Sivu 1/1

Eriparirengas ja voimansiirto

Lähetetty: 04 Syys 2023, 18:50
Kirjoittaja Maavara22
Minulla hajosi keväällä Subaru Forester 2,0 cvt vm.2016 -mallista talvirengas niin, että piti ostaa yksittäiskappaleena uusi. Muut vielä sen verran hyvässä kunnossa, että koko sarjaa en lähtenyt vaihtamaan. Kilometrit näkyvät vanhoissa kolmessa niin, että kehä on niissä noin 210 cm, tässä uudessa noin 216,5 cm. Onko voimansiirrolle riski ajella näin, vai pitääkö tässä talven tullen sittenkin uusia koko sarja.

Re: Eriparirengas ja voimansiirto

Lähetetty: 05 Syys 2023, 16:17
Kirjoittaja Reetuhai2
Kyllä yli kuus senttiä on jo niin paljon, etten ite ainakaan koittais mitä tapahtuu. Sentti kaks nyt vois vielä mennä. Kyllähän siellä kuitenkin tasauspyörästö vähintään jauhaa kokoajan täysin turhaan, ja jos jotain hajoaa, ni kyllä se rengassarjan hinnansäästö taas ottaa päähän.

Re: Eriparirengas ja voimansiirto

Lähetetty: 06 Syys 2023, 00:37
Kirjoittaja JuhaH
Reetun kanssa samaa mieltä. 210 cm <-> 216,5 cm ero kehässä on hieman yli 2 cm ero renkaan halkaisijassa, joka kuulostaa varmalta ongelmalta.

Vertailukohdaksi: Jos googlen hakutuloksia on uskominen niin ameriikan puolella suositus turvallisesta kehän erosta on 1/4 tuumaa = 0,64 cm.

Re: Eriparirengas ja voimansiirto

Lähetetty: 07 Syys 2023, 22:14
Kirjoittaja Matway
Millainen nappulahirviö on kyseessä jos "vielä hyvin pintaa" vs. uus rengas tulee halkaisijassa 2cm eroa???

Lähetetty minun SM-G998B laitteesta Tapatalkilla

Re: Eriparirengas ja voimansiirto

Lähetetty: 14 Syys 2023, 21:49
Kirjoittaja Maavara22
Tarkistusmittaus paikallaan paremmilla välineillä. 217 cm vastaan 213,5 cm. Kyllä tässä rengaskauppaan on mentävä. Kiitokset vastauksista.