HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Muutama kysymys bygeyen kytkin/vauhtipyörä sektorilta.

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
tusa91
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 18:56

Muutama kysymys bygeyen kytkin/vauhtipyörä sektorilta.

ViestiKirjoittaja tusa91 » 30 Tammi 2015, 21:46

Auto on siis 2002 mallinen impreza wrx.
-Mitä vakio vauhtipyörä painaa?
Onko kenelläkään käytännön kokemusta tämmöisestä kytkin/v-pyörä setistä? http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-IMPREZA-2-0-TURBO-WRX-PADDLE-CLUTCH-LIGHTENED-AND-BALANCED-FLYWHEEL-/261499849461?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3ce29b0af5
KYLLÄ TÄÄ TÄSTÄ

tusa91
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 18:56

Re: Muutama kysymys bygeyen kytkin/vauhtipyörä sektorilta.

ViestiKirjoittaja tusa91 » 30 Tammi 2015, 22:11

Niin ja sekin vielä, että onko WRX ja STI mallien kytkimissä minkälaisia eroja?
KYLLÄ TÄÄ TÄSTÄ

Avatar
Weccu
Viestit: 41
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 07:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Muutama kysymys bygeyen kytkin/vauhtipyörä sektorilta.

ViestiKirjoittaja Weccu » 31 Tammi 2015, 09:14

Bugeyen kytkimissä ei ole eroa malleissa WRX ja STI:n välillä, mikäli auto on 5-vaihteinen (periaatteessa tämä pätee kaikkiin 5-vaihteisiin turboihin) Kunhan katsot että paketti on "pull-type" ja leveys 230mm.
Ja tuosta linkittämästäsi ebay-paketista, niin kannattaa googletella tuolla "techniclutch"-hakusanalla niin saat selvyyden millaista laatua firma tekee... :?
Itse päädyin ostamaan Exedyn paketin ja jos vauhtipyörää haluaa keventää (vakiona 10-11kg, en muista grammalleen oikein) niin suosittelen ottamaan vanhan irti ja kiikuttamaan koneistamolle. Maksaa todennäköisesti n.100€ kevennys ja joka tapauksessa pitää (tai ainakin on suositeltavaa) käyttää vauhtipyörä koneistamolla ennenkuin laittaa uuden kytkinpaketin.
Itse ainakin voin suositella tuota Exedyn pink-boxia. :thumbsup:

Tässä vielä linkki mistä itse tilasin ja tuli n.viikossa:
http://aztecperformance.com/clutches-and-flywheels/exedy-clutches/exedy-racing-organic-clutch-kit-pink-box-subaru-impreza-wrx-anti-judder.html
*Exä* Impreza WRX, MY02 "Hawkeye"

tusa91
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 18:56

Re: Muutama kysymys bygeyen kytkin/vauhtipyörä sektorilta.

ViestiKirjoittaja tusa91 » 31 Tammi 2015, 11:23

Vaikuttaa asialliselta setiltä tuo ehdottamasi. Voimansietookin riittävästi omiin tarpeisiin eikä tuo vauhtipyöräkään minkä saa lisäks tilattua vaikuta huonolta, kun itellä ei o aikaa roudailla pyörää koneistamolle ja makuuttaa autoo pukeilla.
Toisena vaihtoehtona oli competitionclutchin jousitettu sintteri ja 5,4kg v-pyörä, mut hintaa oli enemmän, kun tuolla ehdottamallasi exedyn paketilla + sitten se sintterin epämukava käytettävyys. :think:
KYLLÄ TÄÄ TÄSTÄ

Avatar
Weccu
Viestit: 41
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 07:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Muutama kysymys bygeyen kytkin/vauhtipyörä sektorilta.

ViestiKirjoittaja Weccu » 31 Tammi 2015, 12:11

Juu, kyllä tuo Exedyn paketti on aikalailla varmaan suosituin kytkin näissä "street-tune" mallisissa. Eri asia sitten kun alkaa kiskomaan niitä hevosia enemmän pilttuusta esille ja tarvitaan enemmän tehonsietoa. Siihenkin kyllä löytyy Exedyltä apu. 8-)
Käyttömukavuus tuossa kytkimessä ei kyllä eroa mielestäni originaalista millään tavalla, ehkä hieman alussa saattoi täristää mutta jo viikon jälkeen se loppui. Ja itse en keventänyt vauhtipyörää, en nähnyt sille tarvetta kun tuo omani on jokapäiväisessä käytössä niin mukavuus edellä mennään. :thumbup:
*Exä* Impreza WRX, MY02 "Hawkeye"

Sirwrack74
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:36

Re: Muutama kysymys bygeyen kytkin/vauhtipyörä sektorilta.

ViestiKirjoittaja Sirwrack74 » 01 Helmi 2015, 12:06

Anteeks nyt! Itsellä on impreza Sti 6 lovisella askilla 02 vuosimalli.
WRX JA STI kytkimissä on eroaa sillä tapaa ,että toisessa on vetävä ja toisessa työntävä kytkin..!
Itse en tiedä päteekö sama 5 lovisiin korjatkaaa jos olen väärässä :thumbup:
Hahha kannattais lukea loppuun asti ja sisäistää se mitä lukee :lol:

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muutama kysymys bygeyen kytkin/vauhtipyörä sektorilta.

ViestiKirjoittaja Jampsu » 01 Helmi 2015, 13:38

Sirwrack74 kirjoitti:Anteeks nyt! Itsellä on impreza Sti 6 lovisella askilla 02 vuosimalli.
WRX JA STI kytkimissä on eroaa sillä tapaa ,että toisessa on vetävä ja toisessa työntävä kytkin..!
Itse en tiedä päteekö sama 5 lovisiin korjatkaaa jos olen väärässä :thumbup:
Hahha kannattais lukea loppuun asti ja sisäistää se mitä lukee :lol:

06 wrx tulee vasta painava kytkin eli ty757 askiin. Aiemmat wrx:t on vetävällä kytkimellä. Ja sit viel 5 ja 6 vaihteisissa on erilaiset vauhtipyörät kuten myös kytkimet on erilaiset.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

tusa91
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 18:56

Re: Muutama kysymys bygeyen kytkin/vauhtipyörä sektorilta.

ViestiKirjoittaja tusa91 » 01 Helmi 2015, 19:26

Mutta passaakos sitten 6-vaihteisen kytkin/vauhtipyöräsetti kokonaisuudessaan 5-lovisen yhteyteen? Vai onko kytkinlevyn poorituksessa eroja ja oliko se 6-vaihteisen kytkin sitten painavaa mallia?
KYLLÄ TÄÄ TÄSTÄ

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muutama kysymys bygeyen kytkin/vauhtipyörä sektorilta.

ViestiKirjoittaja Jampsu » 01 Helmi 2015, 23:31

tusa91 kirjoitti:Mutta passaakos sitten 6-vaihteisen kytkin/vauhtipyöräsetti kokonaisuudessaan 5-lovisen yhteyteen? Vai onko kytkinlevyn poorituksessa eroja ja oliko se 6-vaihteisen kytkin sitten painavaa mallia?

6v on vetävä myös ja boorit samat mut tulee ahdasta 5v kytkinkopassa eli ottaa koppaan kiinni. Ja startti pitää vaihtaa myös
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muutama kysymys bygeyen kytkin/vauhtipyörä sektorilta.

ViestiKirjoittaja Displaced » 02 Helmi 2015, 01:18

Saa sen 6mt kytkimen menemään 5mt laatikkoon kun kytkinkoppaa jyrsii riittävästi jne, mutta henk koht en näe mitään hyötyä ko operaatiosta.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

tusa91
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 18:56

Re: Muutama kysymys bygeyen kytkin/vauhtipyörä sektorilta.

ViestiKirjoittaja tusa91 » 19 Helmi 2015, 08:32

Tuo exedyn kytkinpaketti paukkas eilen perille, mutta ketokaas hyvät ihmiset, että mikä on paineasetelman pulttien kiristysmomentti? Niillä kuitenkin joku momentti on jossain annettu. En haluais jättää löysälle tai ylikiristää kyseisiä pultteja :angel2:
KYLLÄ TÄÄ TÄSTÄ

Avatar
Weccu
Viestit: 41
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 07:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Muutama kysymys bygeyen kytkin/vauhtipyörä sektorilta.

ViestiKirjoittaja Weccu » 19 Helmi 2015, 09:30

Kiristysmomentti näyttäisi olevan 15.7Nm, laitoin liitteeksi huonon kuvan korjaamo-opuksesta. :thumbsup:
Liitteet
Paineasetelma.jpg
(180.52 KiB) Tiedosto ladattu 0 kertaa
*Exä* Impreza WRX, MY02 "Hawkeye"


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa