HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

MY06 Legacy GT-B potkii korkeilla kierroksilla

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Tato
Viestit: 3
Liittynyt: 02 Elo 2022, 19:42

MY06 Legacy GT-B potkii korkeilla kierroksilla

ViestiKirjoittaja Tato » 08 Huhti 2023, 15:53

Tervehdys,

Rupesi tuossa hiljattain Legacyn toisioilmasysteemi temppuilemaan koodilla P2432. Lähihuoltamolta ohjeistettiin lähettämään ECU Saku Jauhiaiselle toisioilmasysteemin käytöstä poistoa varten. Tein työtä käskettyä, mutta pian saatuani ECU:n takaisin paikoilleen ilmeni uusi ongelma.

Ajelin moottoria lämpimäksi ja akkuun virtaa ensin vajaan tunnin, sitten kokeilin kiihdyttää hiukan reippaammin, mutta siinä 4000 rpm kohdilla iski misfire. Nyt muutaman päivän ajelun jälkeen moottori edelleen sätkii kun kierrokset ovat tuolla >4000 ja SI-Drivella asetuksena on Sport tai Sport#.
Intelligentillä ei tunnu tapahtuvan, eikä alemmilla kierroksilla. Ongelma toistuu samalla tavoin joko 10 minuutin, tai tunnin ajon jälkeen.

Ostin jo uudet sytytystulpat vaihtoa varten, mutta kaikki vinkit vianhakuun ovat hyvin tervetulleita.
Autolla tulee ikävä kyllä ajettua kohtuullisen lyhyitä matkoja kauppa- ja työmatka-ajossa, mutta pyrin heittämään yli puolen tunnin lenkkejä aina muutaman kerran viikossa.

2006 Legacy GT Spec.B 2.0 farmari (BP5) 6MT.

KoneB
Jäsen
Viestit: 85
Liittynyt: 03 Huhti 2017, 20:52

Re: MY06 Legacy GT-B potkii korkeilla kierroksilla

ViestiKirjoittaja KoneB » 15 Touko 2023, 11:38

Jostain sylinteristä puola huonona ja alkaa ahtopaineilla stumppaamaan? Kokeile rajoittaa ahtopainetta mekaanisesti mikäli mahdollista ja sitten vedätä, väheneekö nylppäröinti?
Impreza V7 STi MY01
Forester S turbo MY99
Justy MY89


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron