Tervehdys,
Rupesi tuossa hiljattain Legacyn toisioilmasysteemi temppuilemaan koodilla P2432. Lähihuoltamolta ohjeistettiin lähettämään ECU Saku Jauhiaiselle toisioilmasysteemin käytöstä poistoa varten. Tein työtä käskettyä, mutta pian saatuani ECU:n takaisin paikoilleen ilmeni uusi ongelma.
Ajelin moottoria lämpimäksi ja akkuun virtaa ensin vajaan tunnin, sitten kokeilin kiihdyttää hiukan reippaammin, mutta siinä 4000 rpm kohdilla iski misfire. Nyt muutaman päivän ajelun jälkeen moottori edelleen sätkii kun kierrokset ovat tuolla >4000 ja SI-Drivella asetuksena on Sport tai Sport#.
Intelligentillä ei tunnu tapahtuvan, eikä alemmilla kierroksilla. Ongelma toistuu samalla tavoin joko 10 minuutin, tai tunnin ajon jälkeen.
Ostin jo uudet sytytystulpat vaihtoa varten, mutta kaikki vinkit vianhakuun ovat hyvin tervetulleita.
Autolla tulee ikävä kyllä ajettua kohtuullisen lyhyitä matkoja kauppa- ja työmatka-ajossa, mutta pyrin heittämään yli puolen tunnin lenkkejä aina muutaman kerran viikossa.
2006 Legacy GT Spec.B 2.0 farmari (BP5) 6MT.