varaosat ja koneremppa

ViestiKirjoittaja Grimatrix » 24 Heinä 2020, 11:44

mechanix kirjoitti:Taitaa tuo kone olla jo 5 päittäisellä uudemmalla lohkolla ja 52mm kk laakereilla. Näin ainakin mun ex -98 jenkki outback. Kanget muuten mitaltaan vanhaa mallia eli sen ~1mm pidemmät.

Alakerran tiivisteethän on samat kun kaikissa muissakin ej koneissa, siihen ns. vanhan mallin 2.5 kansipahvi ja turbon venttiilikannen tiivisteet jos ei erikseen tuohon löydy.

Mäntiä tosiaan ei tarvii vältttämättä vaihtaa jos ehjät jne. Yleensä kuluu 2 ja 4 pytyn männistä helmat ja kylmänä varsinkin lotkottaa, budjettikorjauksena vaihtaa ne 1 ja 3 pyttyihin [emoji16]

- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.


Olen kyllä ennenkin kuullut että kk lakrut ovat 52mm, mutta en ollut varma. Joo, ja toivottavasti ei tarvitse vaihtaa niitä mäntöjä, saa nähdä. Kiitos tiedosta!
Subaru Outback Legacy BG 1999


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa