No hei tuu ostamaan hyvä subaru, on hieno peli.
Korjari kirjoitti:Lainaan tätä ketjua hieman...eli kävin ihan mielenkiinnosta koeajamassa paikallisessa liikkeessä tuollaisen 2008-mallisen 2.0 TD:n. Koeajolla jäi ihmetyttämään aika rankanpuoleinen nakutus kun kylmänä antoi hieman enemmän kaasua
vrmx kirjoitti:Ilmeisesti joku suuttimiin liittyvä vika. Ääni hävisi kunhan kone lämpeni.
ropelius kirjoitti:vrmx kirjoitti:Ilmeisesti joku suuttimiin liittyvä vika. Ääni hävisi kunhan kone lämpeni.
Vai sittenkin ominaisuus? Kaikissa, mitä itse kokeillut sama juttu...
Omassakin se suhina kuuluu selvästi ja johtuu ilmeisesti siitä sisätilan esilämmityksestä joka yrittää lämmittää kapiinia ennenkun kone on lämmin koska tuo poistuu heti kun lämmöt alkaa nousemaan. Tähän lopputulokseen ainakin itse olen tullut.
Legacyssä ja OB:ssähän tuo kapiinin esilämmitys on toteutettu ilmastoinnilla eikä sähkövastuksilla kuten sitten uudemmissa.
Yhden diesel Foresterin olen kokeillut mikä piti aika raakaa ääntä kylmänä. Ilmeisesti joku suuttimiin liittyvä vika. Ääni hävisi kunhan kone lämpeni. Kuulosti siis tältä kuin tässä videossa https://www.youtube.com/watch?v=8vIOooOFGfg
lintta kirjoitti:Mitä taakan vetoon tulee, niin uisteluvenettä, aina silloin tällöin, ja keski suomen pakkasissa.
lintta kirjoitti:No nyt pitäs varmaa vaihtaa palstaa, mutta mitäs jos vaihdan Impreza 2.0 bensa 2008. Mitäs vikoja tuohon nyt saa kaupan päälle.
Vaihan mihin vaihan, mutta bensa autoon vaihdan, ja mieluiten joku Subaru.
Bensakoneisista Subaruista suosittelen 2.5i koneella olevia jos vain mahdollista, eli käytännössä Legacy/Outback. Pirteämpi, mutta kulutuslukemat ei juurikaan muutu huonommaksi.
tuRboman kirjoitti:45tkm paikkeilla vaihdetun kytkimen oireilu 50tkm jälkeen.
tuRboman kirjoitti:saanko esittää sangen eriävän mielipiteen tähän topicciin aloittajalle. Harmittaa, kun vasta nyt luin tän tekstin!
Yhden 2008 mallin Outbackin omistaneena ( ei tullut konevauriota ) olisin ollut valmis huutamaan väliin, että jos kaupan purkua
kerran tarjotaan niin tartu siihen.
On totta, että kyseisellä autolla mitä todennäköisimmin ajaa murheetta, ja pitkään.
Mutta todennäköisyys siihen, että tulee massiivinen vaurio josta seuraa tuhansien eurojen lasku, on kuitenkin varmasti
suurempi kuin bensaversion kanssa. Ja kun auton arvo tosiaan on tuo 11k€, niin lasku on heti vähintään puolet auton hinnasta ellei
ole itse valmis tekemään töitä paljon korjauksen eteen.
Ja vauriot joita on tullut netistä lukien ( lukekaas välillä ruotsalaisten, saksalaisten yms foorumiakin ) on yllättävän usein sellaisia, että
tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta. Kerrasta paskaksi.
Eli dieselin osto on kuin VAG 1.4TSi DSG:n osto. Mahdollisuudet saada huono on aika suuri.
Tähän kun lisään omat kokemukset dieselistä: kylmä, tosipakkasella ei kestä seisoa päiväkausia kun ei käynnisty, kytkin ei tahdo kestää vetää kuormaa jne. En suosittelisi. Mulle riitti kaksi talvea tuon kanssa. Vaikka oli Webastokin, niin pakkasen maatessa kolme viikkoa -25C kylmemmällä puolella toisena omistamanani talvena, mulle riitti. Kun auto lämpiää hitaammin kuin volkkari. Eihän nämä uudet bensasubarutkaan lämpiämisellä juhli, mutta kyllä
ne dieselin päihittää kun vielä -30C kelissä voi ajaa ikkunat sulana perhe kyydissä ilman, että webasto käy kokoajan ja tarvii ajaa 120kmh että lämpömittari nousee yli +60C.
En moiti Lintan hankintaa, mutta toin esille eriävän mielipiteeni aiheeseen, kun täällä surutta sanotaan että osta pois ja olen täysin eri mieltä asiasta.
Ei herneitä tästä kellekään toivottavasti.
edit: vanhalla foorumilla ois ollut aikanaan "suorana" kirjoitettua kommentointia tuosta ex Outbackistä. Toki en tiedä minkälaiseen käyttöön auto tuolla topicin aloittajalla tulee, mutta vetohommiin pohjois-suomeen -> No No!!
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että diesel Subbe lämpiää paremmin, kuin vastaava VAG! Kummassakaan ei oo ollu webastoa tai vastaavaa! Lisäksi Subbessa ei oo ees keulaa tukittu, jonka VAGiin joutu tekemään jo 0 kelillä!
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa