Petri R kirjoitti:Samat ongelmat ja ratkaisut kaikissa nykyaikaisissa dieselautoissa. Eli joo, ei lämpene nopeasti kun taloudelliset moottorit ei tuota hukkalämpöä.
Petri R kirjoitti:Ilmanottoa keulasta umpeen ja webastoa tarvittaessa.
tuRboman kirjoitti:Minkä vuoden dieselissä noin nopeesti? Meillä oli '09 diesel OB ja se oli jumalattoman kylmä!! Webastokin oli ja silti se oli aivan käsittämättömän hidas lämpiämään!? Ja kävin ajamassa vastaavan uuden pakkaskelissä kun raivosin myyjälle, ettei tässä kaikki ole kunnossa. Ihan samanlainen. Kyllähän siellä tarkeni, mutta -25C kelissä saa vetää vähintään kelkkakärryä, ettå lämmöt nousee. Tuolla kelillä ei 90kmh vauhdissa enää 5kjw webaston kanssakaan saavuta +90C lämpötilaa nesteet.
Eikä nämä bensa outbackitkään lämmöillä juhli. Toimeen tulee, mutta hidasta on ja tehoa puuttuu. Webastot mulla on näissäkin ja silti näkisin asian näin.
'06 XT Fore on toiselta planeetalta. Hyvä vertailla kun vuoronperään tulee ajeltua.
Jampsu kirjoitti:Mullakin on foressa 600W vedenlämmitin sisälle tulevassa letkussa ei senkään kanssa viime talvena juhlittu vähän paremmin kuitenkin lämpeni. Ennen lämppäriä -30C kelissä ei moottorilämmöt nouse yli 65C ja sisälle tulee sellasta haaleeta ilmaa.
Jampsu kirjoitti:Toissa talvena kuitenkin oli kuukauden verran tollasta -20-30C keliä.
yason kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Mullakin on foressa 600W vedenlämmitin sisälle tulevassa letkussa ei senkään kanssa viime talvena juhlittu vähän paremmin kuitenkin lämpeni. Ennen lämppäriä -30C kelissä ei moottorilämmöt nouse yli 65C ja sisälle tulee sellasta haaleeta ilmaa.
Olen lueskellut, että Subarun dieselautoissa olisi ilmakanavien lämmitysvastusten lisäksi myös ilmastointipiiriä väärinpäin käyttävä hot gas -ilmalämpöpumppu? Mistään en ole tarkkaan löytänyt, että riippuuko näiden olemassaolo mallista, vuosimallista, varustetasosta vai onko ne vaan kaikissa?
On ollut tapana tukkia jäähdyttimen aukot talviajaksi muutenkin, lämmöt nousevat autossa kuin autossa nopeammin silloin. Subarun dieselissä tää tarkoittaa varmaan myös skuuppia?Jampsu kirjoitti:Toissa talvena kuitenkin oli kuukauden verran tollasta -20-30C keliä.
Tuo -30C alkaa olla sellainen raja, että pientä lämmönpuutetta saa jo ollakin. Ajaa sitten vaikka yhtä vaihdetta pienemmällä. Se ei sinänsä haittaa, jos auto lämpenee hitaasti, kunhan se lopulta lämpenee. Moottoria voi lisäksi aina käydä lämmittämässä motarilla, jos on tullut ajettua liikaa kaupunkiajoa kone kylmempänä ja kerännyt kosteutta. Mutta se on ongelma, jos 15-20 pakkasasteessa alkaa kaupunkinopeuksissa tulla kylmää sisälle.
tuRboman kirjoitti:Minkä vuoden dieselissä noin nopeesti? Meillä oli '09 diesel OB ja se oli jumalattoman kylmä!! Webastokin oli ja silti se oli aivan käsittämättömän hidas lämpiämään!? Ja kävin ajamassa vastaavan uuden pakkaskelissä kun raivosin myyjälle, ettei tässä kaikki ole kunnossa. Ihan samanlainen. Kyllähän siellä tarkeni, mutta -25C kelissä saa vetää vähintään kelkkakärryä, ettå lämmöt nousee. Tuolla kelillä ei 90kmh vauhdissa enää 5kw webaston kanssakaan saavuta +90C lämpötilaa nesteet.
Eikä nämä bensa outbackitkään lämmöillä juhli. Toimeen tulee, mutta hidasta on ja tehoa puuttuu. Webastot mulla on näissäkin ja silti näkisin asian näin.
'06 XT Fore on toiselta planeetalta. Hyvä vertailla kun vuoronperään tulee ajeltua.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa