HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Vauhtipyörän vaihto kytkinrempassa ja poljintuntuma

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Karhu_R
Viestit: 34
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 12:22

Vauhtipyörän vaihto kytkinrempassa ja poljintuntuma

ViestiKirjoittaja Karhu_R » 03 Marras 2021, 08:53

Mitäs mieltä raati on tästä vauhtipyörästä, onko tarpeen uusia koko kiekko (200tkm ajettu) vaiko riittäisikö pinnan pyyhkäisy lastuamalla / hiomalla?
Jotain pientä säröymää tuossa pinnassa näkyy..

Kuvat googlessa
https://photos.app.goo.gl/uDgn3WW9rNURYSnp7
Viimeksi muokannut Karhu_R 03 Marras 2021, 18:03, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1092
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Vauhtipyörän vaihto kytkinrempassa

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 03 Marras 2021, 16:41

Onhan se vähän lämpöö ottanu, jos oikeen hyvän haluu ni käyttäis sorvattavana. Tuskin kuitenkaa ongelmia on vaikka jättää noinki.

Karhu_R
Viestit: 34
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 12:22

Re: Vauhtipyörän vaihto kytkinrempassa

ViestiKirjoittaja Karhu_R » 03 Marras 2021, 18:02

Aattelin exedyn stage 1 orgaanisen kytkimen tuohon laittaa. Piisaa mun hakemille vääntölukemille ja kaiketi aika lailla oemmän tuntumaa vastaava. Autossa oli exedyn tekemä OEM kytkin, mutta se oli perhanan jäykkä, sai siis ihan tosissaan painaa tota poljinta ja ruuhkassa roikkuminen tarkoitti vaihteen käyttöä aina vapaalla. Jaloissa ei oo vikaa, niin mistähän moinen johtuu..

nemola
Jäsen
Viestit: 658
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Vauhtipyörän vaihto kytkinrempassa

ViestiKirjoittaja nemola » 03 Marras 2021, 18:30

Karhu_R kirjoitti:Autossa oli exedyn tekemä OEM kytkin, mutta se oli perhanan jäykkä, sai siis ihan tosissaan painaa tota poljinta ja ruuhkassa roikkuminen tarkoitti vaihteen käyttöä aina vapaalla. Jaloissa ei oo vikaa, niin mistähän moinen johtuu..


Tuossa omassa oli sama juttu (lisäksi kytkimen tärinä kylmänä) noin 50 tkm ajettuna edellisen omistajan jäljiltä. En tiedä mistä jäykkyys johtui, mutta jos pitää arvata, niin ehkä se oli lämmennyt jossain vaiheessa. Uusi silmämääräisesti samanlainen tarvikekytkin olikin kevyempi (ei silti kevyt) eikä täristänyt ja on vieläkin noin 110 tkm ajettuna parempi (kytkin ripeähkösti ylös eikä hitaasti hivuttaen).
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 719
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Vauhtipyörän vaihto kytkinrempassa ja poljintuntuma

ViestiKirjoittaja Matway » 07 Marras 2021, 15:53

Paperilaikalla pyhkäsee mataks niin luulis toimivan.

Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa