HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Ekasubaru
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Loka 2021, 11:14

Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

ViestiKirjoittaja Ekasubaru » 27 Loka 2021, 15:03

Hei.
Kyseessä -05 Lagasy 2.5l
Onnistuuko altapäin vai pitääkö nostaa kone pois?

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

ViestiKirjoittaja mechanix » 27 Loka 2021, 15:06

Kone pois vaan ja osiks.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Ekasubaru
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Loka 2021, 11:14

Re: Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

ViestiKirjoittaja Ekasubaru » 27 Loka 2021, 15:40

Ääh. Tuloo kalliiksi. Sitte sitä kattoo jotta, no kandee vaihtaa nuoki samalla. Ja nuo ja nuoki olis hyvä nyt sitte vaihtaa.
Laajenoo kunkeittiöremontti.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

ViestiKirjoittaja -teme- » 27 Loka 2021, 18:59

Halkastahan se lohko pitää jos meinaa kampuran laakereita vaihella.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Ekasubaru
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Loka 2021, 11:14

Re: Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

ViestiKirjoittaja Ekasubaru » 27 Loka 2021, 20:36

Ei oo tullu koskaan boxeria purettua. Muita moottoreita kyllä. Eikä tämä mun eka Subaru vaadi onneksi tälläistä remonttia Tyttärelle kattellu autoa ja oon niin tyytyväinen tähän omaani, että ettiny tyttärelle kans sopivaa Subarua.
Tarjottiin siistiä suht vähän ajettua mutta kiertokangen laakerit pitää ääntä.
Tuumasin jotta mitähän remppa maksaa ja onko kova homma koneen irroituksesa jne. Että tietäis vähä mitä ko. Autosta vois tarjota vai kannattaako tarjota mitään.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

ViestiKirjoittaja mechanix » 27 Loka 2021, 20:40

Subarun vaparimoottori on kyllä yksi helpoimmista moottoreista nostella pois eikä sen purku/kasauskaan mikään kummoinen toimenpide ole kun vaan tietää perusniksit. Eli jos työkalut pysyy käsissä niin en sen takia jättäisi ostamatta jos vaan halvalla saa.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1090
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 27 Loka 2021, 21:36

Eikä se turbokaan mikään kumma laite oo. Konetta ku kattoo ja juttuja kuuntelee ni vaikuttaa pelottavalta, loppujenlopuks hyvin helppoo ja simppeliä touhua. Varsinki jos on aikasemmin koneita kasannu.

Ekasubaru
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Loka 2021, 11:14

Re: Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

ViestiKirjoittaja Ekasubaru » 28 Loka 2021, 05:44

Huolenta.

Kyllä mulla töikalut pysyy ja koneremppa onnistuu. Tästä merkistä ei vaan oo kokemuksia.
No hyvä tietää tuosta, kiitos! uskallan tarjota jotaki. Son kyllä siististi pidetty ja vähä yli 200 tuhatta vaan ajettu.

Ekasubaru
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Loka 2021, 11:14

Re: Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

ViestiKirjoittaja Ekasubaru » 28 Loka 2021, 08:33

Äkkiä tuloo mieleen jotta ku koneen avaa laakerien vaihtoa varten, tarvitten uudet kiertokankien ja kampura laakeriliuskat, samalla sitte männänrenkaat ja onko siinä venttiilien ohjurinkumeja?
Ja tiivistesarja. Tarvitaanko muuta?

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1090
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 28 Loka 2021, 12:14

Onhan siellä kumit tottakai. Tiivistesarjassa tulee kyl kaikki tarvittava. Toki hyvää liimaa hiukka lohkojen väliin, ja venakoppiin kannattaa kans pistää hiukka. Mutta jos se on ääntä jo pitäny, ni purkaisin koneen ekaks ennen laakereitten tilausta, äkkiä joutuu kampuran viemään koneistamolle.

Ekasubaru
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Loka 2021, 11:14

Re: Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

ViestiKirjoittaja Ekasubaru » 28 Loka 2021, 13:04

Aa! Ok. Kiitos.
En tierä yhtään kauanko ja kuinka kovaa klapajaa...

Tarttoo tuumaalla mitä teköö. Sittenolis ainaki moottori mistä tietäis mikä se on. Osien hinta vaan mietityttää.

yason
Viestit: 314
Liittynyt: 19 Huhti 2017, 09:07

Re: Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

ViestiKirjoittaja yason » 28 Loka 2021, 21:47

Tämmösistä pitää vaan maksaa sellainen hinta, että jos koneremppa meneekin kalliimman kautta, niin kokonaisuus ei kustanna liikaa.

Enemmän on markkinoilla valinnanvaraa sillä, joka etsii autoa rikkinäisellä moottorilla ja korjattavaksi kuin sillä, joka yrittää myydä autoaan kolisevan padan kanssa...
Outback MY10 diesel/mt

Ekasubaru
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Loka 2021, 11:14

Re: Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

ViestiKirjoittaja Ekasubaru » 29 Loka 2021, 06:07

Kyllä jos ehjän arvo on esim 4t€ ja joku kauppaa samanlaista mutta laakerivikaista niin ei siitä kyllä voi maksaa ku max 2t€
Vaikka remontin jälkeen melkein uusi miottori olisikin...
Tosin melkein kaikkiin mitä tuossa hintaluokassa on kaupan, on tehtävä vähintään se nokkaremmen ja vesipumpunvaihto.

Karhu_R
Viestit: 34
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 12:22

Re: Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

ViestiKirjoittaja Karhu_R » 03 Marras 2021, 09:46

On kyllä helppo operaatio tuo koneen nosto, mutta tarvit tietty paikan ja nostovehkeet. Ite rakensin autotalliin kattoon liukukiskon ja nostin ketjutaljalla koneen ylös. Yksin ekaa kertaa tein, niin meni se pari iltaa kun rauhassa pähkäili. Ite purkasin kyllä imu ja pakosarjan veks ennen nostoa, joka on turha manööveri, mutta pienensi nostettavaa palikkaa helpommin käsiteltäväksi.

Ekasubaru
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Loka 2021, 11:14

Re: Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

ViestiKirjoittaja Ekasubaru » 03 Marras 2021, 10:00

Kait son sama ku normi motin nosto. Starttimiottori ja sitte lastikosta irti jne.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1090
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 03 Marras 2021, 16:38

Eihän siinä muuta ihmeellistä oo, paitsi jos on vetävä kytkin ni muistaa ottaa kytkinhaarukan tapin pois eikä rautakangen kanssa väännä väkisin.

Ekasubaru
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Loka 2021, 11:14

Re: Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

ViestiKirjoittaja Ekasubaru » 03 Marras 2021, 18:02

Automaatti.

Ekasubaru
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Loka 2021, 11:14

Re: Kiertokankiennja runkolaakerien vaihto.

ViestiKirjoittaja Ekasubaru » 03 Marras 2021, 18:02

Niin ja kiitos kaikille neuvoista.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa