HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Romppu_
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Helmi 2020, 13:52

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Romppu_ » 13 Maalis 2020, 13:53

Olen menossa kattomaan linkin takaa löytyvää autoa. Kattelin partsouqista että valmistuspäivämäärä on 6.9.2010 eli ilmeisesti on sillä ns "paremmalla" moottorilla?? Myyjäkin väitti tämän vehkeen olevan uudemmalla moottorilla, sillä siinä on muovinen imusarja. Sitten myyjä sano, että kytkin ottaa aika alhaalta ja että se on kuulemma normaalia näissä vehkeissä... pitääkö tämä paikkaansa vai onko kytkin loppu.
Ja mitä mieltä olette muuten kyseisestä autosta on kuulemma täydellinen huoltokija ja ollu kahdella omistajalla... onko kenties jonkun clubilaisen entinen??

Linkki nettiautoon:
https://www.nettiauto.com/subaru/forester/11148956

jaalto65
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Joulu 2017, 16:26

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja jaalto65 » 13 Maalis 2020, 14:32

Kiikun kaakun tuo aika - jos sitä paremmin suunniteltua konetta alkoi tulla linjalta keväällä 2010, niin missä vaiheessa sitä on alettu pultata auton nokalle? Kai se vaaka vähän kallistuu paremman koneen puolelle, mutta varmaa ei saa ennen kuin selvittää. Mistä porukka näitä onkaan selvitellyt...?

Tuommoisen Foren kytkimestä ei ole kokemusta. Kumminkin kun omaa Legaa ostin, niin myyjä (merkkiliikkeessä) väitti kirkkain silmin ihan samaa. Siinä oli kanssa sellainen kytkin että sai survoa ihan alas asti ennen kuin irrotti. Oli kuulemma juuri sellainen kuin pitääkin... kumma vain että pari kuukautta myöhemmin Keuruun Autossa määräaikaishuollon yhteydessä kytkin muuttui tyystin, ottaa siis siitä mistä pitääkin eikä ole sen koommin ollut siltä osin mitään outoa. Että ei näihin automyyjiin kannata paljon luottaa, se on muuten aika pian musta valkoista ja päinvastoin.
ex Legacy stw 2.0TD -08
XV 1.6 puuropata -16

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja -teme- » 13 Maalis 2020, 15:35

Moottori on tosiaan vähän 50/60 onko jo sitä kestävää mallia, kytkimeen sen verran että sitä poljinta pystyy säätämään sisältä, eli voi säätää myös ylempää ottamaan. Omaan kun tein viime kesänä kytkin remontin niin uusi kytkin otti ihan sieltä alhaalta tuntu ekaks että ei riitä polkimen liikerata irrottamaan. Johtuen varmaan siitä että olin vanhaa kytkintä säätänyt aikasemmin. joten säädin sen ottamaan ylempänä. Nyt on lattiasta tyhjää vähän matkaa ja sitten alkaa irrottaa.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jappi » 13 Maalis 2020, 15:59

Vähän sellainen on joo tuo kytkin näissä,yleensä ongelmat alkaa olla käsillä kun ottaa vasta kovin ylhäältä.

Tuota muovista imusarjaa on ollut ongelmakoneissakin että ei kerro yhtään mitään. Paras on kun ottaa lampun ja kurkkii ilmastointikompuran alle lohkon etureunaan, siinä pitäisi olla mustalla painettuna päiväys milloin moottori on putkahtanut linjalta.

Romppu_
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Helmi 2020, 13:52

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Romppu_ » 13 Maalis 2020, 17:16

Ok. No mites sen lohkossa olevan päivämäärän kanssa kun toiset sanoo et pitäis olla 4.2010 jälkeen ja toiset taas että viel 8.2010 on tullut susi koneita nii mikäköhän mahtaa olla oikeesti se päivämäärä jonka jälkeen koneesta on hävinnyt ne kampura ongelmat?

Unto73
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Syys 2016, 12:56

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Unto73 » 14 Maalis 2020, 11:17

Laitanpa tähän omat havaintoni asiasta.

Ex Outbackini oli käyttöönotettu tammikuun lopulla -11.
Partsouq:in mukaan valmistumispäivä oli 14.5.2010.
Kompuran alla lohkossa oleva päiväys oli 30.4.2010.

Minun omistusaikanani ei tuossa autossa ollut mitään kampiakselivikaan viittaavaa. (Meni vaihtoon 185tkm ajettuna)

Sen verran kuitenkin asiaa tutkin, että nettiautosta löysin aikanaan kaksi kampiakselivikaisena myytävänä olevaa yksilöä joista toinen oli samana päivänä valmistunut kuin omani, noin 100 numeroa "uudemmalla" alustanumerolla.
Toisen tarkkaa valmistumispäivää en enää muista, mutta jokatapauksessa toukokuussa 2010 ja 20. päivän jälkeen.

Eli jos oletetaan, että tehtaalla koneet menee autoihin valmistumisjärjestyksessä, niin ainakin toukokuussa 2010 valmistunut saattaisi olla vielä "riskiryhmässä".

Tässä siis kyseessä Outback.

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jappi » 15 Maalis 2020, 15:43

Romppu_ kirjoitti:Ok. No mites sen lohkossa olevan päivämäärän kanssa kun toiset sanoo et pitäis olla 4.2010 jälkeen ja toiset taas että viel 8.2010 on tullut susi koneita nii mikäköhän mahtaa olla oikeesti se päivämäärä jonka jälkeen koneesta on hävinnyt ne kampura ongelmat?


4.10 on tullut viimeiset päivitykset sisuskaluihin, kauanko on sitten mennyt että moottoritehtaan aiempien kampien ja lohkojen varasto on ajettu läpi? Huonolla tuurilla on hyvinkin mahdollista että 8.10 linjalta lähteneessä autossa on ns. vanhempaa versiota. Mutta jos lohkon leima on 8.10 niin olen melko varma että ko. moottorissa on uusimman version osat.

Herminaattori
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Elo 2020, 10:46

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Herminaattori » 16 Elo 2020, 10:57

Olen katsellut yhtä diesel legacya vm 2011. Moottorin sarjanumero on 358184. Onkohan tuossa jo hyvät moottorin osat?

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 16 Elo 2020, 12:09

Kato löytyykö lohkosta sitä valmistuspäivää.

Herminaattori
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Elo 2020, 10:46

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Herminaattori » 16 Elo 2020, 15:35

En huomannut eilen katsoa lohkoon. Kaveri jotenkin selvitti partsouqissa, jotta tämä auto on tehty 9.3.2010. Suomessa ensirekisteröinti kesäkuu 2011. Ei varmaan uskalla ostaa?

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 16 Elo 2020, 20:32

No 04/-10 jälkeen niitä parempia koneita on tullu tehtaan linjalta, että aika iso todennäkösyyshän on vanhaan koneeseen tossa. Mutta toki jos sen saa niin halvalla, että voi sitte myöhemmin korjata jos hajoo.

Herminaattori
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Elo 2020, 10:46

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Herminaattori » 16 Elo 2020, 21:03

Voishan sitä yrittää tinkiä. Muuten auto oli hyvässä kunnossa ja ajettu alle 100 tkm.

Koiramies79
Viestit: 12
Liittynyt: 01 Syys 2020, 22:16

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Koiramies79 » 01 Syys 2020, 22:33

Mökki auto kiikarissa, Forester rekisteröity 2013 puolella mutta taitaa olla -12 mallia, 2.0 tdi padalla. Onkohan tässä jo siis korjattu alakerran yms.tyypilliset heikkoudet? Valmistenro. JF1SHNLZ3CG280445, löytyykö tällä jostain tietoa asiasta? Kiitollisena uuteen merkkiin innostuneena kyselen.

smacine
Jäsen
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:14

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja smacine » 01 Syys 2020, 22:56

Yhden tiedon ensimmäiset huolettomat koneet ovat 0410 ja siitä eteenpäin valmistetut, toisen tiedon mukaan 0810 ja siitä eteenpäin valmistetut. Tuon valmistusajankohta on hyvinkin turvallisesti turvallisen puolella.

masu
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Syys 2020, 16:59

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja masu » 03 Loka 2020, 10:17

https://m.nettiauto.com/subaru/legacy/11659171

Uhka vai mahdollisuus? :dontknow:

Ensimmäistä Subarua ostamassa.

Tuo menee vielä budjettiin.

eki75
Jäsen
Viestit: 160
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 15:33
Paikkakunta: JKL-Kolho-Karstula

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja eki75 » 03 Loka 2020, 11:58

No säännöllisesti huollettu, mutta öljynvaihtokin on jo mennyt 4tkm pitkäksi.. :roll:

Ja jos ei ole konetta vielä vaihdettu, niin uhka..

-Eki
Audi a6 & TT
Perheessä: Outback 2,5 Aut -14 Outback 2.0d -12 Legacy 2.0d stw -08, Legacy 2.5 Aut -04 ja Outback 2.5 Aut -99
Varaosina: Legacy 2.0d stw -12, Outback 2.0d -10 ja 2x Legacy 2.0d -08

yason
Viestit: 314
Liittynyt: 19 Huhti 2017, 09:07

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja yason » 03 Loka 2020, 13:52

masu kirjoitti:https://m.nettiauto.com/subaru/legacy/11659171

Uhka vai mahdollisuus? :dontknow:

Ensimmäistä Subarua ostamassa.

Tuo menee vielä budjettiin.


Kattelisin kyllä mieluummin 2010+ -mallisia, esimerkiksi tää tuli ekana nettiautossa vastaan: https://www.nettiauto.com/subaru/outback/11458305 koska toimivalla koneella isommatkaan kilsat ei tunnu missään, kun taas se 100tkm vähemmän ajettu kampiakseli ei liiemmin lohduta, kun se on kädessä palasina...
Outback MY10 diesel/mt

jaalto65
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Joulu 2017, 16:26

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja jaalto65 » 03 Loka 2020, 22:48

masu kirjoitti:https://m.nettiauto.com/subaru/legacy/11659171

Uhka vai mahdollisuus? :dontknow:

Ensimmäistä Subarua ostamassa.

Tuo menee vielä budjettiin.


Niin melkein tuo hintapyyntö antais ymmärtää että koneen alakertaa ei ole vielä vaihdettu. Mutta kysymällä selviää varmaan jos tahtoo varmistaa. Kyllä se alkuperäisen alakerran kyseessä ollessa olisi melkoista riskinottoa kaupoille lähteä.
ex Legacy stw 2.0TD -08
XV 1.6 puuropata -16

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jappi » 04 Loka 2020, 17:07

Sen verran ko. firmasta kokemusta etten luottaisi kysymiseen, kyllä nähdä pitäisi leima lohkossa tai kuitit moottorin vaihdosta...

jaalto65
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Joulu 2017, 16:26

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja jaalto65 » 04 Loka 2020, 23:30

Jappi kirjoitti:Sen verran ko. firmasta kokemusta etten luottaisi kysymiseen, kyllä nähdä pitäisi leima lohkossa tai kuitit moottorin vaihdosta...


No tottakai kuitit. Eikä kai noin arvokkaita kuitteja kukaan hukkaakaan?

Omani kun aikanaan ostin niin tämä oli ensimmäinen asia tarkastaa. Ja vaikka oli aika ketunvitkale kauppias, niin tarjosi tietysti kuittia nokan alle kun semmonen oli.
ex Legacy stw 2.0TD -08
XV 1.6 puuropata -16

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jappi » 05 Loka 2020, 17:36

jaalto65 kirjoitti:
Jappi kirjoitti:Sen verran ko. firmasta kokemusta etten luottaisi kysymiseen, kyllä nähdä pitäisi leima lohkossa tai kuitit moottorin vaihdosta...


No tottakai kuitit. Eikä kai noin arvokkaita kuitteja kukaan hukkaakaan?



Minä, kun en aatellut tuota lekaa hukata :lol: On ne varmaan toki sähköpostissa olemassa...

masu
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Syys 2020, 16:59

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja masu » 09 Loka 2020, 16:00

Miten tämmöisellä moottorilla varustettu foresteri.

Onko mihinkään?
Liitteet
Screenshot_20201009-155832.jpg
Screenshot_20201009-155832.jpg (27.18 KiB) Katsottu 28432 kertaa

AnttiHat
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Helmi 2018, 17:43

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja AnttiHat » 18 Helmi 2021, 10:16

Olikos tästä alakertaviasta olemassa maailmalla mitään virallista lausuntoa Subarun toimesta? Epäilen, että ei.

Törmäsin nimittäin vaihtokaupoilla lausuntoon, että maahantuoja on ilmoittanut autokaupalle, että 2013 edeltävät dieselit on tyyppivikaisia ja niistä ei hyvitetä juuri mitään tämän vuoksi. Eehheh...

edit: suora lainaus liikkeen kanssa käydystä postikeskustelusta

Meidän järjestelmän tyyppivikalistaa on ollut rakentamassa kaikkien autojen maahantuojat, joten ihan faktaa järjestelmämme herjaa.
Toki jos sinulla on näyttää että maahantuoja vahvistaa sen että 2010 ylöspäin autoissa on vahvistettu alakerta niin ehottomasti sitten korjataan meidän saama tieto.


Pyysin tuota ko. maahantuojalausuntoa nyt itselleni :-D

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jappi » 18 Helmi 2021, 22:52

No huhhuh... Ei näy kuitenkaan tämä tyyppivikaisuus hinnassa kun myyvät eteenpäin, aika kovia on uudempien pyyntihinnat verrattuna muihin samankokoisiin nelikoihin...

jaalto65
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Joulu 2017, 16:26

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja jaalto65 » 18 Helmi 2021, 23:13

Kyllä maahantuojan pitäisi tässä pystyä vastaamaan huutoon. Juttelin kolmisen vuotta sitten pitkän puhelinkeskustelun maahantuojan edustajan kanssa. Virallisena kantana sanottiin, että mitään tyyppivikaa ei olekaan, mutta rivien välistä annettiin ymmärtää, että alkupäässä voi jotain mätää olla... Mutta ei se alkupää millään voi vuoteen 2012 yltää! Ja alkupään pannuista, jotka on myöhemmin korjattu (kuten minulla oleva on korjattu vuonna 2012) virallinen kanta oli että ne ovat täysin kunnossa. Niin että miten voisi vuonna 2012 korjattu olla täysin käypäinen, mutta saman ikäinen uusi ei? Että ei muuta kuin maahantuojan kiusaamista vaan.

No hintaahan ne tuossa selvästi yrittävät alas puljata - melko etevä keino.
ex Legacy stw 2.0TD -08
XV 1.6 puuropata -16

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja -teme- » 19 Helmi 2021, 06:18

Entistä legacyä kun tarjosin vaihossa niin kyllä sieltä kamux ja saka sano että kun siinä on kerta tyyppivika alakerrassa niin eivät voi hyvittää juuri mitään. Saka muistaakseni 2000e. ja kamux 1500e. Eikä auttanu että omaankin oli maahantuojan toimesta vaihettu alakerta -12 josta dokumentit tallessa.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

AnttiHat
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Helmi 2018, 17:43

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja AnttiHat » 19 Helmi 2021, 08:00

Mä oon vähän silleen ilkee, että tämmönen vedätys saa minussa aikaan sen, että homma lähtee laukalle.

Liikkeellä on myynnissä 2012 diesel subaru 13 000eur hintaan. Tarjosin myyjälle 5000eur kun siinä on kuulemma tyyppivika.

- Se on korjattu tuossa autossa
- Ai jaa, puolimoottori on vaihdettu? Saisinko nähdä kuitit/todisteen vaihdosta
- Eikun, auto on otettu niin halvalla sisään, että jos se hajoaa niin voidaan korjata

:D uppoo vaan syvemmälle.

Noh, sitten muistin, että ai niin määhän ostin tän auton heiltä 3 vuotta sitten. Voi pojat...

- eli olette myyneet minulle tyyppivikaisen auton jonka te tiesitte, mutta ette kertoneet kaupanteon yhteydessä?

Ei tää mun äplyily varmaan mihinkään johda, mutta ollaan nyt hankalia hetken vaikka ihan periaatteesta.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja -teme- » 19 Helmi 2021, 14:15

Kyllähän se kannattaa ällyttää jos siihen on mahdollisuus. :lol:
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

AnttiHat
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Helmi 2018, 17:43

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja AnttiHat » 19 Helmi 2021, 17:52

Nyt sitte vastaus vähän korkeammalta kyseisen liikkeen organisaatiosta:
Emme kuitenkaan ole saaneet minkään automerkin valmistajalta tietoa aika ikkunoista, jolloin tuotannossa mahdollisesti olisi ollut tiedossa olevia ns. tyyppivikaisia autoja. Meillä ei ole maahantuojien kanssa yhteistyössä laadittuja listoja, vaan teemme kaupalliset päätökset omaan kokemukseemme perustuen. Tässä kohtaa tiedonannossa teillepäin on tapahtunut väärinkäsitys, joten tämän haluan korjata.


Sinällään asiallinen vastaus kokonaisuudessaann, mutta aika kirkkain silmin myyjä valehteli mitä sylki suuhun tuo. Aika p***a maku tämmösestä suuhun jää.

sr+
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Tammi 2022, 19:55

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja sr+ » 12 Tammi 2022, 21:00

Seuraava auto voisi olla Forester, kunhan saa Volkkarin myytyä.
Tämä ketju on ollut kyllä hyvä, täytyy muutkin vikakeskustelut silmäillä.

Jonkun verran silmäillyt tällä hetkellä myynnissä olevia uhka vai mahdollisuus esim. tämä?

https://saka.fi/fi/vaihtoauto/subaru-forester-206241/
Kun käyttöönottopvm 9.6.2010 :think:

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 12 Tammi 2022, 21:37

Kun nyt muistaa sen että ne laivalla saapuu tänne jne. ni aika todennäkösesti vielä huono. Tietysti jos se kone on vaihdettu ni sitte.

Avatar
ximmo
Viestit: 535
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja ximmo » 13 Tammi 2022, 11:07

276 tkm mittarissa eli todennäköisesti on korjattu jo, tai sitten on ongelmaton yksilö.
Herrasmiesautoilija.
my09 Forester TD (faijalla)
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jappi » 14 Tammi 2022, 18:07

ximmo kirjoitti:276 tkm mittarissa eli todennäköisesti on korjattu jo, tai sitten on ongelmaton yksilö.


Kalliita arpoja, huonot palkinnot...

sr+
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Tammi 2022, 19:55

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja sr+ » 15 Tammi 2022, 10:13

Jatkan pähkäilyä, hinnoissaan näkyy Foresterit olevan.
Voisi käydä myös vanhempi malli, joka olisi korjattu.
Niin pitkään volkkareilla ajanut niin muutos jännittää :D Tarve on maavaraiselle nelivedolle, joka ei liikaa kuluta niin siksi Forester nyt ykkösvaihtoehtona.

Outpakki
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Tammi 2023, 19:13

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Outpakki » 18 Tammi 2023, 20:08

Uskaltaa ainakin 2015 eteenpäin. 2009 Forrella ajoin 150 tkm. Olen nyt ajanut 220 tkm 2015 OB:lla Vähävikaisin auto mitä olen kokenut.
Muutama pointti: Öljyt on vaihdettava ajoissa. Kenkää on annettava välillä, hiukkassuodatin menee muuten pesuun. En suosittele em. syystä kaupunkiajoon. Tai pitää huomioida tuo ajotottumuksissa.

EGR-vikoja, kaksiosainen EGR. En tiedä voiko ohjelmoida pois. Hehkuvikoja 1 takuuseen uutena.

Ei natisevia tukivarsia yms. Ei sähkövikoja. XC60 on parempi ajaa, mutta so what. En vaihda siihenkään.

Kädet ristiin. Toivottavasti kone kestää vielä 400 tkm saakka.

Avatar
scoobytune
Jäsen
Viestit: 121
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja scoobytune » 19 Tammi 2023, 20:59

Outpakki kirjoitti:EGR-vikoja, kaksiosainen EGR. En tiedä voiko ohjelmoida pois.

Kyllä on mahdollista poistaa ohjelmallisesti
 
Subaru moottorinohjauksen ohjelmoinnit

Hitachi Denso toisioilmajärjestelmän ohjelmallinen poisto ja optimoinnit (EJ204 2.0R 2.0X EJ20 EJ25..)

Hitachi ajettavuusongelmien ohjelmallinen korjaus (EJ204 2.0R 2.0X..)

EGR DPF poisto.. jne.

scoobytune@gmail.com
    

Lamar
Jäsen
Viestit: 87
Liittynyt: 06 Touko 2015, 18:59

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Lamar » 20 Tammi 2023, 20:30

Vuosimallin 2012 Outback diesel käytössä. Kilometrejä tällä hetkellä 375 000. Auto tullut minulle 170 000 ajettuna, käytin heti Artecilla DPF poistossa ja ohjelmoinnissa. Remontteja tehty seuraavia: takalaakeri, muutama pusla, koiranluut, EGR venttiili, kartaani (alkoi tukilaakeri täristämään), lasinpyyhkimien vivusto, hehkutulpat, ilmastoinnin jakopellin moottori, kytkinremppa 350 000km. Tietysti perus öljynvaihdot ja käyttöhihnan/kiristimien vaihdot kilometrien mukaan. Myös jarrut laitettu pariin kertaan uusiksi.

Kytkinremppaa lukuunottamatta kaikki tehty itse ja pääasiassa alkuperäisillä purkuosilla tai hyvillä tarvikeosilla. Eli loppujen lopuksi halvalla mennyt 200 000km. Oljyt vaihtuu 10 000 välein, kerran vuodessa moottori ja raitisilmasuodatin, polttoainesuodatin muutaman vuoden välein.

Enkä vieläkään vaihtaisi talvikelillä Subarua mihinkään muuhun autoon, kesällä voi ajaa vaikka Tojotalla :booty:

jontte_
Viestit: 13
Liittynyt: 11 Helmi 2017, 20:28

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja jontte_ » 14 Touko 2023, 11:38

Meillä 2011 tammikuussa valmistettu 2.0 diesel outback jolla ajettu nyt 380.000km

Autoa huollettu melko säännöllisesti meidän omistuksen aikana. Joskus toki öljynvaihto välit venyny pitkiksi.

Auto ostettiin meille 250.000km kohdalla ja tuona aikana olen joutunut seuraavat korjaukset tekemään.
-yhden takalaakerin vaihtanut taakse vasemmalle.
-etupään molemmat "koiranluut"
-etuvalojen xenon-projektorit vaihdettu uusiin.
-dpf-tyhjennys ja poisto + egr tulppaus ja poisto ohjelmistosta.
(Auto ollut nyt 6 vuotta meillä joten melko pienillä korjauksilla on päästy.)

-nyt on edessä turbon vaihto. Turbo on alkanut vuotamaan öljyä ja se tarvisi nyt vaihtaa niin sitten on huolettomia kilometrejä taas tiedossa pitkäksi aikaa.

-turbo rikkoutui tukkiutuneen dpf:n takia. Me tehtiin liian myöhään toi dpf tyhjennys ja poisto. Jos olisin tajunnut tehdä sen aikaisemmin niin turbo olisi varmasti tälläkin hetkellä vielä ehjä eikä vuotaisi öljyä.

Outback on joka kerta mennyt huomautuksitta katsastuksen läpi ja ollut kyllä todella hyvä auto.

Kake91
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Kesä 2023, 12:08

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Kake91 » 17 Kesä 2023, 12:16

Tervehdys,

Menossa katsomaan vuosimallin 2011 outbackkia ja pitäisi ensin varmistua että moottori on versiota jossa alakerran vika korjattu. Valmistenumerolla joltain hakusivulta löytyi tietoa että olisi kokoonpantu Japanissa 11/2010 ja käyttöönotto 22.2.2011. Öljykorkista myyjä löysi leiman 10/2010 mutta lohkosta kuulemma ei.

Mitä arvelette?


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa