Sivu 1/1

Classic Impreza, koneen asento ja kardaanilinja

Lähetetty: 15 Huhti 2024, 21:01
Kirjoittaja Maikkeli
Jelppinkiä tarvittas! Kyseessä on -97 GC, johon istutetaan tekniikka -05 WRX:stä. EJ205 ja TY754VN6AA (laatikko, kardaani ja perä). Johtosarjat, kojelauta yms.

Paikallaan olis nyt kone ja moottorityynyt, -05 etuapurunko, laatikko omilla kiinnikkeillä, kardaani ja perä. Kone näyttää keulivan selkeästi. Kulma on niin iso, että sen näkee silmällä ihan heti.

Kardaani olis aika suorassa, jolloin kulmat luonnollisesti on laatikon ja perän nivelissä. Aika suorassa tarkoittaa, että laatikon perää 2-3mm laskemalla eroa on vaikea enää havaita. Mutta jos laatikon perää laskee, niin koneen keulinta kasvaa.

Onko tuo koneen keulinta normaalia? Jos on, niin montakohan astetta se olis suurinpiirtein?
Missä olisi GC- korissa kohta, joka korin pyörillään ollessa on pituussuunnassa suurin piirtein vaakasuorassa?

Onko Classicin ja -05:n etuapurungoissa korkeusero, joka aiheuttaa tuon koneen asennon? Paikalleen tuo -05 meni, kunhan laittoi.

Vähä on nyt sormi suussa, joten käännyn tietäjien puoleen!

Re: Classic Impreza, koneen asento ja kardaanilinja

Lähetetty: 15 Huhti 2024, 21:46
Kirjoittaja Matway
Ehkä tyhmä kysymys mutta eikö se motti ois käyny suoraan classicin apurunkoon?

Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla

Re: Classic Impreza, koneen asento ja kardaanilinja

Lähetetty: 16 Huhti 2024, 09:50
Kirjoittaja Maikkeli
Pojan projektissa aihiona on vapari ja apurungot olivat up-pipen linjan kohdalta erilaiset. Olisi kuulemma pitänyt modata aika reilu lommo siihen vaparin apurunkoon ja siksi päätyi -05 osaan. Korkeuden tutkiminen jäi varmaan vähemmälle siinä vaiheessa.

Mies on tällä hetkellä harjoittelemassa vainolaisen häätämistä rakkaasta kotimaastamme ja koitan tässä jeesata taikka sekottaa parhaani mukaan. Kummasti kaiken maailman harjoitukset vähentää käytettävissä olevien rakentelutuntien määrää.

Re: Classic Impreza, koneen asento ja kardaanilinja

Lähetetty: 16 Huhti 2024, 16:27
Kirjoittaja Reetuhai2
Pakkohan se siinä apurungossa on olla ero, kun muutenhan homma pitäs olla ihan täysin bolt-on.

Re: Classic Impreza, koneen asento ja kardaanilinja

Lähetetty: 16 Huhti 2024, 20:41
Kirjoittaja JuuS0
Konu homma. Miltäs ne raidekepit näyttää? Ovatko suurinpiirtein vaaterissa vai sojottaako nekin minne sattuu? Ainahan ej pata keulii pikkusen ja varmaan se vaihteiston- tulipellin tukikin rajoittaa överit pois. Mutta jos sulla on ne tukikumien pultit rei'issään niin eikai siinä muuta eroa voi olla kuin se apurunko. Hyvä uutinen lienee se että classikin apurunkoja varmaan piisaa pilvin pimein kun vuotava moottori on pitänyt ruosteet loitolla.

Re: Classic Impreza, koneen asento ja kardaanilinja

Lähetetty: 16 Huhti 2024, 23:28
Kirjoittaja Maikkeli
Täytyy tarkastaa tuo raidetankojen asento vielä. Vaihdelaatikon tuen etupultti on noin kolmanneksen etureunasta urassaan. Jos pitäisi olla keskellä uraa, niin tämäkin kielii, että etupää vähän on ylhäällä.

Apurunkojen vertailua vaikeuttaa hieman se että toisessa on kone päällä. Tulin kuitenkin sellaiseen tulokseen, että -05 apurunko nostaa konetta tyynyjen kohdalta noin 10mm ja laskee alatukivarren kiinnikettä noin 3mm verrattuna Classicin apurunkoon.

10mm muutos ei korjaa koneen keulimista kokonaan tai ei kyllä paljoakaan. Kellään tietoa kuinka monta astetta koneen kulma on alunperin.

Jos apurunkoja on nurkat väärällään, niin taidan näpytellä ostoilmon samoin tein.