HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Tapiok » 02 Heinä 2015, 09:02

Huolto-ohjeessa mainitaan, että öljynvaihdon jälkeen on tehtävä Nollaa"oil dilution" -toiminto ilmeistesti jollain testerillä. Itse öljyjä vaihtaessa tätä ei ilmeisesti pysty mitenkään tekemään? Mitä ongelmia tästä aiheutuu, jos sen jättää tekemättä?

Samoin ohjeessa mainitaan vetoakselien mansettien puhdistus, mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Auto on xv 2012
Subaru XV 2.0d MY12

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Mauri H » 02 Heinä 2015, 10:24

Öljynvaihtovälihtovälin nollaus

start engine
depress & hold brake peddle
turn rear demister on
turn parker/clearance light on
turn rear demister off
turn lights off
turn rear demister on (again)
turn parkers on (again)
turn rear demister off
turn lights off
release brake

the glow plug light should blink for 5 seconds to confirm reset has been successful

note - the above steps need to be done pretty quickly. i think you have a max of 4 seconds between each of the above steps.. If it fails, let engine idle for 30 seconds, turn off for 15 seconds and retry..
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja out » 02 Heinä 2015, 12:30

Miksi pitää tehdä öljynvaihtonollaus ? Kun autossa ei kuitenkaan ole mitään öljynvaihto/huoltoilmaisinta tms.

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Tapiok » 02 Heinä 2015, 13:58

Se liittyy ohjekirjan mukaan jotenkin hiukkassuodattimen toimintaan. Menee auto vissiin Limp Modeen, jos nollauksen jättää liian monta kertaa peräkkäin tekemättä.
Subaru XV 2.0d MY12

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja SixStars » 02 Heinä 2015, 14:54

Joo, se liittyy just ton hiukkasuodattimen poltossa tapahtuvaan 'öljyn lisääntymiseen' eli kun sitä polttoa tehdään, niin naftaa menee öljytilaankin ( syystä että en muista ), mut kait se ecu sitten siitä jotain päättelee että sille on kerrottu nyt öljyn olevan taas pelkkää öljyä ja pinta on oikea.. :?
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Matway » 06 Heinä 2015, 19:57

Mauri H kirjoitti:Öljynvaihtovälihtovälin nollaus

start engine
depress & hold brake peddle
turn rear demister on
turn parker/clearance light on
turn rear demister off
turn lights off
turn rear demister on (again)
turn parkers on (again)
turn rear demister off
turn lights off
release brake

the glow plug light should blink for 5 seconds to confirm reset has been successful

note - the above steps need to be done pretty quickly. i think you have a max of 4 seconds between each of the above steps.. If it fails, let engine idle for 30 seconds, turn off for 15 seconds and retry..


Eli siis takalasin lämppäriä ja parkkeja räpsytellään kolme kertaa kun jarru on painettuna.
Kiitos ja kumarrus :thumbsup:
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Avatar
Juhiss
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Juhiss » 06 Heinä 2015, 22:21

Onko tämä sama kaikissa diisseleissä vai vaan uudemmissa ?

Edit siis ilmeisesti Euro5 malleissa näin ja Euro4:set pystyy tekee vain testerillä ?

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Tapiok » 07 Heinä 2015, 07:42

Näin minäkin annoin itselleni ymmärtää, Euro nelosen voi nollata vain testerillä.
Subaru XV 2.0d MY12

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Matway » 07 Heinä 2015, 08:51

No voe.... :angry2:
Pitää ainakin kokeilla...
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja -teme- » 07 Heinä 2015, 10:56

Vaikuttaakos tuo nollaus euro 4 johonkin, nimittäin omaa en oo koskaan nollannut öljynvaihdon jälkeen eikä tuo kyllä ole mitään valoja välkytellyt. :wtf:

Pitäskö siis nyt heti ajaa jonnekki pajalle missä tuo onnistus vai?
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Matway » 07 Heinä 2015, 21:18

-teme- kirjoitti:Vaikuttaakos tuo nollaus euro 4 johonkin, nimittäin omaa en oo koskaan nollannut öljynvaihdon jälkeen eikä tuo kyllä ole mitään valoja välkytellyt. :wtf:

Pitäskö siis nyt heti ajaa jonnekki pajalle missä tuo onnistus vai?


Polttojen määrästähän se ilmeisesti laskee sitä dilution prosenttia. Jos sulla on tyhjätty pönttö ja ohjelmalla pakotettu poltto n. 7000km välein niin ei taida olla huolta asiasta.
Mutta jos ei ole ja ite vaihtelee öljyt niin silloin se voip kasvaa yli jonkun rajan jonka jälkeen varmaan sytyttää DPFn merkkivalon, mutta tää on mun arvailuja. :dontknow:
Joku varmaan tietää mitä oikeasti tapahtuu kun rajat ylittyy.
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Jampsu » 07 Heinä 2015, 21:34

Matway kirjoitti:
-teme- kirjoitti:Vaikuttaakos tuo nollaus euro 4 johonkin, nimittäin omaa en oo koskaan nollannut öljynvaihdon jälkeen eikä tuo kyllä ole mitään valoja välkytellyt. :wtf:

Pitäskö siis nyt heti ajaa jonnekki pajalle missä tuo onnistus vai?


Polttojen määrästähän se ilmeisesti laskee sitä dilution prosenttia. Jos sulla on tyhjätty pönttö ja ohjelmalla pakotettu poltto n. 7000km välein niin ei taida olla huolta asiasta.
Mutta jos ei ole ja ite vaihtelee öljyt niin silloin se voip kasvaa yli jonkun rajan jonka jälkeen varmaan sytyttää DPFn merkkivalon, mutta tää on mun arvailuja. :dontknow:
Joku varmaan tietää mitä oikeasti tapahtuu kun rajat ylittyy.

Kysehän oli euro4 joka ei tee polttoja vaan on avoimella suodattimella... Euro5 sit vaatii
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Matway » 07 Heinä 2015, 21:37

Jampsu kirjoitti:
Matway kirjoitti:
-teme- kirjoitti:Vaikuttaakos tuo nollaus euro 4 johonkin, nimittäin omaa en oo koskaan nollannut öljynvaihdon jälkeen eikä tuo kyllä ole mitään valoja välkytellyt. :wtf:

Pitäskö siis nyt heti ajaa jonnekki pajalle missä tuo onnistus vai?


Polttojen määrästähän se ilmeisesti laskee sitä dilution prosenttia. Jos sulla on tyhjätty pönttö ja ohjelmalla pakotettu poltto n. 7000km välein niin ei taida olla huolta asiasta.
Mutta jos ei ole ja ite vaihtelee öljyt niin silloin se voip kasvaa yli jonkun rajan jonka jälkeen varmaan sytyttää DPFn merkkivalon, mutta tää on mun arvailuja. :dontknow:
Joku varmaan tietää mitä oikeasti tapahtuu kun rajat ylittyy.

Kysehän oli euro4 joka ei tee polttoja vaan on avoimella suodattimella... Euro5 sit vaatii


Ööö, MY09 TD Imppu on Euro 4... Ainakin päästöjen mukaan, ja suodatin on poltolla tyhjentävä.
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Jampsu » 07 Heinä 2015, 22:05

Euro5 tekniikka se jo on, olihan foretkin alusta alkaen euro5 eli mikään ei muuttunu 2008 -> 2010, legacyjä 08-09 on euro4 avoimella jotka muuttuu 2010 suljetuksi
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja -teme- » 07 Heinä 2015, 22:07

Juuri näin. Eli siis vaikuttaako tuo öljynvaihto nollaua euro 4 koneessa mihinkään??
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Mauri H » 07 Heinä 2015, 22:12

Jampsu kirjoitti:Euro5 tekniikka se jo on, olihan foretkin alusta alkaen euro5 eli mikään ei muuttunu 2008 -> 2010, legacyjä 08-09 on euro4 avoimella jotka muuttuu 2010 suljetuksi


Muistaisin että Forekin oli Euro4 aluksi, vain suodatin on sama kuin Euro5:ssä. Muuten Euro5-koneisiin tuli muutoksia mm. puristuksiin, suutinkokoon, turboon jne.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Jampsu » 07 Heinä 2015, 22:33

Mauri H kirjoitti:
Jampsu kirjoitti:Euro5 tekniikka se jo on, olihan foretkin alusta alkaen euro5 eli mikään ei muuttunu 2008 -> 2010, legacyjä 08-09 on euro4 avoimella jotka muuttuu 2010 suljetuksi


Muistaisin että Forekin oli Euro4 aluksi, vain suodatin on sama kuin Euro5:ssä. Muuten Euro5-koneisiin tuli muutoksia mm. puristuksiin, suutinkokoon, turboon jne.

Ainaki forea mainostettiin ku tuli alunperin euro5 kelpoiseksi, pienempi tehokin
Ku muissa 147hv vs. 150hv
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Mauri H » 08 Heinä 2015, 00:19

Jampsu kirjoitti:
Mauri H kirjoitti:
Jampsu kirjoitti:Euro5 tekniikka se jo on, olihan foretkin alusta alkaen euro5 eli mikään ei muuttunu 2008 -> 2010, legacyjä 08-09 on euro4 avoimella jotka muuttuu 2010 suljetuksi


Muistaisin että Forekin oli Euro4 aluksi, vain suodatin on sama kuin Euro5:ssä. Muuten Euro5-koneisiin tuli muutoksia mm. puristuksiin, suutinkokoon, turboon jne.

Ainaki forea mainostettiin ku tuli alunperin euro5 kelpoiseksi, pienempi tehokin
Ku muissa 147hv vs. 150hv


Toi tehoero johtui erilaisesta putkesta, esim Euro5 Outbackissa ja Legassa on 150 hv.

Tuossa muuten hiukan dokumenttia Euro4 ja Euro5 - koneiden eroista:

http://www.enginetechnologyinternationa ... s/Fuji.pdf
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Matway » 08 Heinä 2015, 09:41

Eli Imputkin on olleet alusta alkaen (MY09) Euro5 koneella?
Euro5 päästövaatimus tasohan alkaa 9/2009, eli pykälien mukaan ennen syyskuuta -09 rekisteröidyn auton voisi "tiputtaa" Euro4:ksi jolloin putkesta saa tulla isompaa papanaa ihan laillisesti.
Rekisteröintipapereissa mainitaan päästöluokituksena Euro4.
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Avatar
Juhiss
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Juhiss » 08 Heinä 2015, 10:49

Liitteet
subi diesel.png
subi diesel.png (125.57 KiB) Katsottu 21557 kertaa

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Jampsu » 08 Heinä 2015, 20:41

Mauri H,
Just tossa tänään Saku sano et SH foren putki virtaa paremmin ku esim. 5gen Lega/ob
Jotain 0.2bar oli vastapainetta putkessa eli ei ahdista yhtään.
Turboissakaan ei muutu ku pelkkä potentiometri. Muuten samat hyrrät kaikissa.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Mauri H » 08 Heinä 2015, 21:02

Jampsu kirjoitti:Mauri H,
Just tossa tänään Saku sano et SH foren putki virtaa paremmin ku esim. 5gen Lega/ob
Jotain 0.2bar oli vastapainetta putkessa eli ei ahdista yhtään.
Turboissakaan ei muutu ku pelkkä potentiometri. Muuten samat hyrrät kaikissa.


Jep, tiedän. Mulla oli Outbackissa joku 0,25 ja Sakun kanssa siitä puhuttiin. Mut tehdas kommentoi muistaakseni että Foren 147 hv on erilaisen putken takia. Eri turbo on ainakin noissa avoimen DPF:n Legoissa / OB:ssa. Impun ja Foren tilanteesta en tiedä. Mutta virallisesti ainakin noi on Euro4 - malleja ja linkittämäni dokkarin mukaan niissä on eroja Euro5:sten kanssa.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Matway » 08 Heinä 2015, 21:46

https://subdiesel.wordpress.com/page/4/

Tuolta löytyy vastaus alkuperäiseen kysymykseen eli mitä tapahtuu jos oil dilutionia ei nollata.
Tosin jos filtteri on poistettu siihen että oil dilution ylittää 10% voi muutama öljynvaihto vierähtää.

Kiitos linkistä Juhiss :thumbsup:
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

-SAS-
Viestit: 11
Liittynyt: 28 Elo 2018, 09:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja -SAS- » 28 Elo 2018, 09:37

Subaru impreza 2.0 TD Sport 2009 onnellinen omistaja ilmoittautuu. 6000km takana eikä vieläkään kone ole hajonnut :)

Asiaan, tuon ohjeen mukaan olen yrittänyt nollata öljynvaihdon jälkeen, mutta eipä valo välky , kuten pitäisi.

Tarvitseeko tässä koneessa nollata vai ei?
Subaru impreza 2.0 TD Sport 2009

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Matway » 28 Elo 2018, 11:41

Tarvitsee nollata, mutta ei välttämättä joka vaihdon yhteydessä. Kun oil dilution raja (muistaakseni 5%) ylittyy niin sytyttää sen hiukkasloukku valon.
Olen ite ajellut nyt reilun 2 vuotta ilman nollausta ja nyt oil dilution on noin 2%. Mutta kuten edellä on todettu niin voi vaihdella riippuen polttojen määrästä.

Nollausta ei pysty tekemään millään vippaskonsteilla, on kokeiltu.
Ainoastaan testeri joka pääsee riittävän syvälle ohjelmaan tai romraider tai vastaava ohjelmointiohjelma.

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

-SAS-
Viestit: 11
Liittynyt: 28 Elo 2018, 09:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja -SAS- » 28 Elo 2018, 11:53

Meinaat siis, että viimeistään kun hiukkasloukun valo syttyy, käy nollauttamassa sen ja matka jatkuu.
Subaru impreza 2.0 TD Sport 2009

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Matway » 28 Elo 2018, 12:17

No viimeistään, testereillä näkee yleensä sen oil dilution määrän vaikkei sitä pääsekään nollaamaan.

Ite en ole vielä keksinyt mitään helppoa menetelmää sen nollaamiseen.
Paitsi tietty että teettää öljynvaihdon merkkiliikkeessä.

Tai poistattaa koko roskapöntön esim. Artecilla. Samalla voi ottaa vähän lisää löylyä koneesta.
Tämä on itselläkin todo-listalla...

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Matway » 28 Elo 2018, 12:20

Matway kirjoitti:Tarvitsee nollata, mutta ei välttämättä joka vaihdon yhteydessä. Kun oil dilution raja (muistaakseni 5%) ylittyy niin sytyttää sen hiukkasloukku valon.
Olen ite ajellut nyt reilun 2 vuotta ilman nollausta ja nyt oil dilution on noin 2%. Mutta kuten edellä on todettu niin voi vaihdella riippuen polttojen määrästä.

Nollausta ei pysty tekemään millään vippaskonsteilla, on kokeiltu.
Ainoastaan testeri joka pääsee riittävän syvälle ohjelmaan tai romraider tai vastaava ohjelmointiohjelma.

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Korjaus tähän, raja on 10%

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

yason
Viestit: 314
Liittynyt: 19 Huhti 2017, 09:07

Re: Öljynvaihto ja nollaa

ViestiKirjoittaja yason » 28 Elo 2018, 12:21

Matway kirjoitti:Ite en ole vielä keksinyt mitään helppoa menetelmää sen nollaamiseen.
Paitsi tietty että teettää öljynvaihdon merkkiliikkeessä.


Mulla oli ainakin ihan auton omassa ohjekirjassa huolto-osiossa ohjeet, että miten nollaus tehdään.
Outback MY10 diesel/mt

-SAS-
Viestit: 11
Liittynyt: 28 Elo 2018, 09:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Öljynvaihto ja nollaa

ViestiKirjoittaja -SAS- » 28 Elo 2018, 12:25

yason kirjoitti:
Matway kirjoitti:Ite en ole vielä keksinyt mitään helppoa menetelmää sen nollaamiseen.
Paitsi tietty että teettää öljynvaihdon merkkiliikkeessä.


Mulla oli ainakin ihan auton omassa ohjekirjassa huolto-osiossa ohjeet, että miten nollaus tehdään.



Ok, täytyypäs tutustua aiheeseen tarkemmin tuoltakin.
Muistatko vielä miten, jos vaikka kertoisit sen meille :thumbsup:
Subaru impreza 2.0 TD Sport 2009

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Öljynvaihto ja nollaa

ViestiKirjoittaja Matway » 28 Elo 2018, 15:13

yason kirjoitti:
Matway kirjoitti:Ite en ole vielä keksinyt mitään helppoa menetelmää sen nollaamiseen.
Paitsi tietty että teettää öljynvaihdon merkkiliikkeessä.


Mulla oli ainakin ihan auton omassa ohjekirjassa huolto-osiossa ohjeet, että miten nollaus tehdään.
Onkos nyt kyseessä Imppu vai Lega?
Ei ainakaan Impun ohjekirjasta löydy mitään ohjeita aiheeseen.

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

yason
Viestit: 314
Liittynyt: 19 Huhti 2017, 09:07

Re: Öljynvaihto ja nollaa

ViestiKirjoittaja yason » 28 Elo 2018, 16:30

Matway kirjoitti:Onkos nyt kyseessä Imppu vai Lega? Ei ainakaan Impun ohjekirjasta löydy mitään ohjeita aiheeseen.


OB -10 diesel. Mikähän erona, jos ei ole kaikissa mainittu? Samoja mottejahan noi dpf:lliset on mallista riippumatta? Takalasinlämmitintä ja ajovaloja piti napsutella päälle ja pois ohjeiden mukaan, lopuksi joku varoitusvalo vilkkui muutaman kerran, eli ohjeet kyllä toimivat.
Outback MY10 diesel/mt

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Matway » 28 Elo 2018, 16:54

Joo toimii OBssä ja Legassa ainakin just MY10 eteenpäin. Siinähän mottikin on Euro5 luokiteltu. Ja sullakin on varmaan jo se malli missä on muovinen imusarja.
Nää Imput, joita löytyy siis lähes varmasti vain MY09 mallia, on sellainen väliin putoaja jossa ei ole mahdollisuutta itse suorittaa nollausta.
OBssä ja Legassa pystyy muistaakseni muuttamaan nopeusmittarin virhettäkin kotikonstein. Impussa en ole saanut kuin vikakoodit esiin mittaristoon sen rämpytys ohjeen mukaan.

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Tapiok » 29 Elo 2018, 08:30

XV -12 ohjekirjassa ei anneta ohjetta öljynvaihdon nollaamiseen, kehoitetaan vaan teettämään se Subaru korjaamolla. Tänään vien auton paikalliseen Toyota korjaamoon öljynvaihtoon, katsotaan pääsevätkö testerillä nollaamaan sen. Ei kehtaisi tuon nollauksen takia ajaa 250 km lenkkiä lähimpään Subarun merkkikorjaamoon...... seuraavaksi lähimpiin lenkin pituudeksi tulee 330 km ja 360 km.........

Aamupäivän koettanut metsästää maahantuojan yhteystietoja ja sieltä henkilöä, joka osaisi kertoa varmasti, miten tuo öljýnvaihto nollataan. Keskusneiti on kyllä ihan mukava, mutta ei sieltä ketään muuta kiinni saakaan. Ei sähköpostiosoitetta, ei minkäänlaisia muita yhteystietoja kuin keskuksen puh. nro ja faksi.....

On nämä kyllä yksiä perkeleita tälläiset laitteet. Päivä päivältä alkaa palaa käämit tämän kanssa yhä enemmän.
Subaru XV 2.0d MY12

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Tapiok » 30 Elo 2018, 10:05

Autodatan kautta löytyi ihan suomenkieliset ohjeet öljynvaihtovälin nollaamiseen. Toimii just tuon englanninkielisen ohjeen mukaisesti. Pitäisi varmaan ottaa kuukaudeksi oikeiudet tuohon Autodataan ja imuroida kaikki tarpeellinen itselle.
Subaru XV 2.0d MY12

Termostatti
Viestit: 39
Liittynyt: 09 Maalis 2015, 12:25

Re: Öljynvaihto ja nollaa"oil dilution"

ViestiKirjoittaja Termostatti » 20 Marras 2018, 07:46

Jeps, -12 XV Diesel ja dilution nollaus onnistui foorumin ohjeiden mukaan. :thumbsup:
Suuret kiitokset kaikille, jotka tätä tarkempaa tietoa kerrotte ja jaatte. :drinks:
-14 Forester 2.0
-12 XV TD EX
Toyota Avensis D4D EX
-08 Outback TD EX


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa