HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Subarun öljynsyönti?

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
VAV
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Touko 2022, 21:34

Subarun öljynsyönti?

ViestiKirjoittaja VAV » 18 Touko 2022, 22:07

Olen aikeissa ostaa subaru outbackin vuosimallia 2015. Kuulin yhdeltä outbackin omistajalta, että kyseinen auto 180 tkm ajettuna syö öljynvaihtovälin aikana noin 1 litran öljyä. Kuulemma uutena tätä ei ole tapahtunut vaan on ajan kanssa lisääntynyt.
Huollot tuossa kyseisessä autossa oli tehty aina ajallaan merkkiliikkeessä
Mutta miten mahtaa olla, syökö nämä 2.5 l koneet kuin öljyä.? Lisääntyykö öljynsyönti vielä tuosta mahdollisesti?

JoRe 1986
Viestit: 9
Liittynyt: 23 Helmi 2021, 00:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Subarun öljynsyönti?

ViestiKirjoittaja JoRe 1986 » 01 Kesä 2022, 13:37

Ei litra musta pahalta kuulosta. Eikös se mittatikun merkkien väli ole just litran verran..? Lisäilee aina kun on puolessa välissä merkkiä puolilitraa uutta öljyä.
Diesel Outback 2015

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Subarun öljynsyönti?

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 13 Kesä 2022, 17:46

Eihän se ole pahakaan, kun vanhassa paskatissa meni litra/10t ja maahantuojan mirlestä 4l/15tkm on normaalia [emoji15]

Lähetetty minun HD1913 laitteesta Tapatalkilla
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

nmufi
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 12:23

Re: Subarun öljynsyönti?

ViestiKirjoittaja nmufi » 26 Kesä 2022, 20:55

Mulla oli 2014 Outback ja juurikin tuon 180 tkm ajettu. Se litra huoltovälille siinä meni, niin kuin oikeastaan mun kaikissa muissakin Subaruissa on mennyt. Sekin voi vaikuttaa öljynkulutukseen, laittaako sitä öljykorkissa (muistaakseni) lukevaa 0W-20:a vai esim. 5W-30:a, mitä tuntuvat nykyään merkkihuollossa laittavan.

LePe
Viestit: 8
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 22:05

Re: Subarun öljynsyönti?

ViestiKirjoittaja LePe » 19 Heinä 2022, 22:42

Löytyi öljy, joka näyttää pysyvän moottorissa!

Rantakare antoi ohjeen pistää Subaru Forester 2.0 CVT moottoriöljyksi Mobilin 5W-50 Rally Formulan, koska kone söi öljyä tolkuttomasti vaunua vedettäessä.

Aikaisemnat öljyt häipyivät moottorista vauhdilla kun veti raskasta 250 cm leveää asuntovaunua. Tällöin öljy lämpiää 107 C lämpöön ja veto vaatii keskimäärin 50 hp. Polttoaineen kulutus neutraaleissa olosuhteissa on 12.,5 l/100 km.

Nyt kun olen vetänyt vaunua n. 1000 km öljynvaihdon jälkeen oletin, että nyt pitää lisätä jo öljyä n. 0, 5 l näissä lämpötiloissa.

Yllätys oli suuri kun tänään tarkastin öljyn pinnan eikä sen tason laskua voinut käytännössä luotettavasti mitata.

Siis Mobil Rally Formula 5W-50 on öljy nyt ja toistaiseksi käytän sitä.
Forester 2.0 XS CVT -13

LePeSu
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Helmi 2022, 21:28

Re: Subarun öljynsyönti?

ViestiKirjoittaja LePeSu » 16 Elo 2022, 09:31

Öljy 5W-50 pysyy kuin pysyykin moottorissa.

Nyt olen ajanut reilu 2000 km ja siitä merkittävä määrä asuntovaunu perässä. Öljyä olen lisännyt 1/4 L pitääkseni öljymäärän helposti mitattavana. Tämä on 1/5 osa aikaisemmasta kulutuksesta. Nyt on öljyn pinta muutaman millin alle MAX-merkin.

Havainto, minkä olen tehnyt nyt tarkemman öljymäärän seurannan suhteen on ja samalla vahvistan aikaisemmat vastaavat kommentit:

Älä luota satunnaiseen matalan öljyn määrän mittaukseen heti ensikatsomisella, varsinkin jos edellinen ajo on ollut lyhyt.
Katso uudelleen kun olet ajanut koneen lämpöiseksi. Seuraavana aamuna vajaa määrä onkin palautunut normaaliksi.

LePeSu
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Helmi 2022, 21:28

Re: Subarun öljynsyönti?

ViestiKirjoittaja LePeSu » 25 Elo 2023, 14:30

JoRe 1986 kirjoitti:Ei litra musta pahalta kuulosta. Eikös se mittatikun merkkien väli ole just litran verran..? Lisäilee aina kun on puolessa välissä merkkiä puolilitraa uutta öljyä.


Minusta öljytikun min-MAX väli on vain puolilitraa.

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 387
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: Subarun öljynsyönti?

ViestiKirjoittaja chinaski » 25 Elo 2023, 17:41

LePeSu kirjoitti:
JoRe 1986 kirjoitti:Ei litra musta pahalta kuulosta. Eikös se mittatikun merkkien väli ole just litran verran..? Lisäilee aina kun on puolessa välissä merkkiä puolilitraa uutta öljyä.


Minusta öljytikun min-MAX väli on vain puolilitraa.


Kyllä niiden kahden reiän väli tikussa on ~1l kylmää öljyä.
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa