Dieselin jarrutehostin

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Jappi
Viestit: 395
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Dieselin jarrutehostin

ViestiKirjoittaja Jappi » 10 Elo 2022, 20:43

Onko tullut vastaan ongelmia tehostimen kanssa? Pari kertaa on Leka tehnyt yllärin kun tuntuu ettei pysähdy millään ja poljin on selkeästi kovempi kuin normaalisti. Palat on tällä hetkellä aika finaalissa mutta kaiken järjen mukaan ei ne niin huonot ole etteikö poljin painuisi...

Samoin on epäilys että turbon säätö ei olisi hetkittäin ihan OK, mutta mitään virhettä ei jää muistiin. EIkä tietenkään temppuile kun lukija kiinni koeajaa...

Sandman1
Jäsen
Viestit: 573
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Dieselin jarrutehostin

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 11 Elo 2022, 19:19

Haishkahtaa isohkolle alipainevuodolle. Jostain letku irti tms.

.: Etuveto? Joku veikkauksen uus pelikö? :.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 599
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Dieselin jarrutehostin

ViestiKirjoittaja Matway » 12 Elo 2022, 14:24

Siis dieselin imusarjassa ei oo tarpeeks alipainetta tehostajalle. Vaan tehostajalla on oma alipainepumppu koneen rungossa. Kannattaa tarkastaa sen toiminta ja letkut.

Lähetetty minun SM-G998B laitteesta Tapatalkilla
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Jappi
Viestit: 395
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Dieselin jarrutehostin

ViestiKirjoittaja Jappi » 13 Elo 2022, 01:28

Systeemi periaatteineen on tuttu, mietin vaan että onko näissä ollut jotain ongelmakohtia. Itse pumppuhan on idioottivarma laite verrattuna eurooppalaisten kumikalvopumppuihin... Vuoto kävisi järkeen mutta vian satunnaisuus ei oikein sovi vuotoon. Ehkä itse tehostaja...

Pumppu kyllä toimii ja vetää alipaineen mittarilla mitatessa ns. tappiin. Mutta tosiaan, turbon säätö toimii tuolla alipaineella ja se on myös hetkittäin temppuillut.

Sandman1
Jäsen
Viestit: 573
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Dieselin jarrutehostin

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 13 Elo 2022, 02:47

Joku letku halki ja ajoittain vuotaa paineita. Ei se kummonen halkeama tartte olla. Tai sit voihan se olla esim. jarru boosterin kalvo tms.

.: Etuveto? Joku veikkauksen uus pelikö? :.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1046
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Dieselin jarrutehostin

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 13 Elo 2022, 07:58

Tai jos kaks letkua esimerkiks makaa toistensa päällä, toinen hinkkaantuu puhki mutta ei välttämättä vuoda kokoajan, mutta sitkun tulee heilahdus ja asento vähän muuttuu ni vuotoki alkaa. Sithän se voi mennä taas umpeen jossain kohtaa. Liianki tuttu paineilmapuolella, joskin ulospäin tuleva on varmana helpompi huomata.

Jappi
Viestit: 395
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Dieselin jarrutehostin

ViestiKirjoittaja Jappi » 08 Syys 2022, 19:46

Mitäpä lie ollut, etusatulat meni vaihtoon samalla tein palojen kanssa kun alemmat männät oli umpijumissa. Ei ole ollut mitään ongelmia enää noiden muutamien tapausten jälkeen :dontknow:

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 599
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Dieselin jarrutehostin

ViestiKirjoittaja Matway » 09 Syys 2022, 17:16

Joo jos männät ryytyy niin ne kannattaa vähintään vaihtaa. Ite kokeilin vaan putsauksella ja vuoden päästä oli taas mäntä jumissa. Laitoin lopuks rosterimännät satuloihin.

Lähetetty minun SM-G998B laitteesta Tapatalkilla
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron