Laaki kirjoitti:En nyt oikein tiedä miten tämän taas aloittaisi.
Kävin tuossa nyt töissä jokunen hetki sitten putsailemassa sen MAPin ja olihan se ihan mömmöä täynnä. Putsaus ja takasi kiinni. Ei mitään ihmeempää vaikutusta. Siinä sitten ajelin takasin kotio ja ihan normaalisti kaikki sujui ihan kotipihaan asti. Kotipihassa ajoin katokseen ja annoin käydä tyhjäkäyntiä. Pari kertaa painoin kaasua niin että nousi kierrokset about 2000 markille. Sitten hirtti kaasu kiinni ja kone kiersi ties mitä. Eiku äkkiä avaimesta kylmäksi ja sammuhan se. Huhhuh, mitähän vittua just niinku tapahtu? Subarulle nyt ainakin huomenissa soittelen ja varaan aikaa. Saa kaveri vetästä hinurillaan sen sitte huoltoon.
Laaki kirjoitti:Sitten hirtti kaasu kiinni ja kone kiersi ties mitä. Eiku äkkiä avaimesta kylmäksi ja sammuhan se. Huhhuh, mitähän vittua just niinku tapahtu? Subarulle nyt ainakin huomenissa soittelen ja varaan aikaa. Saa kaveri vetästä hinurillaan sen sitte huoltoon.
feeniks kirjoitti:Laaki kirjoitti:Sitten hirtti kaasu kiinni ja kone kiersi ties mitä. Eiku äkkiä avaimesta kylmäksi ja sammuhan se. Huhhuh, mitähän vittua just niinku tapahtu? Subarulle nyt ainakin huomenissa soittelen ja varaan aikaa. Saa kaveri vetästä hinurillaan sen sitte huoltoon.
Mulla teki samalla tavalla, ja sen seurauksena veivi kieroks, auto hinurilla rantakareelle kk odottelu ja 6800€ lasku... Että kannatta olla tarkkana...
Laaki kirjoitti:Tänään ilmoittivat että olis auto korjattu. Vikaa ei aluksi löydetty. Turbo ehjä, veivit kunnossa ja kaikki muukin. Syypää oli nelospytyn suuttimen pohjatiiviste. Varaosia ei menny mutta töitä tehtiin joten 1250e on aika pieni summa kun oletin että olis pahempaa. Tehdasuudelle turbolle sanoivat hinnaksi 2000e. Lähenkin tästä subbea nyt sitten hakemaan.
Laaki kirjoitti:Joo-o, toimihan se subbe 3 päivää. Eilen alko öljyvalo palamaan aamuyöllä kun kavereita kotiin kuskaamassa. Sinne jäi tienposkeen. Käynti epämääräinen. Öljyä oli kuitenkin. Eiku taas hinurilla huomenna pajalle.
Laaki kirjoitti:Kyllä tosiaan helpotti kuulla että kaikki kunnossa ja auton saa hakea. Kustannuksetkin kohtuulliset. Suurin osa summasta on vian etsintää eli työtä. Osia meni ~165e edestä. Loput reilu 1000e työtä sitten. Aluksi tosiaan eivät osanneet sanoa mistä koneen ryntäys johtui. Turbon tarkistivat ja ei välyksiä. Putsasivat letkut ja coolerin öljystä. Ongelma löytyi kun tarkistivat veivit ettei oo mitään kierossa. Se kuulemma onnistuu suuttimet poistamalla. Silloin vikakin löytyi. Suuttimen tiiviste. Näytti kuvankin ja oli tosi likainen kun tietty jo ajan kanssa vuotanut. Epäiltiin siinä molemmat että on edellisessä asennuksessa mennyt likaa. Ajan kanssa sitten petti. Autoonhan on vaihdettu suuttimet ja puolimoottori joskus. Nyt kaikki toimii ja ei oo savutusta eikä mitään nykimisiä. Tuntuu ihan eri autolta ajaa. Ilmeisesti se vika on ollut jo kauan ja nyt sen huomaa kun ajaa ehjällä autolla. Seuraavaksi kun saa tämän mishapin maksettua niin pitää lastuttaa ja poistaa dpf sekä egr auton elämästä.
Jappi kirjoitti:Ulkomaan foorumeilta löytyi tietoa että EURO5 konekin käy, suuttimet, anturit ja turbo vaan vanhasta.
Matway kirjoitti:Toi hallitsematon ryntäys kyllä viittais että öljyt lähtee palamaan koneessa eli voisko olla alunperin turbon laukeaminen tuon aiheuttaja.
Se että kone vetelee punarajan yli voi poikia lisää vikoja.
Eikös se ole mahdollista että turbon laakeri korkkaa ja vuotaa öljyt imusarjaan josta seuraa ryntäys. Kommentoikaa viisaammat...
tontsa kirjoitti:Loistavaa Selvisikö se koneen ryntäämisen alkuperäinen syy? Oletan että alakerta hajosi tuon ryntäämisen takia.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa