Subukka kirjoitti:Ihan vaan tekniikasta kiinnostuneena, mistä sen huomaa jos kaksoismassavauhtipyörä "pohjaa"?
Kuuluuko sieltä jotain omituista vai miten
JikkaPee kirjoitti:Onkos tolle "siniselle" savulle tietämystä? Turbo pitäs olla huollettu (finturbolla), ei tietenkään takaa etteikö ruuttais öljyä läpi. DPF ja EGR poistettu ja Sakun ohjelma koneessa. Lähteekö ns. pakkopoltto päälle....voiko aiheuttaa moisen ussakan. Hiukan haisee palanutkumi (öljy).
Autohan oli Impreza TD -09.
JikkaPee kirjoitti:Onkos tolle "siniselle" savulle tietämystä? Turbo pitäs olla huollettu (finturbolla), ei tietenkään takaa etteikö ruuttais öljyä läpi. DPF ja EGR poistettu ja Sakun ohjelma koneessa. Lähteekö ns. pakkopoltto päälle....voiko aiheuttaa moisen ussakan. Hiukan haisee palanutkumi (öljy).
Autohan oli Impreza TD -09.
Jappi kirjoitti:JikkaPee kirjoitti:Onkos tolle "siniselle" savulle tietämystä? Turbo pitäs olla huollettu (finturbolla), ei tietenkään takaa etteikö ruuttais öljyä läpi. DPF ja EGR poistettu ja Sakun ohjelma koneessa. Lähteekö ns. pakkopoltto päälle....voiko aiheuttaa moisen ussakan. Hiukan haisee palanutkumi (öljy).
Autohan oli Impreza TD -09.
Eipä ole avokennoisissa pakkopolttoja.
JikkaPee kirjoitti:Kyllä täältä on kohta kaikki tarinat luettu Tossa olin DPF pöntön toinen paineletku tulpattu (en muista kumpi)...en oo tutkinu syytä mikä ideana (sakun juttuja). Sen verta helppo on kattoa työntääkö Turbo öljyä läpi et vissiin se ennen ku lähtee ajelee sillä poltto ohjelman toivossa =) Tuo sytytti juurikin ennen savutusta vikavalot. Ei menny kyllä kauaa siitä kun savutus sitten alkoi...koodeja ei testerillä antanut vaan valot sammu seuraavalla startilla!
JikkaPee kirjoitti:Tuo tuplahehkutus on asia erikseen....taitaa toi startatessa pölläytys olla iha ominaisuus noille. Viimestään tiistaina täytyy ottaa Imppu käsittelyyn. Alottais nyt vaikka ajamalla sitä josko sielä on poltto päällä.
Mauri H kirjoitti:Jappi kirjoitti:JikkaPee kirjoitti:Onkos tolle "siniselle" savulle tietämystä? Turbo pitäs olla huollettu (finturbolla), ei tietenkään takaa etteikö ruuttais öljyä läpi. DPF ja EGR poistettu ja Sakun ohjelma koneessa. Lähteekö ns. pakkopoltto päälle....voiko aiheuttaa moisen ussakan. Hiukan haisee palanutkumi (öljy).
Autohan oli Impreza TD -09.
Eipä ole avokennoisissa pakkopolttoja.
Avokenno oli vain Legassa ja Outbackissa kunnes MY10 tuli suljettu siihenkin, älkää nyt neuvoko väärin pojat
KK9 kirjoitti:Mulla OB pukkaa mustaa putkesta varsinkin jos pitkiä matkoja ajelee tasaisella/pienellä kaasulla ja sitten esim risteyksestä lähtiessä polkasee! Varsinkin +10 asteen lämpötilan molemmin puolin tekee sitä niin että takana tuleva tietää varmasti kyseessä olevan diesel pata! Ja ei todellakaan joka kerta tee tota!
legro kirjoitti:KK9 kirjoitti:Mulla OB pukkaa mustaa putkesta varsinkin jos pitkiä matkoja ajelee tasaisella/pienellä kaasulla ja sitten esim risteyksestä lähtiessä polkasee! Varsinkin +10 asteen lämpötilan molemmin puolin tekee sitä niin että takana tuleva tietää varmasti kyseessä olevan diesel pata! Ja ei todellakaan joka kerta tee tota!
Johtuu juurikin siitä, että noki kertyy hiukkassuodattimeen ja lähtee mainitsemassasi tilanteessa.
Kyseinen ominaisuus poistuu täysin, kun laitat vaikka edullisesti pellin palan EGR putken tukkeeksi. Näin koneesi käy puhtaasti ja säästyt monelta murheelta, mm. imusarjan sotkeentumiselta/muurautumiselta umpeen, turbon siivekkeet ei jumidu niin herkästi jne..
JikkaPee kirjoitti:Imppu -09 ja sinistä työntää putkesta "tuutin täydeltä"! Onko tuttua kellekkään? Turbo pitäs olla huollettu n.10tkm sit....mut eihän se sitä sano etteikö työnnä öljyä!?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa