Kalapoika kirjoitti:Auto on parhaillaan meikäläisellä koeajossa ja pitäisi huomiseen mennessä tehdä päätös vaihdosta tähän.
Rekkari tuntuu tutulta, lienenköhän käynyt katsomassa tuota joskus. Kävin Autosillassa Outbackia tutkimassa aikoinaan, mutta siitä on kyllä jo reippaasti aikaa. Ehkä olen vaan nähnyt nettiautossa. TOZ on jäänyt kuitenkin jostain mieleen.
Kalapoika kirjoitti:Tekniikka on minulle täysin tuntematonta, joten se nyt lähinnä tässä kiinnostaa. Kestääkö tuo 2.0 kiisselipata miten ajoa? Ilmeisesti noilla voi ruuvata pitkälti yli 300 000, mutta onko tämä kuinka tavallista?
Noh, onhan noita myynnissä kohtuullisen paljon ajettuna:
https://www.nettiauto.com/subaru/outbac ... e&ord=DESCTuon 2011-mallin kanssa ei tarvitse enää moottorin tyyppivikoja ihmetellä.
Kalapoika kirjoitti:Ajossa laitos käyttäytyy aika traktorimaisesti ja soundit sen mukaiset. Tärinöitä ja pärinöitä Volvo V70 tottuneelle melkoisesti, erityisesti konepelti tuntuu pitävän meteliä. Hieman ihmettelin kun liikennevaloissa, ilmastointi pois kytkettynä ilmeni pariin otteeseen erikoista hurinaa/murinaa, flekti joka kytkeytyy viiveellä?
Normaalia. Soundi vaihtelee ja kone raksuttaa mukavasti kylmänä ja joskus muutenkin, jos huvittaa. Normiajossa tosin hyrrää pehmeästi, paitsi kun antaa runtua, niin koneen käynti karhenee ja pakoputkista tulee bokserin murinoita.
Tekee tyhjäkäynnillä suuttimien kalibrointeja, mikä kuulostaa kaamealta räkättämiseltä. Ja jos ei saa kalibroitua, yrittää tiheämmin kalibroida esimerkiksi just, kun seisoo valoissa tms. Rauhoittuu, kun laittaa ilmastoinnin pois parkissa, käyttää tyhjäkäyntiä ja antaa kalibroinnin mennä loppuun asti.
Konepelti tärisi mulla kans ajossa: syyllisiä olivat konepellin reunan kumityynyt, jotka eivät kiristäneet suljettua peltiä tarpeeksi hyvin auton keulaa vasten. Korjaus maksoi ruuvarin hakemisen verran.
Kalapoika kirjoitti:Vedot on aika pitkälti tallella, mutta kiihdytys melko kuminauhamaista, tuli mieleen kaasarimallinen nelitahtimoottori.
Kyllä tuo selän penkkiin painaa, tai ainakin pitäisi. Alle 1500 rpm ei kyllä paljon tapahdu. Ja jos hiukkaspoltto on päällä, niin tehot häviää. Ei mikään tykki, mutta menee ja kiihtyy aina vaivattomasti. Jos tuntuu siltä, että pitää tehdä töitä, että auto kiihtyisi minnekään, niin se ei ole normaalia.
Kalapoika kirjoitti:Myyjä ei osannut sanoa, kuinka paljon haukkaa "sitä sitkeämpää" ajossa?
Ei noista Subarun dieselkoneista ole valitettu, että erityisemmin öljyä söisivät.
Tsekkaa, onko xenon-projektorien pinnoite samea. Jos ovat, pitää vaihtaa projektorit tai umpiot, koska valo siroutuu huonossa projektorissa eikä valaise tietä. Tee-se-itse -hommia tai lompakon ohentamista. Noilla kilsoilla maahantuojakin saattais kyllä osallistua uusiin umpioihin, jos on mennyt huonoksi.
Kalapoika kirjoitti:Ilmastointi jatkaa maalaismiljöö teemalla, melkoiset "lehmänhenkäykset" ja muutenkin aika tunkkainen käry kärryssä sisällä.
Tingatessa kannattaa ehdottaa, että autoliike täyttää ilmastoinnin (ja kauppoja ei tule, jos rööristä ei tule kylmää) ja pesee sisustan, jos kerran haluavat autosta eroonkin...
Kalapoika kirjoitti: Long story short. Mitä olette mieltä? Kuulemma ollut pitkään myynnissä ja kovasti haluaisivat luopua.
Mä olen tykännyt omastani. Ei minkäänlaista autokuumetta tai tylsistymisen merkkiä tuon kanssa. Ilokseen ajaa, eikä ole kilsoista huolimatta räjähtänyt käsiin sisältä eikä ulkoa. Kun kävin tuon omani kanssa koeajolla, niin ei tarvinnut montaa kilometriä ajaa, niin tiesin, että tämän auton haluan. Mikäs fiilis tuosta yksilöstä tulee?
Jos tarvitsee vaan järkiauton, mutta haluaa kuitenkin jotain perus-Avensista jännempää, niin ei tuo Outback ole paha valinta ollenkaan.
Jälleenmyyntiarvoa voi haarukoida nettiautosta. Jos autoliikkeestä ostaa ja pian vaihtaa toiseen, niin ainoa, mikä on varmaa, on että häviää rahaa.