HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Kokemuksia 2008 Diesel Lekasta

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kokemuksia 2008 Diesel Lekasta

ViestiKirjoittaja -teme- » 27 Marras 2015, 18:25

Kyllä niitä autoja on tullut ihan alkuvuodesta asti kuluttajille, oma on käyttöön otettu 4/2008. Niitä koneitahan päivitettiin kesken 2008 vuoden, entisellä foorumilla tais olla ihan tarkka kuukaus mistä lähtien tuli "parempi" kone jossa ei pitäs olla enää sama laakeri ongelma kun ihan ensimmäisissä.

Mutta tiedänpä 2 kpl 2008 outbackia millä on rullattu yli 200tkm ilman ongelmia, että ehkä ne jotkut kestää. :mrgreen:
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Avatar
Opinion
Viestit: 173
Liittynyt: 20 Tammi 2015, 23:13

Re: Kokemuksia 2008 Diesel Lekasta

ViestiKirjoittaja Opinion » 27 Marras 2015, 19:28

-teme- kirjoitti:Kyllä niitä autoja on tullut ihan alkuvuodesta asti kuluttajille, oma on käyttöön otettu 4/2008. Niitä koneitahan päivitettiin kesken 2008 vuoden, entisellä foorumilla tais olla ihan tarkka kuukaus mistä lähtien tuli "parempi" kone jossa ei pitäs olla enää sama laakeri ongelma kun ihan ensimmäisissä.

Mutta tiedänpä 2 kpl 2008 outbackia millä on rullattu yli 200tkm ilman ongelmia, että ehkä ne jotkut kestää. :mrgreen:


Ok. Sitten muisti petti...jälleen.
Ruotsalais-kiinalainen farkku...

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Kokemuksia 2008 Diesel Lekasta

ViestiKirjoittaja KK9 » 27 Marras 2015, 22:24

Opinion kirjoitti:
-teme- kirjoitti:Kyllä niitä autoja on tullut ihan alkuvuodesta asti kuluttajille, oma on käyttöön otettu 4/2008. Niitä koneitahan päivitettiin kesken 2008 vuoden, entisellä foorumilla tais olla ihan tarkka kuukaus mistä lähtien tuli "parempi" kone jossa ei pitäs olla enää sama laakeri ongelma kun ihan ensimmäisissä.

Mutta tiedänpä 2 kpl 2008 outbackia millä on rullattu yli 200tkm ilman ongelmia, että ehkä ne jotkut kestää. :mrgreen:


Ok. Sitten muisti petti...jälleen.

Itsellä 9/2008 käyttöön otettu OB 199t mittarissa ja ilmeisesti alkuperäisellä mosalla!
Täytyy varmaan laittaa kaveri selvittämään onko vaihdettu vai ei, kun ei dokumenteista käy ilmi!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Avatar
Opinion
Viestit: 173
Liittynyt: 20 Tammi 2015, 23:13

Re: Kokemuksia 2008 Diesel Lekasta

ViestiKirjoittaja Opinion » 27 Marras 2015, 22:27

Mulla oli 8/2008 25tkm-125tkm ja moottoria ei vaihdettu.
Ruotsalais-kiinalainen farkku...

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kokemuksia 2008 Diesel Lekasta

ViestiKirjoittaja -teme- » 28 Marras 2015, 08:31

Luulis että jos sillä koneella on rulattu lähelle 200tkm niin ei varmaan enää leviä ainakaan sen tehtaan virheen takia. Oma on tosiaan käyttöön otettu 4/2008 ja kone porsinu 69tkm kohdalla, nyt on mittarissa 150tkm josta 35tkm sakun ohjelmalla. :thumbsup:
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Kokemuksia 2008 Diesel Lekasta

ViestiKirjoittaja Jappi » 16 Huhti 2016, 11:33

Jahhas, tänään se sitten tuli :evil: Kotipihasta puoli kilometriä, korahdus ja kone totaalijumiin...

Takuuseen lienee turha yrittää kun on MY09, ajettu 266tkm ja huollot tehty itse 200tkm jälkeen.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kokemuksia 2008 Diesel Lekasta

ViestiKirjoittaja Jampsu » 17 Huhti 2016, 18:15

Jappi kirjoitti:Jahhas, tänään se sitten tuli :evil: Kotipihasta puoli kilometriä, korahdus ja kone totaalijumiin...

Takuuseen lienee turha yrittää kun on MY09, ajettu 266tkm ja huollot tehty itse 200tkm jälkeen.

Oiskoha nokkaketju poikki...
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Kokemuksia 2008 Diesel Lekasta

ViestiKirjoittaja Jappi » 18 Huhti 2016, 12:07

Ei ole kuin kampiakseli, kolmosen kiertokangen ja neljännen runkolaakerin välistä. Kuten on kaikissa kuvissa mitä netistä löytyy itseasiassa.

Akselin päät oli nousseet päällekkäin, siksi oli jumissa.

MY09 auto, moottorissa valmistusleima 08 9 13 jos oikein muistan

shoebox01
Viestit: 11
Liittynyt: 27 Joulu 2017, 08:51

Re: Kokemuksia 2008 Diesel Lekasta

ViestiKirjoittaja shoebox01 » 22 Huhti 2018, 22:01

Moro!

Täällä 10/2008 Legacy ajettuna 283tkm. Itsellä ollut 5v ja ajanut 175tkm. Huollot tehty 15tkm välein ja mitään ihmeitä ei ole ollut, lukuunottamatta viimeisen 15tkm kuuluneita ylimääräisiä sirinöitä ja surinoita kierrosten mukaan muuttuessa. Vaihdettu ilmastoinnin kompura, ehkä auttoi, ehkä ei, koska kenno vuotikin ja ainetta ei ole tällä hetkellä. Voi olla laturikin. Laturin vapaapyörä vaihdettiin testiksi.

No, tällä viikolla alkoi pitämään kohtuu pahaa kilkatusta ja surrutusta ja sitten syttyikin öljynpainevalo. Ajoin lyhyen matkan kotiin ja lisäsin öljyä, oli alarajassa. Sitten ei valo palanut enää. Ääni on kuitenkin paha. Lisättiin testiksi öljyä uudelleen. Valo syttyy ja sammuu ja kilkatus on paha. Onko kone nyt siinä?

Juttelin huoltoni kanssa ja veikkaili tätä runkolaakeri-tyyppivikaa, että "alapas etsiä käytettyä konetta, jos haluat jatkaa auton käyttöä." No, aloin etsiä. Auto on muuten niin hyvässä kunnossa, ettei haluaisi luopua rahatta.

Kommentteja?

Petri R
Viestit: 75
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 09:24

Re: Kokemuksia 2008 Diesel Lekasta

ViestiKirjoittaja Petri R » 23 Huhti 2018, 11:16

Ostat vastaavan vuosimallin bensakoneisen Legan käyttöautoksi ja jätät tuon varaosiksi soveltuvin osin?


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa