HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Legacy vm91 1.8 4x4 laatikko ongelma

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Legacy4x4
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Tammi 2021, 11:01

Legacy vm91 1.8 4x4 laatikko ongelma

ViestiKirjoittaja Legacy4x4 » 03 Tammi 2021, 11:25

Elikkäs ongelmana on pakki joka ei kylmänä kytkeydy. Auto vasta ensimmäistä talvea ja vika alkoi kun ilmat viileni +2 asteen tienoille. Pakki ei siis mene millään päälle vaikka keppi menee ja pakkivalot syttyy, pakki löytyy kunhan pääsee lämpiämään laatikko mutta tyhjäkäynnillä tähän saattaa mennä kymmeniä minuutteja. Olen yleensä jättänyt aina niin auton että lämpimällä koneella pakittanut ruutuun että pääsee liikkumaan aamulla mutta tossa joulun alla vähän pidemmällä kauppareissulla tein virheen kun ajoin suoraan ruutuun ja siinähän odottelin aikani pakkia etsien kun eipäs löytynyt. Öljyt vaihdoin ja päädyin 80w90 kun sitä tarjos kyseiseen laatikkoon eikä auttanut se. Atf vois olla myös vaihtoehto vielä mutta onko kokemuksia johtuuko öljystä vai jostain muusta? Vivustot tutkinu kaikki ja ei tuntuis olevan niissäkään mitään.

mikkopik
Viestit: 30
Liittynyt: 23 Helmi 2015, 18:42

Re: Legacy vm91 1.8 4x4 laatikko ongelma

ViestiKirjoittaja mikkopik » 03 Tammi 2021, 16:02

Autaako jos käyttää kytkintä välillä ylhäällä? Monesti hampaat sattuu kohdakkain, eikä mene pakki silmään.

Legacy4x4
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Tammi 2021, 11:01

Re: Legacy vm91 1.8 4x4 laatikko ongelma

ViestiKirjoittaja Legacy4x4 » 03 Tammi 2021, 16:39

Ei auta mikään muu kuin joko ajella pitkin poikin tai vaan odotella että lämpenee. Oon kokeillu väkikaasulla ja kaikkien vaihteitten kans mutta ei vaan löydy pykälää tosiaan kun vasta lämmetessä. Muut vaihteet pelaa kyllä normaalisti. Vain pakki puuttuu :|

wagner
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Loka 2020, 12:41

Re: Legacy vm91 1.8 4x4 laatikko ongelma

ViestiKirjoittaja wagner » 06 Tammi 2021, 16:05

Mulla oli samantyyppinen on ongelma -92 legacyssa. Oli huonosti pidetty auto, meni viime keväänä paaliin. Kylmänä piti houkutella pakki päälle, sen oikean tekniikan oppimisessa meni pari kuukautta. Vie keppi siihen pakin kohdille ja kohtuullisella voimalla yrität saada sen uppoamaan oikeaan loveen, pieni sivuttaisliike mukana.
Forester XT -03

Legacy4x4
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Tammi 2021, 11:01

Re: Legacy vm91 1.8 4x4 laatikko ongelma

ViestiKirjoittaja Legacy4x4 » 07 Tammi 2021, 06:42

Maanantaina tallilla tutkin asiaa taas ja tulin siihen tulokseen että öljyissä jotain joka vaikuttaa asiaan. Synkro ei nouse kylmänä (jotain vikaa lootassakin siis) koska keppi kyllä menee ihan normaalisti pakille mutta ei vaan kytkeydy. Muutama kilometri ajoa ja pakki toimii taas. Koittanu lueskella ja ettiä niin subaruissa on laatikko ongelmia mutta yleensä 1 ja 2 vaihteissa kylmänä ja porukka on laittanu midlandin 75w90 joka on osaan auttanutkin mutta tuokin visko kuulostaa todella isolta. Lähinnä itse kiinnostais kokeilla tuota atf koska on todella juoksevaa ja hyvä tarttuvuus mutta onko kellään kokemusta subarun askeista mahtaako kestää? Moni käyttää rata/jokkis (ainakin monessa japsi vehkeessä) tuota atf mutta subarun askeista ei löydy oikein tietoa.

Jacob Lumley
Viestit: 83
Liittynyt: 11 Helmi 2015, 20:01

Re: Legacy vm91 1.8 4x4 laatikko ongelma

ViestiKirjoittaja Jacob Lumley » 19 Tammi 2021, 08:09

Atf= automaatiöljy. Soveltuu esim ohjaustehostimeen, automaattivaihtestoon,(Noista variaattori tyyppisistä en tiedä)
Arvelen, väärä laatikkoöljy. Vanha Subarun vaihdelaatikko ranttu öljystä. Osta/vaihdata "alkupeäiset subarun vaihtesto öljyt. Niissä sopiva lisä aineistus.

Yksityinen huolfirma, vein joskus tuommoisen Subarun vaihteisto öljyn vaihtoon. Sanoi että he käyttää Subarun manuaali vaihteistoon, vain Subarun vaihteisto öljyä, siinä on sopiva ja toimiva lisä ainestus.

Legacy4x4
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Tammi 2021, 11:01

Re: Legacy vm91 1.8 4x4 laatikko ongelma

ViestiKirjoittaja Legacy4x4 » 19 Tammi 2021, 20:52

Tuota atf käytetään myös paljon manuaali askeissa ei ole pelkästään automaatteihin vaikka näin moni luulee. Joka tapauksessa ongelma tuli korjattua kun kaikki pienet väljyydet vivustosta ja nivelistä korjattu ja kunnon puhdistus ensin atf jonka jälkeen laitoin 75w90 sisään.

Legacy4x4
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Tammi 2021, 11:01

Re: Legacy vm91 1.8 4x4 laatikko ongelma

ViestiKirjoittaja Legacy4x4 » 19 Tammi 2021, 20:57

Ja siis tehtaan mukaan laatikkoon pitäisi laittaa 80w90 mutta jenkit tiesi heti että ei toimi enään vanhoissa jos ei ole vaihdettu 30tkm välein aina öljyjä. Tuo 80 on kuin liisteriä verrattuna 75 (merkeillä eroja)

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Legacy vm91 1.8 4x4 laatikko ongelma

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 19 Tammi 2021, 23:00

Mutta monenko vehkeen lootassa on ATF tehtaalta lähtien? Kaikkeehan voi aina koittaa jossei oo hävittävää, mutta en mä ihan ekana menis laittamaan. Perä yleensä tahtois kuitenki vähän tujumpaa ja enemmän lisäaineistettua öljyä. Noihin jenkkien juttuihin en kyllä ihan sokeesti luottas. Meinaan kyllä mulla hyvin pyöri legacyn laatikossa, ja nykyäänkin pyörii impun laatikossa halvin GL5 lootaöljy mitä paikallisessa varaosaliikkeessä oli, ja 75w90 se oli. Eli sulla oli se vika kuitenki 98% varmuudella siinä vivustossa.

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Legacy vm91 1.8 4x4 laatikko ongelma

ViestiKirjoittaja Matway » 20 Tammi 2021, 17:05

Reetuhai2 kirjoitti:Mutta monenko vehkeen lootassa on ATF tehtaalta lähtien? Kaikkeehan voi aina koittaa jossei oo hävittävää, mutta en mä ihan ekana menis laittamaan. Perä yleensä tahtois kuitenki vähän tujumpaa ja enemmän lisäaineistettua öljyä. Noihin jenkkien juttuihin en kyllä ihan sokeesti luottas. Meinaan kyllä mulla hyvin pyöri legacyn laatikossa, ja nykyäänkin pyörii impun laatikossa halvin GL5 lootaöljy mitä paikallisessa varaosaliikkeessä oli, ja 75w90 se oli. Eli sulla oli se vika kuitenki 98% varmuudella siinä vivustossa.
Toyota Camry MY88 oli ATF öljyt manuaaliaskissa. Tuli kertaalleen vaihdettua joskus aikoinaan...

Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa