HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Limited slip laatikkoöljy.

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Avatar
HABA
Jäsen
Viestit: 264
Liittynyt: 13 Helmi 2015, 20:24

Limited slip laatikkoöljy.

ViestiKirjoittaja HABA » 09 Syys 2023, 19:49

Ostin tuossa joku aika sitten 95 000km ajetun vapaasti hönkivän ja manuaalivaihteisen AWD gf8 imprezan vuosimallia -96.
Siihen on huoltokirjan mukaan vaihdettu 50 000km. huollossa lootaan ja takaperään öljyt.
Takaperään oli laitettu normaalia 75W-90 ölppää, mutta vaihteistoon on laitettu jostain syystä 75W-140 limited slip öljyä.
Osaakohan kukaan sanoa, miksi näin? :dontknow:
Voiko olla etuperän lukkoa tms.??? :dontknow:
Nyt alkais kohta olemaan öljynvaihto lähellä, niin ois kiva tietää, mitä tohtii lodjuun laittaa, ettei vaan tarvi ruveta lootaremppaa tekemään noin vähän ajettuun helmeen... :banghead:

Sitten vielä muistui mieleen toinen kysymys:
Kun ko. autossa laittaa vivusta alennusvaihteiston päälle, niin mittaristossa "LO"-valo palaa vain, jos alennusvaihteistovipu on juuri optimaalisesti oikeassa asennossa. Kun sitä vähänkin liikuttelee ylä-asennossa, valo välähtelee, tai sammuu.
Hidas puoli kuitenkin toimii ihan hyvin.
Mistähän pitäisi ruveta vikaa etsimään??
Kaasulla se oikenee... Viimeistään pajalla! :angry4:

Impreza 2,0 vapari spw 1996, ajettu 102tkm.
Ex: Pari leonea+ farkkulega-92+ Impreza -96 2,0 gl spw.

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Limited slip laatikkoöljy.

ViestiKirjoittaja TJani » 10 Syys 2023, 13:03

Siinä kohti mihin aluevaihtajan vaijeri tulee laatikossa on katkaisija valolle. Vika todennnäköisesti siinä.

Onkohan joku luullut että viskon tarvitsee ls-öljyä ja laittanut sen takia sellaista. Ei mikään Subarun laatikko vaadi ls-öljyä.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Limited slip laatikkoöljy.

ViestiKirjoittaja mechanix » 10 Syys 2023, 14:22

LS öljy on yleensä liian liukasta synkroille, meinaa että vaihteet menee huonommin päälle, varsinkin vauhdissa.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
HABA
Jäsen
Viestit: 264
Liittynyt: 13 Helmi 2015, 20:24

Re: Limited slip laatikkoöljy.

ViestiKirjoittaja HABA » 10 Syys 2023, 19:04

Tuo castrolin ls öljy maksaaki 30 euroa litra, niin 3,5 litraa tulee jo niin kalliiksi, että jos siihen ei ole sitä pakko laittaa, niin puistattaa turhaan sitä ostaa.
Tuohon entiseen käyttö-imppuun oon laittanu sekä lootaan, että perään mobilin SHC:tä, ja suunnittelin laittaa sitä myös tuohon uuteen tuttavuuteen...
Vaihteet on kyllä mielestäni hyvin menny päälle, mutta johtuneeko vähistä kilometreistä, en tiedä.. :dontknow:
Pitää tuota katkaisijaa ruveta etsimään sieltä, jos siinä olisi jotain hämminkiä. Tuossa vanhassa impussa se valo on pelannut, niin vois koittaa vaihtaa sen siitä ristiin. :fart:
Kaasulla se oikenee... Viimeistään pajalla! :angry4:

Impreza 2,0 vapari spw 1996, ajettu 102tkm.
Ex: Pari leonea+ farkkulega-92+ Impreza -96 2,0 gl spw.

Avatar
Jack Morre
Viestit: 99
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 17:25
Paikkakunta: Muurame

Re: Limited slip laatikkoöljy.

ViestiKirjoittaja Jack Morre » 12 Syys 2023, 20:29

Sattukin topicci sopivasti, Itse laitoin keväällä laatikkoon perus mineraaliöljyt, en tähän hätään muista viskoteettiä, mutta ainakin mätänet väitti sen käyvän meikäläisen GC8siin, Itse en ole ollut kuitenkaan tyytyväinen koska tuntuu että vaihteet menee vähän turhan jäykästi paikalleen ja ajattelin nyt talvenki ajaa niin pelkään että menee pakkasella turhankin jäykäksi, niin ajattelin ne vaihtaa parempiin ennen talvea, niin olisikohan ehdotuksia mikä on hyvä ja notkea loota öljy tuommoseen vanhaan Subaruun, laatikossa ei ole lukkoja. :think:

Avatar
HABA
Jäsen
Viestit: 264
Liittynyt: 13 Helmi 2015, 20:24

Re: Limited slip laatikkoöljy.

ViestiKirjoittaja HABA » 14 Syys 2023, 14:19

Kaasulla se oikenee... Viimeistään pajalla! :angry4:

Impreza 2,0 vapari spw 1996, ajettu 102tkm.
Ex: Pari leonea+ farkkulega-92+ Impreza -96 2,0 gl spw.

Avatar
Jack Morre
Viestit: 99
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 17:25
Paikkakunta: Muurame

Re: Limited slip laatikkoöljy.

ViestiKirjoittaja Jack Morre » 18 Syys 2023, 19:22

Täytyypä kokeilla :thumbsup:

Supi
Viestit: 72
Liittynyt: 11 Elo 2015, 15:10

Re: Limited slip laatikkoöljy.

ViestiKirjoittaja Supi » 18 Syys 2023, 19:57

Vanhaan Subaruun varmasti toimiva lootaöljy on Midland, joko Marnorilta Subarun pullossa tai Midlandina muualta.
-Supi

Classic Driver
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 07 Syys 2020, 17:57

Re: Limited slip laatikkoöljy.

ViestiKirjoittaja Classic Driver » 03 Joulu 2023, 15:03

Täältä kanssa suositus midlandin öljyille. Eli juurikin se subarun purkissa myytävä 75w-80 vaihteistoöljy.
6MT aski muuttui kaikin puolin sujuvammaksi käyttää noilla, varsinkin kylmänä huomattava ero.
Hinta oli myös positiivinen yllätys, ~luokkaa 12€/litran purkki merkkiliikkeessä.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron