HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Legacy GT:n käyntihäiriö

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Spec_B
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Helmi 2022, 22:28

Legacy GT:n käyntihäiriö

ViestiKirjoittaja Spec_B » 20 Huhti 2024, 10:55

Moi kaikille!
Tyttären Legacyyn, GT Spec B -03, tuli käyntihäiriö. Kone tuntuu käyvän kolmella ja paikallaan kaasutellessa täristää pahiten noin 1500:n kierroksilla. Kun kierrokset nostaa yli 2000:n alkaa käynti tasoittumaan ja 3000:ssa kone käy korvakuulolta tasaisesti. Autolla ei uskalla ajaa, kun täristää sen verran pahasti.
Vaihdoin koneeseen tulpat ja 3:n puolan, kun mitatessani sen vastusarvot poikkesivat selvästi kolmen muun puolan hyvinkin tasaisista arvoista. Harmi vaan, se ei auttanut.
Olisko kellään heittää vinkkiä, mistä seuraavaksi lähtisi haarukoimaan vikaa. Helppo vika olisi suuttimet, mutta en tiedä sopiiko suutinvika siihen, että käynti tasoittuu siinä 3000:n yläpuolella? Kokemusta mulla on näistä sen verran vähän.
Oma Bilteman yleiskäyttöinen vikakoodinlukijani ei antanut mitään koodeja. Tarvis varmaan olla Subaruun tarkoitettu lukija. Asustaisikohan täällä itä-Vantaan lähistöllä joku, jolla olisi sellainen ja halukkuutta tehdä pieni koodinlukukeikka? Maksaisin siitä vähintään bensarahat ja vaivanpalkkaa.
-Ismo

petev
Jäsen
Viestit: 162
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 20:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Legacy GT:n käyntihäiriö

ViestiKirjoittaja petev » 21 Huhti 2024, 21:09

Ihan ensin .heitä ne bilteman vehkeet v,,,,n.
Ja käytä oikeen korjaamolla lukeen ne vikakoodit, maksaa varmaan 30€
Veikkaisia alkavaa venttiili vuoto vikkaa, eli ohivuoto mittaus ,siitä selkiää .
Vois olla myös alipainevuoto?

Spec_B
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Helmi 2022, 22:28

Re: Legacy GT:n käyntihäiriö

ViestiKirjoittaja Spec_B » 24 Huhti 2024, 21:53

Moi ja kiitos vastauksesta.
Korjaamokeikka on vähän hankala, kun autosta on leima mennyt umpeen. Eli siirtokilvillä, tai sitten hinurin lavalla jos autolla ei voi ajaa.
Mites etsin turbokoneesta alipainevuotoa? Imupuolellahan on käsittääkseni turbon jälkeen jatkuva ylipaine.
-Ismo

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 716
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Legacy GT:n käyntihäiriö

ViestiKirjoittaja Matway » 25 Huhti 2024, 17:24

Kyllä siellä alipaine on tiettyyn rajaan asti. Vasta kierroksilla tai vedättäessä menee paineen puolelle.
Sulla ei ilmeisesti ole ahtojen mittaria autossa.
Tyhjäkäynnillä kun etsit vikaa ei eroa turbottomasta sen puoleen.

Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Spec_B
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Helmi 2022, 22:28

Re: Legacy GT:n käyntihäiriö

ViestiKirjoittaja Spec_B » 25 Huhti 2024, 22:26

Joo, ei ole ahtopainemittaria autossa. Ongelma on tosiaan pahimmillaan noin 1500 rpm ja parista tonnista alkaa selvästi paranemaan. Voisko olla niin että imusarjan paine alkaa kääntymään plussan puolelle siinä parin tonnin jälkeen ja mahdollinen imuvuoto ei enää haittaa, kun ilma alkaa siitä virtaamaan ulospäin. Kannattaiskohan mun kokeilla sitä, että ruiskuttaisin Brake Cleaneria imupuolen liitoksiin. Sillä voisi imuvuoto paljastua.
Onko mitään ajatusta mikä voisi olla tossa EJ-moottorissa tyypillinen vuotokohde?
-Ismo

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 716
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Legacy GT:n käyntihäiriö

ViestiKirjoittaja Matway » 28 Huhti 2024, 22:11

Tsekkaa nyt ihan ekana et kaikki letkut on ehjiä ja paikoillaan.
Brakecleaneri voi olla ihan hyvä konsti löytää vuotokohta.
Autossa ei ole mitään lisämittareita?
Seos/lamda arvosta vois päätellä kans kumpaan suuntaan seokset menee pieleen...

Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa