HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Impreza MY08 ja p0172

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Impreza MY08 ja p0172

ViestiKirjoittaja ximmo » 28 Joulu 2020, 13:23

Hankalan joulukuun kruunasi moottorin vikavalon syttyminen ajellessani kohti joulunviettoa. Onneksi syttyi yhtenäisesti palamaan, ei vilkkumaan, mikä on käsittääkseni Subaruissa vakavamman ongelman merkki. Hain eilen Kiina-ELMin ja sillä selvisi syy: p0172 eli "System too rich, bank 1". Onkohan tämä mitenkin yleinen ongelma ja mikäköhän on Subaruissa yleisin ongelman aiheuttaja?

Vikakoodista ja sen mahdollisista yleistasolla yli merkkirajojen syistä on ihan hyvä kuvaus täällä: https://www.troublecodes.net/pcodes/p0172/ Kovasti tuo MAF-ongelmista puhuu, mutta onhan tuossa potentiaalisia syyllisiä yllin kyllin. Joka tapauksessa kannattaa nyt se MAF katsoa ensin. Uusi näemmä maksaa 135 euroa Autodocilla, jos siinä on syypää, eikä nykyisestä enää soivaa saa. Vikavalo syttyi normaalissa ajossa motarilla, ei mitään havaittavia oireita sitä ennen. Nyt siinä lienee jokin safety mode päällä, mutta käy täysin normaalisti, ahtaa ok, lämmöt ok jne.

Auto on siis Impreza Sti MY08, euroversio Artec Powerin softan kera.

EDIT: MAF putsattu, ja oli muuten jo valmiiksi melkoisen puhdas. Nollasin koodin, ehkä tässä nyt 20 km mennään taas ilman vikavaloa.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

mikkopik
Viestit: 30
Liittynyt: 23 Helmi 2015, 18:42

Re: Impreza MY08 ja p0172

ViestiKirjoittaja mikkopik » 29 Joulu 2020, 22:22

MY07 vapari foresteri tehnyt syksyn aikana saman 2 kertaa. Molemmilla kerroilla n. 40 km ajon jälkeen. Vaihdoin maf:inki välissä. Oliskohan ilmansuodattimella vaikutusta. Näytti kyllä kohtuu puhtaalta, mutta paineilmalla lähti hienoa pölyä melko paljon.

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Impreza MY08 ja p0172

ViestiKirjoittaja ximmo » 01 Tammi 2021, 14:56

MAF ja takimmainen lambda-anturi putsattu, ei oo valo vielä syttynyt uudelleen. Toivottavasti ei sytykään, kun kilometrejä tulee lisää.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Impreza MY08 ja p0172

ViestiKirjoittaja ximmo » 07 Tammi 2021, 11:15

Juu nyt on menty noin 150 km ja valo ei ole syttynyt. Eiköhän tämä ole tällä hyvä.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
shiberu
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Maalis 2020, 09:00

Re: Impreza MY08 ja p0172

ViestiKirjoittaja shiberu » 15 Helmi 2021, 09:28

Hieman myöhässä, mutta saman koodin 'korjasin' 08 impustani samalla tavalla viime kesänä. Ilmansuodatin mäkeen ja uusi tilalle + kunnon puhdistus MAFille motonetin maf-putsarilla. Ei ole tullut uudelleen.
MY08 Impreza WRX


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron