HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

3.0 Outback kestävyys

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
zonoto
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 22:01

3.0 Outback kestävyys

ViestiKirjoittaja zonoto » 05 Huhti 2015, 18:24

Onko palstalaisille kokemuksia paljonko kilometrejä 2005 3.0 Outbackillä voisi olettaa menevän ilman isompia remontteja (moottori+vaihdelaatikko)?
Itsellä nyt 210tkm takana ilman ongelmia. Maantieajoa tulee pääasiassa.

Muuraaja
Viestit: 30
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 19:17

Re: 3.0 Outback kestävyys

ViestiKirjoittaja Muuraaja » 17 Huhti 2015, 19:44

210 ittellä kanssa mittarissa. Tähänkään vissiin ei normi huoltoja kummempaa. Aika näyttää. Sekalaisessa ajossa kulutus 12 sataselle
Kipu on vain tunnetila, kun laiskuus poistuu ruumiista.
-Outback 3.0 r-

ufo-driver
Viestit: 141
Liittynyt: 26 Touko 2015, 23:46

Re: 3.0 Outback kestävyys

ViestiKirjoittaja ufo-driver » 08 Helmi 2017, 08:09

Mulla mittarissa 245 000 km (2005), koneeseen ja automaattiin vain vaihdettu öljyjä. Ainoastaan kulutusosia mennyt tähän mennessä, meikän aikana kilometrejä kertynyt 3,5 vuoden aikana noin 80 000. Tosin vähän yllättäen 212 000 kohdalla jarrulevyjen uusinta laajeni etujarrusatuloiden uusinnaksi.
Forester e-Boxer MY 20
ex 3.0 R Outback MY05

ufo-driver
Viestit: 141
Liittynyt: 26 Touko 2015, 23:46

Re: 3.0 Outback kestävyys

ViestiKirjoittaja ufo-driver » 08 Helmi 2017, 08:53

... niin ja jakopään suunnalla raksuttaa mun korvaan oudosti (on raksuttanut koko 3,5 vuoden omistusaikani). Subaru-spesialistit oli sitä mieltä, ettei mitään korjattavaa ole, ajua vaan. Öljyjä lisään vaihtovälillä litran - puolitoista. Kulutus viimisellä 6 000 km:llä 10,2 litraa sadalla, 75 - 80 % motarilla ja valtateillä.
Forester e-Boxer MY 20
ex 3.0 R Outback MY05

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: 3.0 Outback kestävyys

ViestiKirjoittaja Tomcat » 08 Helmi 2017, 09:41

Oma veikkaus että järkevällä öljynvaihtovälillä ja rauhallisella kylmäajolla tuollainen 3.0/3.6L kattila kestää todella pitkään...
Sama koskee 5EAT automaattia, ne öljyt kannattaa vaihtaa noin 60tkm välein "huuhtelemalla" koska normi vaihdossa sieltä ei tuu kuin puolet, jos sitäkään.

Esim noissa BMW:n F30 2.0L bensakoneissa kun menee jakopäitä niin en yhtään ihmettele, öljynvaihtoväli on sellainen että propusta valuu mustaa siirappia ( Pudotin meillä öljynvaihtovälin 10tkm ) ja automaatin softa on niin idiootti että kone pyrkii heittämään heti mahdollisimman ison pykälän että koko kori tärisee tuolla 1200rpm kierroksella.

Meillä tuolla BMW:llä ajetaan aina "sport" puolella jolloin rundit aina järkevät +1800rpm, ihan sama miten sitä polttoainetta menee, veikkaan vaan että jakopääkin kestää 4-kertaa pidempään, puhumattakaan runkolaakereista.

Sama linja tuntuu olevan nykyään kaikilla autovalmistajilla. Sitten ihmetellään kun pikkukoneet hajoo tuon tuosta...
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
STi06
Viestit: 182
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:53
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Re: 3.0 Outback kestävyys

ViestiKirjoittaja STi06 » 08 Helmi 2017, 23:21

ufo-driver kirjoitti: Tosin vähän yllättäen 212 000 kohdalla jarrulevyjen uusinta laajeni etujarrusatuloiden uusinnaksi.


Meillä sama legassa... 210tkm ja oikea etusatula niin jumissa että meni vaihtoon, tais olla rantakarella 168e, eli ei edes paha.
Forester XT 2.5 turbo 2006 -kutiteltu käyttis
Legacy 3.0 H6 AT stw 2007 -Käyttis
Impreza GT 25stars edit. 1999 -EX
Impreza WRX STi 2006 -EX
Impreza 2.0 gl stw 1998 -Avokin EX

ufo-driver
Viestit: 141
Liittynyt: 26 Touko 2015, 23:46

Re: 3.0 Outback kestävyys

ViestiKirjoittaja ufo-driver » 09 Helmi 2017, 13:25

Jaa, mulla satulat oli EUR 413,25 - per kappale. Paikka sama.
Forester e-Boxer MY 20
ex 3.0 R Outback MY05

Avatar
STi06
Viestit: 182
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:53
Paikkakunta: Vantaa, Finland

Re: 3.0 Outback kestävyys

ViestiKirjoittaja STi06 » 10 Helmi 2017, 10:59

ufo-driver kirjoitti:Jaa, mulla satulat oli EUR 413,25 - per kappale. Paikka sama.


Tästä on nyt se kuukaus kun tohon vaihdettiin... Oliskohan hinnat tullu alas?

Satula vas.etu, levyt ja palat eteen ja taakse +työt = 518€
Forester XT 2.5 turbo 2006 -kutiteltu käyttis
Legacy 3.0 H6 AT stw 2007 -Käyttis
Impreza GT 25stars edit. 1999 -EX
Impreza WRX STi 2006 -EX
Impreza 2.0 gl stw 1998 -Avokin EX

ufo-driver
Viestit: 141
Liittynyt: 26 Touko 2015, 23:46

Re: 3.0 Outback kestävyys

ViestiKirjoittaja ufo-driver » 10 Helmi 2017, 13:24

Kiitos tiedosta. Mulle tuli orkkissatulat, jotka valurautaisina eivät edes parhaasta päästä tehtäväänsä. Vaihtoehdot ei oikein ollu hanskassa, kun satuloiden vaihtotarve tuli yllärinä. Ei kerinny tänne foorumille.
Forester e-Boxer MY 20
ex 3.0 R Outback MY05

Mariano
Viestit: 32
Liittynyt: 22 Helmi 2016, 18:16

Re: 3.0 Outback kestävyys

ViestiKirjoittaja Mariano » 11 Helmi 2017, 10:34

Mulla legacy 3.0r ja 190tkm mittarissa. Takapyöränlaakerit ja vasemman etujarrusatulan joutu vaihtaa.

Muuraaja
Viestit: 30
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 19:17

Re: 3.0 Outback kestävyys

ViestiKirjoittaja Muuraaja » 25 Helmi 2017, 10:23

Tällä päivämäärällä meni 250000 rikki.. auto ollut meillä reipas 2 vuotta.
15000 välein huolto ja joka kerta jarrut auki ja rasvaus niinku japanilaisessa pitää aina tehdä.
joitain alustan osia vaihdettu. puslaa ja koiranluuta..
Kulutus 10-11..
pitkällä matkalla alle 9 lukemia saavutettu..
Kipu on vain tunnetila, kun laiskuus poistuu ruumiista.
-Outback 3.0 r-

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: 3.0 Outback kestävyys

ViestiKirjoittaja SixStars » 27 Helmi 2017, 15:37

Muuraaja kirjoitti:.. joka kerta jarrut auki ja rasvaus niinku japanilaisessa pitää aina tehdä..

Ei toi huono juttu oo jos osaa ja jaksaa tehdä :thumbup: Mulla twini Legacy ollu 4,5 vuotta enkä oo muuta ku paloja ja levyjä vaihellu mitä jarruihin tulee - kaikki satulat on koskematta olleet ja pelittää edelleen täysin ( näissähän on aikas samat jarrut ku euro 3.0 -malleissa muistelisin.. )
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

ufo-driver
Viestit: 141
Liittynyt: 26 Touko 2015, 23:46

Re: 3.0 Outback kestävyys

ViestiKirjoittaja ufo-driver » 28 Helmi 2017, 07:41

Uusia Subaruita koeajamassa. Tarjoavat nykyisestä vaihdossa EUR 4 000/5 000. On uudetkin hienoja ja ominaisuudet Herttoniemen maastoradalla uskomattomat, mutta nykyisen käyttöarvo vaihtoarvoa parempi. Ehjä ja hyvin pelittävä auto. Ja säilyy suorituskyvyn antama hauskuus.
Forester e-Boxer MY 20
ex 3.0 R Outback MY05

ufo-driver
Viestit: 141
Liittynyt: 26 Touko 2015, 23:46

Re: 3.0 Outback kestävyys

ViestiKirjoittaja ufo-driver » 05 Heinä 2017, 14:27

Nytten 250 000 km kohdalla vasen etulaakeri uusiksi. Katsastusmies huomasi pakoputkessa (Y-putken haarassa) tässä kesäkuulla reiän, korjaantui hitsaamalla. Moniurahihnassa selviä kulumisen merkkejä, vaihdettu. Kaikki nesteet myös vaihdettu nyt kesäkuulla (moottori, loota, syyläri, jarrut, ilmastointi) + tulpat, hyvin pelittää, ihan kuin olisi kulutuskin vähentynyt - poveria antamassa kyllä nyt vaihteen vuoksi jo useampi tankillinen 98 oktaanista.
Forester e-Boxer MY 20
ex 3.0 R Outback MY05


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa