Ostin tuossa joku aika sitten 95 000km ajetun vapaasti hönkivän ja manuaalivaihteisen AWD gf8 imprezan vuosimallia -96.
Siihen on huoltokirjan mukaan vaihdettu 50 000km. huollossa lootaan ja takaperään öljyt.
Takaperään oli laitettu normaalia 75W-90 ölppää, mutta vaihteistoon on laitettu jostain syystä 75W-140 limited slip öljyä.
Osaakohan kukaan sanoa, miksi näin?
Voiko olla etuperän lukkoa tms.???
Nyt alkais kohta olemaan öljynvaihto lähellä, niin ois kiva tietää, mitä tohtii lodjuun laittaa, ettei vaan tarvi ruveta lootaremppaa tekemään noin vähän ajettuun helmeen...
Sitten vielä muistui mieleen toinen kysymys:
Kun ko. autossa laittaa vivusta alennusvaihteiston päälle, niin mittaristossa "LO"-valo palaa vain, jos alennusvaihteistovipu on juuri optimaalisesti oikeassa asennossa. Kun sitä vähänkin liikuttelee ylä-asennossa, valo välähtelee, tai sammuu.
Hidas puoli kuitenkin toimii ihan hyvin.
Mistähän pitäisi ruveta vikaa etsimään??