Mauri H kirjoitti:Öljynvaihtovälihtovälin nollaus
start engine
depress & hold brake peddle
turn rear demister on
turn parker/clearance light on
turn rear demister off
turn lights off
turn rear demister on (again)
turn parkers on (again)
turn rear demister off
turn lights off
release brake
the glow plug light should blink for 5 seconds to confirm reset has been successful
note - the above steps need to be done pretty quickly. i think you have a max of 4 seconds between each of the above steps.. If it fails, let engine idle for 30 seconds, turn off for 15 seconds and retry..
-teme- kirjoitti:Vaikuttaakos tuo nollaus euro 4 johonkin, nimittäin omaa en oo koskaan nollannut öljynvaihdon jälkeen eikä tuo kyllä ole mitään valoja välkytellyt.
Pitäskö siis nyt heti ajaa jonnekki pajalle missä tuo onnistus vai?
Matway kirjoitti:-teme- kirjoitti:Vaikuttaakos tuo nollaus euro 4 johonkin, nimittäin omaa en oo koskaan nollannut öljynvaihdon jälkeen eikä tuo kyllä ole mitään valoja välkytellyt.
Pitäskö siis nyt heti ajaa jonnekki pajalle missä tuo onnistus vai?
Polttojen määrästähän se ilmeisesti laskee sitä dilution prosenttia. Jos sulla on tyhjätty pönttö ja ohjelmalla pakotettu poltto n. 7000km välein niin ei taida olla huolta asiasta.
Mutta jos ei ole ja ite vaihtelee öljyt niin silloin se voip kasvaa yli jonkun rajan jonka jälkeen varmaan sytyttää DPFn merkkivalon, mutta tää on mun arvailuja.
Joku varmaan tietää mitä oikeasti tapahtuu kun rajat ylittyy.
Jampsu kirjoitti:Matway kirjoitti:-teme- kirjoitti:Vaikuttaakos tuo nollaus euro 4 johonkin, nimittäin omaa en oo koskaan nollannut öljynvaihdon jälkeen eikä tuo kyllä ole mitään valoja välkytellyt.
Pitäskö siis nyt heti ajaa jonnekki pajalle missä tuo onnistus vai?
Polttojen määrästähän se ilmeisesti laskee sitä dilution prosenttia. Jos sulla on tyhjätty pönttö ja ohjelmalla pakotettu poltto n. 7000km välein niin ei taida olla huolta asiasta.
Mutta jos ei ole ja ite vaihtelee öljyt niin silloin se voip kasvaa yli jonkun rajan jonka jälkeen varmaan sytyttää DPFn merkkivalon, mutta tää on mun arvailuja.
Joku varmaan tietää mitä oikeasti tapahtuu kun rajat ylittyy.
Kysehän oli euro4 joka ei tee polttoja vaan on avoimella suodattimella... Euro5 sit vaatii
Jampsu kirjoitti:Euro5 tekniikka se jo on, olihan foretkin alusta alkaen euro5 eli mikään ei muuttunu 2008 -> 2010, legacyjä 08-09 on euro4 avoimella jotka muuttuu 2010 suljetuksi
Mauri H kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Euro5 tekniikka se jo on, olihan foretkin alusta alkaen euro5 eli mikään ei muuttunu 2008 -> 2010, legacyjä 08-09 on euro4 avoimella jotka muuttuu 2010 suljetuksi
Muistaisin että Forekin oli Euro4 aluksi, vain suodatin on sama kuin Euro5:ssä. Muuten Euro5-koneisiin tuli muutoksia mm. puristuksiin, suutinkokoon, turboon jne.
Jampsu kirjoitti:Mauri H kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Euro5 tekniikka se jo on, olihan foretkin alusta alkaen euro5 eli mikään ei muuttunu 2008 -> 2010, legacyjä 08-09 on euro4 avoimella jotka muuttuu 2010 suljetuksi
Muistaisin että Forekin oli Euro4 aluksi, vain suodatin on sama kuin Euro5:ssä. Muuten Euro5-koneisiin tuli muutoksia mm. puristuksiin, suutinkokoon, turboon jne.
Ainaki forea mainostettiin ku tuli alunperin euro5 kelpoiseksi, pienempi tehokin
Ku muissa 147hv vs. 150hv
Jampsu kirjoitti:Mauri H,
Just tossa tänään Saku sano et SH foren putki virtaa paremmin ku esim. 5gen Lega/ob
Jotain 0.2bar oli vastapainetta putkessa eli ei ahdista yhtään.
Turboissakaan ei muutu ku pelkkä potentiometri. Muuten samat hyrrät kaikissa.
Korjaus tähän, raja on 10%Matway kirjoitti:Tarvitsee nollata, mutta ei välttämättä joka vaihdon yhteydessä. Kun oil dilution raja (muistaakseni 5%) ylittyy niin sytyttää sen hiukkasloukku valon.
Olen ite ajellut nyt reilun 2 vuotta ilman nollausta ja nyt oil dilution on noin 2%. Mutta kuten edellä on todettu niin voi vaihdella riippuen polttojen määrästä.
Nollausta ei pysty tekemään millään vippaskonsteilla, on kokeiltu.
Ainoastaan testeri joka pääsee riittävän syvälle ohjelmaan tai romraider tai vastaava ohjelmointiohjelma.
Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Matway kirjoitti:Ite en ole vielä keksinyt mitään helppoa menetelmää sen nollaamiseen.
Paitsi tietty että teettää öljynvaihdon merkkiliikkeessä.
yason kirjoitti:Matway kirjoitti:Ite en ole vielä keksinyt mitään helppoa menetelmää sen nollaamiseen.
Paitsi tietty että teettää öljynvaihdon merkkiliikkeessä.
Mulla oli ainakin ihan auton omassa ohjekirjassa huolto-osiossa ohjeet, että miten nollaus tehdään.
Onkos nyt kyseessä Imppu vai Lega?yason kirjoitti:Matway kirjoitti:Ite en ole vielä keksinyt mitään helppoa menetelmää sen nollaamiseen.
Paitsi tietty että teettää öljynvaihdon merkkiliikkeessä.
Mulla oli ainakin ihan auton omassa ohjekirjassa huolto-osiossa ohjeet, että miten nollaus tehdään.
Matway kirjoitti:Onkos nyt kyseessä Imppu vai Lega? Ei ainakaan Impun ohjekirjasta löydy mitään ohjeita aiheeseen.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa