HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Kone kalkattaa, Apuva!

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Avatar
outopakki
Jäsen
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 11:49

Kone kalkattaa, Apuva!

ViestiKirjoittaja outopakki » 21 Touko 2023, 19:46

Kone alkoi pitämään terävää metallista ääntä. Kiihdyttelin moottoripyörän alta pois ja seuraavissa liikennevaloissa huomasin äänen. Tyhjälläkäynnillä ei kuulu mutta kun laittaa hieman kierroksia niin kuulostaa kuin olis kivi männän päällä. 2.5 xt 2008 flexfuel. Sainko mäntään reijän vai voisko olla jotain halvempaa/ helpompaa vikaa joka aiheuttaa äänen?

Lähetetty minun XQ-AS52 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Kone kalkattaa, Apuva!

ViestiKirjoittaja mechanix » 21 Touko 2023, 20:53

Kaipa siellä kk-laakerit ilmoittaa olemassaolostaan...
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
outopakki
Jäsen
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 11:49

Re: Kone kalkattaa, Apuva!

ViestiKirjoittaja outopakki » 21 Touko 2023, 21:18

Auto ihan käyttis, eli pitäis saada vinkkii missä vika, koneen vaihtoo yms. Tietääkö kukaan turun seudulla ketään joka ymmärtäis asiasta jotain?
viestii / whatsap 0405544348

Lähetetty minun XQ-AS52 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kone kalkattaa, Apuva!

ViestiKirjoittaja -teme- » 22 Touko 2023, 06:44

Kiertokangen laakeri aika varmasti.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Avatar
outopakki
Jäsen
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 11:49

Re: Kone kalkattaa, Apuva!

ViestiKirjoittaja outopakki » 22 Touko 2023, 07:57

Aamulla startattaessa kuului nakutus, ajonaikana ei ollenkaan. Työpaikan pihalla pienellä kaasutuksella kuului taas. Eli miten varmistaa tuo kiertokangen laakeri ja onko todennäköistä et hajoaa tielle, jos ajelee siihen asti kun löytyy vaihtomoottori. Löytyisikö keltään nurkista?

Lähetetty minun XQ-AS52 laitteesta Tapatalkilla

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1090
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Kone kalkattaa, Apuva!

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 22 Touko 2023, 16:52

Ottaa öljyt alas, jos tulee laakerikultaa mukana ni tietää varmasti. Enkä mä ainakaan käyttäis sitä konetta sekunttiakaan ylimäärästä, jos siittä haluaa jotain säästää. Kyllä se kanki sitte menee poikki kun tarpeeks kolisee, osuu lohkoihin, venttiilit ottaa mäntään tai jotain muuta kivaa, ja sen jälkeenhän koko kone on lähinnä romurautaa.

Avatar
outopakki
Jäsen
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 11:49

Re: Kone kalkattaa, Apuva!

ViestiKirjoittaja outopakki » 22 Touko 2023, 21:37

Ok kiitoksia taas kaikille. Kävin ostamassa farkku Avensiksen siksi aikaa kun saa Subben taas kuntoon.
DSC_8841.jpg
(121.44 KiB) Tiedosto ladattu 0 kertaa


Lähetetty minun XQ-AS52 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
outopakki
Jäsen
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 11:49

Re: Kone kalkattaa, Apuva!

ViestiKirjoittaja outopakki » 13 Kesä 2023, 22:21

Sunnuntaina sain forren taas käymään, nyt pari päivää ajeltu ja tuntuu hyvin toimivan. Aika harjotteluu kun viimeks on 90 luvulla vaihtanu konetts rs2000 vanhakoppa eskorttiin. "uusi" kone pari vuotta vanhempi ja piti vaihtaa kaikki lohkon yläpuoliset osat ja tietenkin vesipumppu ja remmit ym. Nyt olis ylimääräinen lohko ylimääräisenä laakerivauriolla. Yms. osaa 2006 foresterin koneesta jos jollain tarvetta.
Tomi noll4nol5544348

Lähetetty minun XQ-AS52 laitteesta Tapatalkilla


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa