ViestiKirjoittaja Tomcat » 08 Helmi 2017, 09:41
Oma veikkaus että järkevällä öljynvaihtovälillä ja rauhallisella kylmäajolla tuollainen 3.0/3.6L kattila kestää todella pitkään...
Sama koskee 5EAT automaattia, ne öljyt kannattaa vaihtaa noin 60tkm välein "huuhtelemalla" koska normi vaihdossa sieltä ei tuu kuin puolet, jos sitäkään.
Esim noissa BMW:n F30 2.0L bensakoneissa kun menee jakopäitä niin en yhtään ihmettele, öljynvaihtoväli on sellainen että propusta valuu mustaa siirappia ( Pudotin meillä öljynvaihtovälin 10tkm ) ja automaatin softa on niin idiootti että kone pyrkii heittämään heti mahdollisimman ison pykälän että koko kori tärisee tuolla 1200rpm kierroksella.
Meillä tuolla BMW:llä ajetaan aina "sport" puolella jolloin rundit aina järkevät +1800rpm, ihan sama miten sitä polttoainetta menee, veikkaan vaan että jakopääkin kestää 4-kertaa pidempään, puhumattakaan runkolaakereista.
Sama linja tuntuu olevan nykyään kaikilla autovalmistajilla. Sitten ihmetellään kun pikkukoneet hajoo tuon tuosta...
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94