HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

2012 Diesel Outback

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Lamar
Jäsen
Viestit: 87
Liittynyt: 06 Touko 2015, 18:59

2012 Diesel Outback

ViestiKirjoittaja Lamar » 22 Touko 2015, 20:28

Ensi viikolla menossa katsomaan kyseistä autoa, mittarissa n.180000km. Onko vinkkejä mitä tarkastaa kyseisestä autosta ennen ostoa.

hannuk
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 22:18

Re: 2012 Diesel Outback

ViestiKirjoittaja hannuk » 23 Touko 2015, 07:30

Omalla on ajettu puolet tuosta ja ongelmia ei ole vielä ollut ihmeemmin. Ostaessa oli noin 60 tkm ja siinä vaiheessa uusittiin myyjän piikkiin takaa ylätukivarret väljien puslien takia. Ratin napit jos temppuilee niin syynä on hyvin todennäköisesti kontaktit ( liukurengas kai nimeltään). Keulassa oli ton katsomasi auton verran ja vähemmänkin ajetuissa usein ihan reilusti kiveniskemiä eli ruostuu sieltä. Ne eturoiskeläpät syö maalit sivuilta. Kylmänä tuo kone ei ole erityisen kivan kuuloinen ja ilman musiikkia kun kuuntelee sitä kylmää moottoria, niin välillä miettii että onko se ihan ok. Kuulomuisti ei ole mulla erityisen tarkka mutta väittäisin että sama mekkala tuosta on sen aikaa kuulunut mitä tuo on 1.5 vuotta ollut mulla. Jos siinä on vetokoukku niin kannattaa mitata sen korkeus! Mulla oli väärä kuula tullut sarjan mukana ja kuula jäi liika alas. Selvittelin asiaa maahantuojan kanssa vuosi sitten ja sain uuden kuulan joka siis on koukunrungossa kahdella pultilla. Olivat koukkutehtaalla sekoileet. Mulla on loppuvuodesta 2010 rekisteröity ja sillon asennettu se koukku, mutta en tiedä mille aikavälille tuo koukku sekoilu ajoittuu.

Vika se ei ole, mutta saksalaisiin tottuneena tuo ohjaus on tunnottomuudestaan johtuen melko pyllystä. Oikeastaan tuo on asia mikä itseä on häirinnyt eniten koko autossa. Kyllä siihen jollain tavalla tottuu mutta aina sen jälkeen kun on päässyt ajaan saksalaisia niin toi on yhtä tympeetä :cry:
2010 Diesel Outback

Lamar
Jäsen
Viestit: 87
Liittynyt: 06 Touko 2015, 18:59

Re: 2012 Diesel Outback

ViestiKirjoittaja Lamar » 23 Touko 2015, 14:38

Kiitos vinkeistä. Paljonko tuon vetokoukun korkeus pitäisi olla maasta, jotta tuon osaisi tarkistaa. Ruosteet on helppo tutkia ja nähdä, toisin kuin noiden tukivarsien kunnon toteaminen. Täytyy vissiin käydä jossain soratiellä kuuntelemassa koliseeko alusta. Itsellä nykyinen auto on Saab ja siinä tuo ohjaus on todella herkkä, moottoritienopeuksissa liiankin herkkä. Saa nähdä miltä Outbackin ohjaus tuntuu, eipä ole ennen tullut kokeiltua kyseistä autoa. Uudemmilla Forestereilla on tullut ajettua ja niiden ohjaus oli ainakin miellyttävä.

JikkaPee
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 20:15
Paikkakunta: jkl

Re: 2012 Diesel Outback

ViestiKirjoittaja JikkaPee » 30 Tammi 2016, 20:54

hannuk kirjoitti:Omalla on ajettu puolet tuosta ja ongelmia ei ole vielä ollut ihmeemmin. Ostaessa oli noin 60 tkm ja siinä vaiheessa uusittiin myyjän piikkiin takaa ylätukivarret väljien puslien takia. Ratin napit jos temppuilee niin syynä on hyvin todennäköisesti kontaktit ( liukurengas kai nimeltään). Keulassa oli ton katsomasi auton verran ja vähemmänkin ajetuissa usein ihan reilusti kiveniskemiä eli ruostuu sieltä. Ne eturoiskeläpät syö maalit sivuilta. Kylmänä tuo kone ei ole erityisen kivan kuuloinen ja ilman musiikkia kun kuuntelee sitä kylmää moottoria, niin välillä miettii että onko se ihan ok. Kuulomuisti ei ole mulla erityisen tarkka mutta väittäisin että sama mekkala tuosta on sen aikaa kuulunut mitä tuo on 1.5 vuotta ollut mulla. Jos siinä on vetokoukku niin kannattaa mitata sen korkeus! Mulla oli väärä kuula tullut sarjan mukana ja kuula jäi liika alas. Selvittelin asiaa maahantuojan kanssa vuosi sitten ja sain uuden kuulan joka siis on koukunrungossa kahdella pultilla. Olivat koukkutehtaalla sekoileet. Mulla on loppuvuodesta 2010 rekisteröity ja sillon asennettu se koukku, mutta en tiedä mille aikavälille tuo koukku sekoilu ajoittuu.

Vika se ei ole, mutta saksalaisiin tottuneena tuo ohjaus on tunnottomuudestaan johtuen melko pyllystä. Oikeastaan tuo on asia mikä itseä on häirinnyt eniten koko autossa. Kyllä siihen jollain tavalla tottuu mutta aina sen jälkeen kun on päässyt ajaan saksalaisia niin toi on yhtä tympeetä :cry:


Tässähän kolkutellaan ihan aihetta. Milläs korkaudella OB +MY10 porukalla on vetokoukun kuula? Täällä MY11 kiinteä koukku ja kuula on noin 540mm korkaudella (kuulan keskitaso). Tuntuu kohtuu hullulta korkeudelta. ns. asennus korkeus taitaa olla se 350-420mm? :dontknow:
Legacy 3.0R STW Spec.B MY07
Legacy Outback 2,5 MY05
Outback 2,0 TD MY11 EX
Impreza 2.0 TD MY09 EX


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa