HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Kytkin porsi

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Sammy
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Syys 2015, 22:59

Kytkin porsi

ViestiKirjoittaja Sammy » 16 Kesä 2021, 14:26

Moro.
Eilen aamusella ajelin isoa tietä. Pykälsin isommalle vaihteelle, niin tuntu kumma nykäys, että vaihde ei meinannut mennä päälle. Risteykseen tultaessa yritin laittaa pienempää vaihdetta, niin ei saanut enään vaihdetta päälle. Pysähdyin ja sammutin, niin vaihteet meni päälle, kun auto ei ollut käynnissä. Käynnistin, niin ei saa vaihdetta päälle. Starttasin vaihde päällä käyntiin ja välikaasulla kakkoselle ja ajelin auton parkkiin.
Onkohan tuossa koko kytkin losahtanut, vai mikä tuohon tuli? Pääsylinterin(poljinsylinterin) toiminta on varmaan helpoin tarkistaa, että antaako tuo painetta. Muihin kytkin hiluihin ei taida paljoa nähdä. Onko mulla kokemusta vastaavasta?
Forester 2011 2.0d 6v manuaali, ajettu noin 260tkm

Sammy

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kytkin porsi

ViestiKirjoittaja -teme- » 16 Kesä 2021, 18:20

Voi olla että kytkin haarukka petti eli meni poikki. Mutta varmuus selviää kun ottaa laatikon irti.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Kytkin porsi

ViestiKirjoittaja Jappi » 16 Kesä 2021, 21:46

Eikös työsylinterin näe tekniikan ulkopuolelta? Kannattaa sen liike/toiminta tarkistaa ennen laatikon irroitusta.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kytkin porsi

ViestiKirjoittaja -teme- » 17 Kesä 2021, 06:11

Näkee, siinä se on coolerin alla suoraan.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Sammy
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Syys 2015, 22:59

Re: Kytkin porsi

ViestiKirjoittaja Sammy » 21 Kesä 2021, 08:24

Työsylinteri liikkuu ihan oikein, eli pitänee ruveta "katkaiseen traktori" ja katsoa, mitä kytkimestä löytyy. Kytkin hilut uusiksi. Ruukataanko tuo kaksosmassa vaihtaa varalta kytkimen vaihdon yhteydessä?

Avatar
ximmo
Viestit: 535
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkin porsi

ViestiKirjoittaja ximmo » 22 Kesä 2021, 10:43

Sammy kirjoitti:Työsylinteri liikkuu ihan oikein, eli pitänee ruveta "katkaiseen traktori" ja katsoa, mitä kytkimestä löytyy. Kytkin hilut uusiksi. Ruukataanko tuo kaksosmassa vaihtaa varalta kytkimen vaihdon yhteydessä?

Faijan diesel-foresta laukesi kytkin ja sinne meni myös kaksoismassa samalla.
Herrasmiesautoilija.
my09 Forester TD (faijalla)
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Kytkin porsi

ViestiKirjoittaja Jappi » 24 Kesä 2021, 17:15

Kyl se kaksoismassa noilla kilometreillä kannattaa varata.

Sammy
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Syys 2015, 22:59

Re: Kytkin porsi

ViestiKirjoittaja Sammy » 26 Kesä 2021, 23:31

Ostin varaosa autoksi konevikaisen vm-09 yli 300tkm ajetun Foresterin. Tuossa näytti olevan Sachsin kytkin hilut ja kaksoismassa. Kaksoismassa oli melko jämyn tuntonen. Mietin, että onko tuohon nuo vaihdettu. Mikä kytkin nuissa alkuperäisenä on. Onko Sachs vai joku muu?

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kytkin porsi

ViestiKirjoittaja -teme- » 27 Kesä 2021, 07:19

Sachsin paketti siellä alkuperäinenki on.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Avatar
ximmo
Viestit: 535
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkin porsi

ViestiKirjoittaja ximmo » 28 Kesä 2021, 12:05

Sammy kirjoitti:Ostin varaosa autoksi konevikaisen vm-09 yli 300tkm ajetun Foresterin. Tuossa näytti olevan Sachsin kytkin hilut ja kaksoismassa. Kaksoismassa oli melko jämyn tuntonen. Mietin, että onko tuohon nuo vaihdettu. Mikä kytkin nuissa alkuperäisenä on. Onko Sachs vai joku muu?

Hieman yli 300 tkm oli faijan autossa kun kytkin tuli tiensä päähän. Oli jo tuntuma ihan karsea ja lopulta jätti tielle. En mitenkään usko, että toisessa yksilössä olisi samoilla kilsoilla alkuperäinen vielä tiptop.
Herrasmiesautoilija.
my09 Forester TD (faijalla)
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX

ReiviFin
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2019, 07:39

Re: Kytkin porsi

ViestiKirjoittaja ReiviFin » 28 Kesä 2021, 18:50

Kaksoismassaan liittyen, niin vaihtakaa ihmeessä jos ei ole tiedossa kuinka paljon sillä on rullattu. Saattaa nimittäin paskoa itsensä ilman kummempia varoitteluja.

Nimimerkillä: kaksoismassa joka ulosti jousen kyljestä pihalle ja oli kovaa vauhtia syömässä lohkon kylkeen uraa.
Honda/Volvo ukko tällä erää.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kytkin porsi

ViestiKirjoittaja -teme- » 28 Kesä 2021, 18:52

Kyllä se vauhtipyörä kannattaa samalla vaihtaa jos ei ole tiedossa että olis äskettäin vaihettu.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Sammy
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Syys 2015, 22:59

Re: Kytkin porsi

ViestiKirjoittaja Sammy » 02 Heinä 2021, 11:47

Kytkimen hilut tuli vaihdettua. Päälisin puolin ei ensin mitään näkyvää vikaa löydetty.. Mutta tarkemmin kuin katsoi, niin paineasetelman sisällä kehällä kiertävä metalli lanka lenkki oli poikki, eikä tuon takia ilmeisesti saanut painetta tuohon paineasetelman levylle, vaikka kytkin oli pohjassa.
Samalla vaihdettiin myös kaksoismassa. Vähän hirvitti normi torx.lla vääntää nuo pultit auki, kun nuihin sopivaa torx plus avainta ei löytynyt mistään.
Melekonen homma, vaikka oli nosturi ja vaihdelaatikko nostin käytössä.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kytkin porsi

ViestiKirjoittaja -teme- » 02 Heinä 2021, 12:48

Ainahan se laatikon irroitus työllistää mutta kyllä se subarussa on sen verta yksinkertaiseksi tehty että en edes pidä sitä työnä. :lol:
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa