Matway kirjoitti:Puhutaan Euro4 ja Euro5 koneista mutta onko niillä oikeasti muuta eroa kuin päästörajoitukset?
Euro4 ja Euro5 rajahan kulkee 09/2009.
Jampsu kirjoitti:Matway kirjoitti:Puhutaan Euro4 ja Euro5 koneista mutta onko niillä oikeasti muuta eroa kuin päästörajoitukset?
Euro4 ja Euro5 rajahan kulkee 09/2009.
Suljettu dfp kaikissa foreissa, ekoissa legacyissä ja ob:ssa avoin impussa tais olla myös ekat avoimella
2010 kaikissa suljettu
Matway kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Matway kirjoitti:Puhutaan Euro4 ja Euro5 koneista mutta onko niillä oikeasti muuta eroa kuin päästörajoitukset?
Euro4 ja Euro5 rajahan kulkee 09/2009.
Suljettu dfp kaikissa foreissa, ekoissa legacyissä ja ob:ssa avoin impussa tais olla myös ekat avoimella
2010 kaikissa suljettu
Ok. Miten suljettu ja avoin DPF eroaa fyysisesti ja toiminnaltaan?
Matway kirjoitti:Okei eli Imput on silloin suljetulla pöntöllä.
Mikähän järki tuossa avoimessa sitten on. Kerätäänkö siinä pikkuhiukkaset sitten isommiksi kökkäreiksi jotka varisee tienposkeen...
-teme- kirjoitti:Joko se meinaa vakion vaihtaa takasin?
Eb kirjoitti:Uutena ukkona täällä.
Näitä ohjeita ei pakosta kannattaisi jaella avoimella foorumilla. Voi joskus trafi kiinnostua.
Samalla kun tekniikka kehittyy katsastuksella,
samisami2 kirjoitti:Huomannut että mustaa tulee vain kesällä lämpimillä ilmoilla eli juuri niitä yli 15asteen kelejä millä polttelukin oli 50km välein. Ykkösellä kun vetää rajoittajalle kiihdytyksen niin silloin jää sellainen musta pilvi leijumaan, mutta vain kesällä. Talvella kun on valkeaa niin luulis mustan savun näkyvän hyvin, mutta ei sitä vain tule.
Päästöt oli ekassa katsastuksessa pöntön kanssa 0,06 ja ilman pönttöä 0,1 (raja 1,5)
ropelius kirjoitti:Järjestyi sattumien summana niin, että tallin lattialla mötköttää ylimääräinen DPF-pönttö.
Tuossa ylenpänä on aika hyvät kuvat tyhjäyksestä, mutta onko tuossa hommassa jotain sudenkuoppia jotta katalysaattoriosa varmasti säilyy ehjänä? Kestääkö hitsata ihan normaalisti vai pitääkö jäähdytellä erityisesti?
Menee ot, mut voitko kertoa miten kylmässä ilmassa on enemmän happea?Jampsu kirjoitti:Johtuu ihan siitä et kylmässä ilmassa on enemmän happea = keitto palaa tarkemmin.
Maxhine kirjoitti:Menee ot, mut voitko kertoa miten kylmässä ilmassa on enemmän happea?Jampsu kirjoitti:Johtuu ihan siitä et kylmässä ilmassa on enemmän happea = keitto palaa tarkemmin.
Käsittääkseni ilma koostuu pääasiassa typestä ja hapesta joiden määrä on kutakuinkin 78% ja 21% sit 1% on muita kaasuja. Muutaako kylmä ilma sitten ilman koostumusta? Poikkeuksen tietenkin tekee vuoristot, mut niistä ei sen enempää. Sen kyllä ymmärrän, et kylmän ilman saa ahdettua paremmin.
Eb kirjoitti:Uutena ukkona täällä.
Samalla kun tekniikka kehittyy katsastuksella,
tuRboman kirjoitti:Eb kirjoitti:Uutena ukkona täällä.
Samalla kun tekniikka kehittyy katsastuksella,
Tämä nosti hymyn huulille! Pitäisköhän alkaa kaupata high-tech talouspaperia...sillä kun voi testata Euro 5 dieselin. Jos mustuu -> DPF poistettu ja jos ei niin kunnossa on!
Mauri H kirjoitti:tuRboman kirjoitti:Eb kirjoitti:Uutena ukkona täällä.
Samalla kun tekniikka kehittyy katsastuksella,
Tämä nosti hymyn huulille! Pitäisköhän alkaa kaupata high-tech talouspaperia...sillä kun voi testata Euro 5 dieselin. Jos mustuu -> DPF poistettu ja jos ei niin kunnossa on!
Ei toimi.
Nää nykydieselit kun antaa tyhjälläkin DPF:llä nolla-arvoja nokimittauksessa (itseasiassa täydellä DPF:llä usein suurempaa kun sinne kennoon jää nokea joka tulee poljettaessa ulos) ja se noki on se näkyvä musta. Pienhiukkaset on näkymättömiä. Mun edellinen kärry tyhjätyllä DPF:llä ja Artecin softalla pölläytti aina kun ekan kerran hetkeen polkaisi kunnolla kuorma päällä, seuraavilla paljon vähemmän. Paikallaan sieltä ei saanut mitään näkyvää ulos ja nokimittauksessa tasan nolla.
Jampsu kirjoitti:Mauri H kirjoitti:
Ei toimi.
Nää nykydieselit kun antaa tyhjälläkin DPF:llä nolla-arvoja nokimittauksessa (itseasiassa täydellä DPF:llä usein suurempaa kun sinne kennoon jää nokea joka tulee poljettaessa ulos) ja se noki on se näkyvä musta. Pienhiukkaset on näkymättömiä. Mun edellinen kärry tyhjätyllä DPF:llä ja Artecin softalla pölläytti aina kun ekan kerran hetkeen polkaisi kunnolla kuorma päällä, seuraavilla paljon vähemmän. Paikallaan sieltä ei saanut mitään näkyvää ulos ja nokimittauksessa tasan nolla.
Mutta putken pää on mustunut dpf poiston jälkeen kun ennen sitä putken sisäpinta ihan kiiltävä. 220tkm jos ei putki mustu niin on se aika hyvin
Qulle kirjoitti:No eikös sen pöntön voi pistää paikoilleen leiman ajaksi? Vähän samaan tapaan kuin meikäläisen katsastusputki-jumppa tuon 200:en osalta
Eb kirjoitti:Tiettävästi alkavat osaa autoja tönkimään tuolta softapuolelta. Raumalla ja Porissa trafin ukot viritelleet kokeilua.
-teme- kirjoitti:No mitäs sillä on väliä vaikka auto olisikin softattu jos dpf on kuitenkin vielä paikallaan??
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa