HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Mauri H » 12 Syys 2016, 08:49

itaplok kirjoitti:Kiitokset vastauksista ja huojentavaa kuuulla, että muilla tuntuu olevan samanlailla. Aikalailla vastaavat on kyllä omat havainnot, eli kylmänä on ääni karkea. Jossain määrin tuon piti ollakin tiedossa etukäteen. Sitä on vain niin vainoharhainen.

Dieseliin oli kyllä taas mukava palata yli kymmenen vuoden tauon jälkeen. Polttoainekulut putosi samantein puoleen ja hieman vielä ihmeissään olen ollut miten tankin mittari ei vajennu. Talvea odotellessa, että näkee millainen talviauto tämmönen Japski on ja etenkin miten se käyttäytyy Torsenin jälkeen :) Audia en kuitenkaan hennonnut vielä pihasta hävittää.


Tuollainen viskollinen nelikko on kyllä kiva ajaa, pitoa riittää miltei turhautumiseen asti useimmissa tilanteissa.

Mulla oli MY10 Diesel Outbackissa viikon ajan ajonvakautus pois pelistä kun hajoitettiin toinen hiukkassuodattimen antureista. Vastoin kuin monet nykyautot, tuossa on ajettavuus hiottu kohdilleen ja sitten lisätty ajonvakautukset. Kitkarenkailla pääkallokelillä silti tosi vakaa ja johdonmukainen ajettava, Artec Powerin säätämänä löyly riitti pieneen sporttiseen ajoonkin hyvin.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 13 Syys 2016, 00:09

Mauri H kirjoitti:
itaplok kirjoitti:Kiitokset vastauksista ja huojentavaa kuuulla, että muilla tuntuu olevan samanlailla. Aikalailla vastaavat on kyllä omat havainnot, eli kylmänä on ääni karkea. Jossain määrin tuon piti ollakin tiedossa etukäteen. Sitä on vain niin vainoharhainen.

Dieseliin oli kyllä taas mukava palata yli kymmenen vuoden tauon jälkeen. Polttoainekulut putosi samantein puoleen ja hieman vielä ihmeissään olen ollut miten tankin mittari ei vajennu. Talvea odotellessa, että näkee millainen talviauto tämmönen Japski on ja etenkin miten se käyttäytyy Torsenin jälkeen :) Audia en kuitenkaan hennonnut vielä pihasta hävittää.


Tuollainen viskollinen nelikko on kyllä kiva ajaa, pitoa riittää miltei turhautumiseen asti useimmissa tilanteissa.

Mulla oli MY10 Diesel Outbackissa viikon ajan ajonvakautus pois pelistä kun hajoitettiin toinen hiukkassuodattimen antureista. Vastoin kuin monet nykyautot, tuossa on ajettavuus hiottu kohdilleen ja sitten lisätty ajonvakautukset. Kitkarenkailla pääkallokelillä silti tosi vakaa ja johdonmukainen ajettava, Artec Powerin säätämänä löyly riitti pieneen sporttiseen ajoonkin hyvin.

Audin torseniin verrattuna voi alussa tuntua paljon kankeammalta, audissa taas on se huono puoli ettei sitä tiedä ikinä millon se lähtee etuvetopainoitteisena ja millon takavetopainotteisena.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

ropelius
Viestit: 125
Liittynyt: 29 Syys 2015, 13:54

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja ropelius » 20 Syys 2016, 17:38

Tässä nyt sitten jonkilainen tiivistelmä otsikon aiheeseen. Melko tarkkaan vuosi ja 20tkm tuli ajeltua 2011 Outbackilla. Vaihdoin pois mittarissa karvan yli 140tkm.

Ostaessani maksoin lisätakuun - onneksi. Yhden kerran jätti tielle. Vaihdettiin hiukkaspönttöä, puslia jne. Kytkin oli hajalla jo ostaessa ja siihen tilalle tuli se 30% vahvempi malli. Webasto oli pakko ostaa kun lämmöt eivät riittäneet.

Sanomattakin selvää, että auto ei viihdyttänyt kun noin äkkiä sai lähteä. Seuraavat eivät ole mitään totuuksia - mielipiteitä ja havaintoja. Asioita ei ole katsottu "Subaru-lasien" läpi eikä ole myöskään tarkoitus haukkua autoa. Toivottavasti ei mene kenelläkään tunteisiin...

Laitetaan nyt siis niitä miinuksia ja plussia jos jollekin olisi hyötyä:

- ei voi käyttää painavaa peräkärryä tai vaunua, kytkin susi - myös vahvistettu malli, liian pitkä ykkönen, ei alennusvaihdetta, onneton alavääntö
- kankea vaihteensiirto
- aika ikävääkilinää ja kolinaa kylmällä koneella
- moottori lämpiää h i t a a s t i ( -30° ei juurikaan vaikka Webasto)
- auto kylmä talvella ja huurtuu helposti
- webasto/eberi pakko ostaa
- DPF poltot todella tiheästi, varsinkin kesällä
- kaupunkiajo hankalaa kun DPF poltto päällä
- automaatti-ilmastointi tarvitsee manuaalista paimennusta, varsinkin puhallin
- talvella mielestäni vaarallisen aliohjaava varsinkin jarruttaessa
- ajonvakautus en salli kaasulla oikaisua
- mutkatiellä ohjaus outo, pitää korjailla kesken mutkan
- tunnottomat jarrut
- kalliit varaosat ja varaosilla pitkät toimitusajat
- huonot kaukovalot
- huono penkki (onneksi sähköt niin voi jumpata niillä...)
- alimitoitettu akku
- ei päivänvaloautomatiikkaa
- kaikesta päätellen heikko ruostesuojaus
- turvavyöt eivät kelaudu sujuvasti
- Koirakalteri syö tavaratilan, koska takapenkkien selkänojan pitää säätyä??
- penkkien kangasverhoilu todella vaikea puhdistaa
- katon etureuna "kivimagneetti"




+ maahantuojan goodwill-takuut toimii
+ pieni kulutus
+ hyvä vetopito
+ sähköinen käsijarru
+ vakaa ajettava lumipöpperössä kovissakin nopeuksissa (talvinen motari)
+ hyvät lähivalot, xenon
+ hyvä ajaa pitkää matkaa, kulkee suoraan
+ kohtuu hiljainen
+ iso tavaratila (jos ei koiraverkkoa)
+ iso jalkatila takana
+ suuret takaovet toimii hyvin lasten kanssa
+ paljon säilytystilaa pikkutavaroille
+ hyvä hf kuuluvuudeltaan
+ toimiva sadetunnistin
+ kohtuullinen jälleenmyyntiarvo

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 20 Syys 2016, 20:13

ropelius kirjoitti:Tässä nyt sitten jonkilainen tiivistelmä otsikon aiheeseen. Melko tarkkaan vuosi ja 20tkm tuli ajeltua 2011 Outbackilla. Vaihdoin pois mittarissa karvan yli 140tkm.

Ostaessani maksoin lisätakuun - onneksi. Yhden kerran jätti tielle. Vaihdettiin hiukkaspönttöä, puslia jne. Kytkin oli hajalla jo ostaessa ja siihen tilalle tuli se 30% vahvempi malli. Webasto oli pakko ostaa kun lämmöt eivät riittäneet.

Sanomattakin selvää, että auto ei viihdyttänyt kun noin äkkiä sai lähteä. Seuraavat eivät ole mitään totuuksia - mielipiteitä ja havaintoja. Asioita ei ole katsottu "Subaru-lasien" läpi eikä ole myöskään tarkoitus haukkua autoa. Toivottavasti ei mene kenelläkään tunteisiin...

Laitetaan nyt siis niitä miinuksia ja plussia jos jollekin olisi hyötyä:

- ei voi käyttää painavaa peräkärryä tai vaunua, kytkin susi - myös vahvistettu malli, liian pitkä ykkönen, ei alennusvaihdetta, onneton alavääntö
- kankea vaihteensiirto
- aika ikävääkilinää ja kolinaa kylmällä koneella
- moottori lämpiää h i t a a s t i ( -30° ei juurikaan vaikka Webasto)
- auto kylmä talvella ja huurtuu helposti
- webasto/eberi pakko ostaa
- DPF poltot todella tiheästi, varsinkin kesällä
- kaupunkiajo hankalaa kun DPF poltto päällä
- automaatti-ilmastointi tarvitsee manuaalista paimennusta, varsinkin puhallin
- talvella mielestäni vaarallisen aliohjaava varsinkin jarruttaessa
- ajonvakautus en salli kaasulla oikaisua
- mutkatiellä ohjaus outo, pitää korjailla kesken mutkan
- tunnottomat jarrut
- kalliit varaosat ja varaosilla pitkät toimitusajat
- huonot kaukovalot
- huono penkki (onneksi sähköt niin voi jumpata niillä...)
- alimitoitettu akku
- ei päivänvaloautomatiikkaa
- kaikesta päätellen heikko ruostesuojaus
- turvavyöt eivät kelaudu sujuvasti
- Koirakalteri syö tavaratilan, koska takapenkkien selkänojan pitää säätyä??
- penkkien kangasverhoilu todella vaikea puhdistaa
- katon etureuna "kivimagneetti"




+ maahantuojan goodwill-takuut toimii
+ pieni kulutus
+ hyvä vetopito
+ sähköinen käsijarru
+ vakaa ajettava lumipöpperössä kovissakin nopeuksissa (talvinen motari)
+ hyvät lähivalot, xenon
+ hyvä ajaa pitkää matkaa, kulkee suoraan
+ kohtuu hiljainen
+ iso tavaratila (jos ei koiraverkkoa)
+ iso jalkatila takana
+ suuret takaovet toimii hyvin lasten kanssa
+ paljon säilytystilaa pikkutavaroille
+ hyvä hf kuuluvuudeltaan
+ toimiva sadetunnistin
+ kohtuullinen jälleenmyyntiarvo


"- ei voi käyttää painavaa peräkärryä tai vaunua, kytkin susi - myös vahvistettu malli, liian pitkä ykkönen, ei alennusvaihdetta, onneton alavääntö. "
Tätä mä en ymmärrä. Ite 2000kg kärrin kanssa ylämäki paikkoihin joutunut pysähtymään ja siitä lähtö, mäkilähtöavustimen avulla ja todella pienellä kaasulla se lähtee. Kytkin todella tunnokas alkaa tarraamaan samantien ku nostaa lattiasta. Normaalisti liikkeelle lähdöissä ei tarvitse edes kaasua.


"+ sähköinen käsijarru" tämä?? Mitä hyvää tossa maailman tyhmimmässä keksinnössä on? Luojan kiitos foressa on vaijerilla.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

SrOne
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Loka 2015, 14:22
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja SrOne » 20 Syys 2016, 20:34

Jampsu kirjoitti:"+ sähköinen käsijarru" tämä?? Mitä hyvää tossa maailman tyhmimmässä keksinnössä on? Luojan kiitos foressa on vaijerilla.

Enpä ainakaan ite keksi mitään huonoa tossa sähkösessä. Ainakin ite kässärikäännöksistä kasvanut ohi. Muuten tosi kätsää kun vaan napsauttaa päälle ja liikkeelle lähtee vähän kaasua painaen. Tosin subessa vähän liian viisas, jos ovi raollaan tai ilman vyötä niin ei lähe auki.
Sami Ristiluoma
--
Toyota Avensis 2.0 Diesel -12
Toyota Avensis 2.0 VVT-i -04 1AZ-FSE

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja KK9 » 20 Syys 2016, 20:47

Eipä mullakaan ollut ongelmia traikun vetämisestä tuon vanhan kulkineen kanssa, toki automaatti vaihteisto olisi auttanut! Eikä ollu mäkilähtö avustinta! No ny on molemmat, mutta bensa vehje! Et näkee ny sit kuin toimaa!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

faillite
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 23:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja faillite » 21 Syys 2016, 10:26

Manuaali Legacyn mäkilähtöavustin/käsijarru pois päältä automaattisesti -toiminto kestää vertailun monen muun merkkisen auton kanssa. Varsinkin kun ottaa huomioon, millainen lelu kytkin on. En tosin ole vetänyt kuin lähes laillista jarruntonta pv kuormaa. Tällä kokemuksella en ottaisi manuaali dieseliä vetokäyttöön.

Enpä ainakaan ite keksi mitään huonoa tossa sähkösessä. Ainakin ite kässärikäännöksistä kasvanut ohi. Muuten tosi kätsää kun vaan napsauttaa päälle ja liikkeelle lähtee vähän kaasua painaen. Tosin subessa vähän liian viisas, jos ovi raollaan tai ilman vyötä niin ei lähe auki.


Penkin alta liitin auki, autoparka luulee että vyö on kiinni koko ajan. Käsijarru lähtee pois päältä vaikka ovi auki.
Legacy 2010 stw diesel

Petri R
Viestit: 75
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 09:24

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Petri R » 21 Syys 2016, 15:24

ropelius kirjoitti:Tässä nyt sitten jonkilainen tiivistelmä otsikon aiheeseen. Melko tarkkaan vuosi ja 20tkm tuli ajeltua 2011 Outbackilla. Vaihdoin pois mittarissa karvan yli 140tkm.

Ostaessani maksoin lisätakuun - onneksi. Yhden kerran jätti tielle. Vaihdettiin hiukkaspönttöä, puslia jne. Kytkin oli hajalla jo ostaessa ja siihen tilalle tuli se 30% vahvempi malli. Webasto oli pakko ostaa kun lämmöt eivät riittäneet.

Sanomattakin selvää, että auto ei viihdyttänyt kun noin äkkiä sai lähteä. Seuraavat eivät ole mitään totuuksia - mielipiteitä ja havaintoja. Asioita ei ole katsottu "Subaru-lasien" läpi eikä ole myöskään tarkoitus haukkua autoa. Toivottavasti ei mene kenelläkään tunteisiin...

Laitetaan nyt siis niitä miinuksia ja plussia jos jollekin olisi hyötyä:


- ei voi käyttää painavaa peräkärryä tai vaunua, kytkin susi - myös vahvistettu malli, liian pitkä ykkönen, ei alennusvaihdetta, onneton alavääntö => VARMAAN OSITTAIN TOTTA, TOSIN KAIKKI DIESELIN OSTAJAT EIVÄT OSTA AUTOA VETOKÄYTTÖÖN
- kankea vaihteensiirto => TOTTA, TOSIN MONESSA MUUSSAKIN MERKISSÄ "JÄREÄN DIESELIN" TAKANA ON JÄREÄ LAATIKKO
- aika ikävääkilinää ja kolinaa kylmällä koneella =>EI KYLLÄ TUNNU MISSÄÄN VAG-PUMPPUSUUTINDIESELIN JÄLKEEN :)
- moottori lämpiää h i t a a s t i ( -30° ei juurikaan vaikka Webasto) => KUTEN KAIKKI NYKYAIKAISET PIHIT DIESELIT/BENSAT
- auto kylmä talvella ja huurtuu helposti => MALLIKOHTAISTA LIENEE, EI VÄLTTÄMÄTTÄ DIESELKONEEN VIKA (MUUTA KUIN SE LÄMPÖ)
- webasto/eberi pakko ostaa => KUTEN KAIKKIEN MERKKIEN PIHEISSÄ DIESELEISSÄ
- DPF poltot todella tiheästi, varsinkin kesällä => POLTTANEE MUILLAKIN MERKEILLÄ, EI NIITÄ AINA HUOMMA
- kaupunkiajo hankalaa kun DPF poltto päällä => AAVISTUKSEN NYKII EHKÄ KAASUN ERI ASENTOJEN VÄLILLÄ, VOISI OLLA KEHITTYNEEMPI
- automaatti-ilmastointi tarvitsee manuaalista paimennusta, varsinkin puhallin => TOTTA, VOISI OLLA KEHITTYNEMPI
- talvella mielestäni vaarallisen aliohjaava varsinkin jarruttaessa => VOI OLLA MALLI/RENGASKOHTAISTA, EI KONEEN ONGELMA
- ajonvakautus en salli kaasulla oikaisua => AIKA MONEN MUUNKIN MERKIN JA MOOTTORIN MUKANA TULEVA JUTTU
- mutkatiellä ohjaus outo, pitää korjailla kesken mutkan => MALLI,RENGASKOHTAISTA, MONELLA MUULLAKIN...EI DIESEL-ASIA
- tunnottomat jarrut: MALLI/KUNTOKOHTAISTA, MONELLA MUULLAKIN VOI OLLA...SUBARUISSAKIN EI LIENE "DIESEL-ASIA"
- kalliit varaosat ja varaosilla pitkät toimitusajat EI EHKÄ VOI LIITTÄÄ PELKÄSTÄÄN DIESELIIN?
- huonot kaukovalot MALLI,RENGASKOHTAISTA, MONELLA MUULLAKIN...EI DIESEL-ASIA
- huono penkki (onneksi sähköt niin voi jumpata niillä...) => TOTTA SUBARUJEN OSALTA, MYÖS BENSA
- alimitoitettu akku => VAIKEA OTTAA KANTAA, NYKYÄÄN WEBASTOT SYÖ NOPEASTI AKUT MUILLAKIN MERKEILLÄ
- ei päivänvaloautomatiikkaa MALLIKOHTAISTA, MONELLA MUULLAKIN...EI DIESEL-ASIA
- kaikesta päätellen heikko ruostesuojaus => LIENEE TOTTA, MYÖS BENSOISSA (SUBET)
- turvavyöt eivät kelaudu sujuvasti => LIENEE TOTTA, MYÖS BENSOISSA (SUBET)
- Koirakalteri syö tavaratilan, koska takapenkkien selkänojan pitää säätyä??: MALLIKOHTAISTA, KÄYTTÄJÄKOHTAISTA, MYÖS BENSOISSA
- penkkien kangasverhoilu todella vaikea puhdistaa => LIENEE TOTTA, MYÖS BENSA SUBARUISSA
- katon etureuna "kivimagneetti" => LIENEE TOTTA, MYÖS BENSASUBARUISSA



+ maahantuojan goodwill-takuut toimii TOTTA
+ pieni kulutus TOTTA
+ hyvä vetopito TOTTA
+ sähköinen käsijarru, MAKUASIA, MANUAALI VARMAAN LUOTETTAVAMPI PITKÄN PÄÄLLE
+ vakaa ajettava lumipöpperössä kovissakin nopeuksissa (talvinen motari) LIENEE TOTTA, RENGAS JA ALUSTAN KUNTO VAIKUTTAA
+ hyvät lähivalot, xenon TOTTA (JOS KUNNOSSA)
+ hyvä ajaa pitkää matkaa, kulkee suoraan (TOTTA, PENKKIEN ERGONOMIA VOI HÄIRITÄ KYLLÄ)
+ kohtuu hiljainen (AIKA MONI VALITTAA MELUA, RENKAILLA MERKITYSTÄ, MAHDOLLISUUS LISÄERISTYKSIIN OLEMASSA)
+ iso tavaratila (jos ei koiraverkkoa) LIENEE TOTTA, MALLIKOHTAINEN
+ iso jalkatila takana LIENEE TOTTA, MALLIKOHTAINEN
+ suuret takaovet toimii hyvin lasten kanssa LIENEE TOTTA
+ paljon säilytystilaa pikkutavaroille LIENEE TOTTA, MALLIKOHTAINEN
+ hyvä hf kuuluvuudeltaan LIENEE TOTTA, MALLIKOHTAINEN
+ toimiva sadetunnistin MAKUASIA JA KUNTOASIA
+ kohtuullinen jälleenmyyntiarvo
LIENEE TOTTA....

faillite
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 23:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja faillite » 23 Syys 2016, 00:06

Päätinpä laskea meidän diesel-Legacyn huoltoihin ja korjauksiin uponneen rahasumman. Auto tuli meille vajaa 2 vuotta sitten 80 000 ajettuna, nyt 120 000 km tulee täyteen. On vaihdettu puolimoottori sekä ajovalot maahantuojan laskuun. Vauhtipyörän uusinnan kattoi autoliikkeen lisätakuu, kytkinpaketin kustansin itse. Näiden korjausten lisäksi autolle on tehty määräaikaishuollot, joiden yhteydessä ei ole vaihdettu huollon hintaan sisältymättöminä lisätöinä kuin pari polttimoa. Goodwill-tapaukset ovat aiheuttaneet pientä ylimääräistä ajelua paikasta toiseen sekä hetkellistä mielipahaa, minkä katson kuitatuksi moottoriremontin yhteydessä ilman veloitusta uusituilla hehkutulpilla. Legacymme KORJAUKSIIN on mennyt kahden vuoden / 40 000 km aikana yhteensä noin 400 euroa, eli kytkinpaketin hinta.
Legacy 2010 stw diesel

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 23 Syys 2016, 17:44

faillite kirjoitti:Päätinpä laskea meidän diesel-Legacyn huoltoihin ja korjauksiin uponneen rahasumman. Auto tuli meille vajaa 2 vuotta sitten 80 000 ajettuna, nyt 120 000 km tulee täyteen. On vaihdettu puolimoottori sekä ajovalot maahantuojan laskuun. Vauhtipyörän uusinnan kattoi autoliikkeen lisätakuu, kytkinpaketin kustansin itse. Näiden korjausten lisäksi autolle on tehty määräaikaishuollot, joiden yhteydessä ei ole vaihdettu huollon hintaan sisältymättöminä lisätöinä kuin pari polttimoa. Goodwill-tapaukset ovat aiheuttaneet pientä ylimääräistä ajelua paikasta toiseen sekä hetkellistä mielipahaa, minkä katson kuitatuksi moottoriremontin yhteydessä ilman veloitusta uusituilla hehkutulpilla. Legacymme KORJAUKSIIN on mennyt kahden vuoden / 40 000 km aikana yhteensä noin 400 euroa, eli kytkinpaketin hinta.

Foresteriin 220tkm -> 255tkm vähä reilu vuos niin korjauksiin menny 100€ hehkuihin, yks juminut vielä paikallaan ja 3 muuta sai itse vaihdettua. Itse tehnyt lisäks kaikki huollot.

Takatukivarret menee vaihtoon ennen ens kevään leimaa. Se on vajaa 300€.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja KK9 » 23 Syys 2016, 21:21

Jampsu kirjoitti:
faillite kirjoitti:Päätinpä laskea meidän diesel-Legacyn huoltoihin ja korjauksiin uponneen rahasumman. Auto tuli meille vajaa 2 vuotta sitten 80 000 ajettuna, nyt 120 000 km tulee täyteen. On vaihdettu puolimoottori sekä ajovalot maahantuojan laskuun. Vauhtipyörän uusinnan kattoi autoliikkeen lisätakuu, kytkinpaketin kustansin itse. Näiden korjausten lisäksi autolle on tehty määräaikaishuollot, joiden yhteydessä ei ole vaihdettu huollon hintaan sisältymättöminä lisätöinä kuin pari polttimoa. Goodwill-tapaukset ovat aiheuttaneet pientä ylimääräistä ajelua paikasta toiseen sekä hetkellistä mielipahaa, minkä katson kuitatuksi moottoriremontin yhteydessä ilman veloitusta uusituilla hehkutulpilla. Legacymme KORJAUKSIIN on mennyt kahden vuoden / 40 000 km aikana yhteensä noin 400 euroa, eli kytkinpaketin hinta.

Foresteriin 220tkm -> 255tkm vähä reilu vuos niin korjauksiin menny 100€ hehkuihin, yks juminut vielä paikallaan ja 3 muuta sai itse vaihdettua. Itse tehnyt lisäks kaikki huollot.

Takatukivarret menee vaihtoon ennen ens kevään leimaa. Se on vajaa 300€.

Mulla vaihdettiin OB:hen 2,5 vuoden ja 45t km aikana koiranluut, etuvakaajan puslat, levyt ja palat, yksi pyörän laakeri ja kytkin! Lisäksi tukittiin egr! No nyt opetellaan bensa bokserin saloja!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Hevosmies
Viestit: 61
Liittynyt: 17 Marras 2015, 19:34
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Hevosmies » 25 Syys 2016, 17:41

Kun sattuupi olemaan se my10 Outack Diesel ,niin kiinostaa kovasti nämä saitin jutut,milloin se poksahtaa?

Mutta tuolla on hyvä aihio kaupan ;https://huutokaupat.com/fi/v/351548

JikkaPee
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 20:15
Paikkakunta: jkl

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja JikkaPee » 27 Syys 2016, 19:07

Hevosmies kirjoitti:Kun sattuupi olemaan se my10 Outack Diesel ,niin kiinostaa kovasti nämä saitin jutut,milloin se poksahtaa?

Mutta tuolla on hyvä aihio kaupan ;https://huutokaupat.com/fi/v/351548



Kaikki poksahtaa aikanaan! MY10 pitäs kyllä jo kestää iha hyvin. Kaverin Kymppi Legassa reilusti yli 300tkm....olikoha joku 330tkm ilman isompia murheita! Jarrusatulat kolisee silläkin....samoin kolisee mun MY11 OB:ssa myös jossa 190tkm takana!
Legacy 3.0R STW Spec.B MY07
Legacy Outback 2,5 MY05
Outback 2,0 TD MY11 EX
Impreza 2.0 TD MY09 EX

SrOne
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Loka 2015, 14:22
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja SrOne » 28 Syys 2016, 10:20

Kysymys kun tuo lega päätti jo säikäytellä et pari minuuttia paloi dpf valo kesken motari ajon. Niin onkos sitä odoteltavissa jotain isompaa lähiaikoina tosin heti ajoin 70km maantietä.
Sami Ristiluoma
--
Toyota Avensis 2.0 Diesel -12
Toyota Avensis 2.0 VVT-i -04 1AZ-FSE

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Mauri H » 28 Syys 2016, 10:25

SrOne kirjoitti:Kysymys kun tuo lega päätti jo säikäytellä et pari minuuttia paloi dpf valo kesken motari ajon. Niin onkos sitä odoteltavissa jotain isompaa lähiaikoina tosin heti ajoin 70km maantietä.


Jos oot kovasti ajanut kaupunkia / lyhyitä siirtymiä ennen tuota niin ei kannata säikähtää. Jos taasen olet ajellut pidempiä siivuja niin että autolla on ollut mahdollisuus poltella suodatinta niin ongelmia saattaa olla edessä.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Hevosmies
Viestit: 61
Liittynyt: 17 Marras 2015, 19:34
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Hevosmies » 30 Syys 2016, 08:51

:occassion: Novoset Oy järjestää: Nettihuutokauppa

Subaru Forester, 2009 (ensirek. 03-2009), 2.0 l, Diesel, 195 000 km, Lempäälä
Osasto: Henkilöautot


Myydään eniten tarjoavalle
Huutokaupat.com - Subaru Forester, 2009 (ensirek. 03-2009), 2.0 l, Diesel, 195 000 km, Lempäälä
Näytä kaikki 9 kuvaa
Kohdenumero 351548Katsottu 2 674 kertaa
Korkein tarjous
5 600 €
alv 0 %, hintaan ei lisätä arvonlisäveroa 9 huutoa
Tila
Myyty

Niipä niin ei ollut korkea hinta,minusta jos olis ollut tarvetta ja itse vaihtanut mootorin

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 12 Loka 2016, 13:50

Tuli tilattua tollanen lisälämmitin katsotaan lämpeneekö yhtään paremmin talvella:
http://www.ebay.com/itm/Cold-water-heat ... D100282%26
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 01 Marras 2016, 20:36

Jampsu kirjoitti:Tuli tilattua tollanen lisälämmitin katsotaan lämpeneekö yhtään paremmin talvella:
http://www.ebay.com/itm/Cold-water-heat ... D100282%26

Nyt on lämmitin paikallaan ja kylhän toi muuttu ihan eri laitteeks. 15km matkalla 44C > 89C kaupunkia ja maantietä. Sisäpuhallus automaatilla. Ulkolämpötila 2C.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

jykke
Viestit: 56
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:34

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja jykke » 02 Marras 2016, 18:37

Mihin kohtaan laitoit tuon lämmittimen, olisiko kuvia tarjolla?
Kuvauksen mukaan kokonaisteho olisi 600W, eli virtaa veisi maksimissaan noin 50A, mahtaneeko pitää paikkaansa?

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 03 Marras 2016, 01:47

jykke kirjoitti:Mihin kohtaan laitoit tuon lämmittimen, olisiko kuvia tarjolla?
Kuvauksen mukaan kokonaisteho olisi 600W, eli virtaa veisi maksimissaan noin 50A, mahtaneeko pitää paikkaansa?

Katoppas mäki aemmin käsitin et yhteisteho on 200W mut se onkin per hehku.
50A sulake tos rele setissä tulee. Huomaa kyl tyhjäkäynnillä ku napsauttaa lämppärin päälle niin käyntiääni muuttuu et kyl se virtaa ottaa.

Asennus ihan öljynsuodattimen taakse sisäkennolle menevään letkuun eli moottorin päässä ylempi ja kennolle menevänä alempi. (letkuissa nuolet kabiinin päässä)
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

FlinStone
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 08:45

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja FlinStone » 27 Tammi 2017, 01:05

Tervehdys asiantuntijoille. :)

Varmaankin väärä tapa laittaa ensimmäinen posti tälle foorumille, mutta pakko koittaa saada selvyys ja mielenrauha ; ostaako vaiko eikö ostaa:

https://m.nettiauto.com/subaru/outback/8563587

Muovinen imusarja on, käyttöönotto kesäkuussa 2010. Riski? Aamusta olen menossa koeajolle. Saksan tuontivehkeitä, toistaiseksi jotenkin sika säkissä-fiilis yksilöstä.

out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja out » 27 Tammi 2017, 03:25

Niinhän noista väitetään että noitakin viä hajoo ja että vasta syksyn 2010 jälkeen tehdyt olisi vasta varmoja. Toki eihän noita paljoo oo paukkunu toisin kuin 08-09. Upeen olonen kärryhän toi on.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 27 Tammi 2017, 03:47

out kirjoitti:Niinhän noista väitetään että noitakin viä hajoo ja että vasta syksyn 2010 jälkeen tehdyt olisi vasta varmoja. Toki eihän noita paljoo oo paukkunu toisin kuin 08-09. Upeen olonen kärryhän toi on.

4-5/2010 tuli uudemmat koneet eli tossa vois olla jo uus lohko. Ihan siinä kintaalla onko kerennyt jo tohon.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

faillite
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 23:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja faillite » 27 Tammi 2017, 11:29

Siistin näköinen auto. Jos kilometrit pitää paikkansa niin ei säkissä voi olla ainakaan kovin isoa sikaa, auto ruostesuojaukseen ja kovaa ajoa. Meidän legacyn, käyttöönotto 9/2010, kone remontoitiin 90 000 km kohdalla. Saattoi olla yksittäistapaus, ei foorumilla ainakaan ole tarinaa monesta 2010 konevauriosta. Vilkaise xenon lähivalojen ongelmista kertovia viestiketjuja. Jos ostat auton niin vaihda varmuuden vuoksi polttimot. Noilla kilsoilla ilman ajovalojen käyttöä päivällä (oletan niin kun on saksan auto) ei umpiot kai ole vielä entiset, mikäli niissä on ne huonot polttimot.

Moottori ja valot, siinä ne itkun ja valituksen aiheuttajat taitaa olla. Sekä kytkin, sitä ei ole mitoitettu venetrailerin vetämiseen.
Legacy 2010 stw diesel

FlinStone
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 08:45

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja FlinStone » 05 Helmi 2017, 21:23

Kiitän rohkaisusta. Kyllähän tuosta tulee kaupat tehtyä, toivottavasti pelaa... Myyjä tulee hyvin vastaan takuun kanssa & muutoinkin, toistaiseksi ainakin uskallan suositella, vaikka ongelmatapauksissa jyvät vasta akanoista erottuu! :) Konehan on tuo EE20Z(LDALB), valmistunut vielä "huonoon aikaan". Suojaukseen menee, Saksa-kitkat lähtee laiturihommiin & Webaston tuuppaan sisään. Panostetaan het alkuunsa, toivottavasti ei mene sekään turhaan...

Kalleppi3
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Maalis 2017, 16:41

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Kalleppi3 » 08 Maalis 2017, 16:43


Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jappi » 08 Maalis 2017, 17:10

Ei ole viimeisin moottoriversio. Vuotta uudempia saa parin tonnin sisään olevalla hinnalla niin en ottaisi riskiä 4-7000 euron konevaurion osumisesta omalle kohdalle. En enää :banghead:

Kalleppi3
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Maalis 2017, 16:41

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Kalleppi3 » 08 Maalis 2017, 17:12

Joo samaa ajattelin, myyjä kehui maasta taivaisiin että ei tule hajoamaan ja 6kk vastuu heillä.

autoilija
Viestit: 27
Liittynyt: 19 Huhti 2017, 06:43

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja autoilija » 19 Huhti 2017, 06:58

Nyt foresteria hankkimassa ja hiukna kyllä mietityttää jutut koneongelmista. Forester rekisteröity 6/2011, mutta VIN kertoo valmistusvuoden olevan A eli 2010. Moottorityyppi EE20. Autolla ajettu nyt 100tkm ja yhdellä omistajalla ollut. liike tottakai myy 2011 autona vaikka vuosimalli näyttää olevan 2010. Nyt kun tietäisi uskaltaako hankkia? Toisaalta ei koskaan mistään muustakaan voi olla varma :)

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jappi » 19 Huhti 2017, 23:08

Jos mahdollista, katso moottorin valmistusleima ilmastointikompuran päältä. Se voi olla vähän hankala nähdä ainakin kokonaan mutta on varmin tuntomerkki. -10 loppuvuosi, olikohan 4/10 jälkeen, on viimeisimmällä kokoonpanolla ja siten paras mitä tarjolla on.

E: leima on mustalla musteella, muotoa vuosi(kaksi numeroa), kuukausi, päivä. Kestää vesipesun mutta ei liuottimia.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 20 Huhti 2017, 04:49

autoilija kirjoitti:Nyt foresteria hankkimassa ja hiukna kyllä mietityttää jutut koneongelmista. Forester rekisteröity 6/2011, mutta VIN kertoo valmistusvuoden olevan A eli 2010. Moottorityyppi EE20. Autolla ajettu nyt 100tkm ja yhdellä omistajalla ollut. liike tottakai myy 2011 autona vaikka vuosimalli näyttää olevan 2010. Nyt kun tietäisi uskaltaako hankkia? Toisaalta ei koskaan mistään muustakaan voi olla varma :)

2011 vuosimallin valmistushan alkoi 2010 kesällä heinä-elokuu nurkilla...
Jos 2011 XS/XE niin sen nyt erottaa heti vilkkupeileistä ja 2011 X:ssä lokarissa. Vanhemmissa on kaikissa lokarissa.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

autoilija
Viestit: 27
Liittynyt: 19 Huhti 2017, 06:43

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja autoilija » 20 Huhti 2017, 05:46

kiitos vastauksista. yritän selivtellä nita asiita. auto varmistui kyllä vm 2010, koska vilkut on on etulokasuojassa.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 20 Huhti 2017, 19:50

autoilija kirjoitti:kiitos vastauksista. yritän selivtellä nita asiita. auto varmistui kyllä vm 2010, koska vilkut on on etulokasuojassa.

Oliks varusteso X vai XS? Ku X:ssä ne on lokarissa vaikka on 2011
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

autoilija
Viestit: 27
Liittynyt: 19 Huhti 2017, 06:43

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja autoilija » 20 Huhti 2017, 22:23

xs on myynti-ilmoitukseen merkitty

autoilija
Viestit: 27
Liittynyt: 19 Huhti 2017, 06:43

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja autoilija » 25 Huhti 2017, 15:46

eilen haettu 2010 diesel forester. nyt vaan toivotaan huolettomia kilometrejä.

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jappi » 25 Huhti 2017, 20:37

Löytyikö leimaa lohkon päältä?

autoilija
Viestit: 27
Liittynyt: 19 Huhti 2017, 06:43

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja autoilija » 26 Huhti 2017, 06:23

numero on 10.6.23

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Mauri H » 26 Huhti 2017, 09:50

autoilija kirjoitti:numero on 10.6.23



Jos en ihan väärin muista niin viimeisin lohko - ja kampinumero tuli käyttöön 5/2010 eli sinulla olisi jo uudemmilla osilla kasattu moottori.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

autoilija
Viestit: 27
Liittynyt: 19 Huhti 2017, 06:43

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja autoilija » 26 Huhti 2017, 20:40

noin ne mauri h kertoivat myyjän toimestakin ja siihen luotin. toivotaan nyt, että kaikki on ok. edellinen auto oli mitsu outlander 2,0 DID ja sanotaan, että nyt olen 400km ajanut foresterilla eikä mitsua ikävä ole. pieni miinus on ehkä annettava foresterille siitä, ettei takakontissa ole lokeroita mihin sais tavaraa piiloon kuten koirien hihnat jne, mutta olen oikein tyytyväinen subbeen :occassion:

subama
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Elo 2016, 18:09

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja subama » 28 Huhti 2017, 19:58

Kertokaapas asiantuntijat ja asiaan perehtyneet subaristit. Minkälaisessa maineessa on 2013 diesel outbackit, automaatilla varustetut erityisesti. Luotettavuus kiinnostaa eniten. Kestääkö moottori? Hajoaako kytkin? Syökö repullisen koiranluita? Vonkuuko laakerit? Luotettavuus itselle yksi tärkeimmistä kriteereistä ja outbackia kuitenkin mieli tekisi.

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Mauri H » 28 Huhti 2017, 20:22

Automaatista ei mene kytkintä kun sitä ei ole. Laakerivikaa tai koiranluita ei Subaruissa ainakaan tyyppivikana ole. Ja koneetkin ovat kaiketi olleet tosi luotettavia -10 ->
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

subama
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Elo 2016, 18:09

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja subama » 28 Huhti 2017, 20:33

Hyvä huomio tuo kytkin :lol: Saa siis manuaalistakin antaa kommenttia, vaikka automaatti onkin etusijalla etsinnässä..

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 28 Huhti 2017, 23:46

Käy vaan artec powerin kautta ja poistattaa turhan tukkeen putkesta ja sit ajelee hymyssä suin kun jaksaa jo liikkuakkin johonkin.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Kilu
Viestit: 1
Liittynyt: 13 Touko 2017, 11:50

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Kilu » 13 Touko 2017, 11:57

Subarukuume vaivannut jo pitemmän aikaa. Tuossa olisi lääkettä tarjolla, mutta uskaltaako ostaa?: https://www.nettiauto.com/subaru/forester/8806572

Käyttöönottopäivä 3.5.2010 eli tämä on luultavasti vielä sillä porsivalla koneella? Hajoaako ne järkiään kaikki vai tuurista kiinni, että sattuuko omalle kohdalle?

Auto Oulussa ja itse Rovaniemellä, joten en ole päässyt sitä lähemmin tarkastelemaan.

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 13 Touko 2017, 14:13

Kilu kirjoitti:Subarukuume vaivannut jo pitemmän aikaa. Tuossa olisi lääkettä tarjolla, mutta uskaltaako ostaa?: https://www.nettiauto.com/subaru/forester/8806572

Käyttöönottopäivä 3.5.2010 eli tämä on luultavasti vielä sillä porsivalla koneella? Hajoaako ne järkiään kaikki vai tuurista kiinni, että sattuuko omalle kohdalle?

Auto Oulussa ja itse Rovaniemellä, joten en ole päässyt sitä lähemmin tarkastelemaan.

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

Jotkut kestää mut ihan tuurista se on kiinni millon porsii, itsellä ei ainakaan ole vara ottaa useamman tonnin riskiä käyttöauton kanssa. Harraste laitteet sit erikseen.
Siellä ku on ihan selvä ongelma ku runkolaakerista puuttuu öljyura niin ei se loputtomiin voi kestää.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Jappi » 13 Touko 2017, 23:29

Ei kai se enää noiden ongelma ole, se korjattiin tietääkseni alkupään päivityksissä. Lohkon teräsvahvikkeet tai kampiakseli pettää ja sitä ei ennakoi millään. Suosittelen kyllä passaamaan jollei hintaan saa reilua kompensaatiota.

MrAnttike
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Heinä 2017, 14:28

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja MrAnttike » 29 Heinä 2017, 15:03

https://m.nettiauto.com/subaru/outback/ ... 0&vifNav=Y

Tommosta kävin koeajamassa. Kytkin ravistaa, mutta muuten tuntui hyvältä. Jotain tärinää 100-120 vauhdissa takana. Oisko renkaista. Miten noissa outbackeissa on varustetasoja?

out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja out » 30 Heinä 2017, 01:00

Kytkin ravistaa on normaalia auton olles kylmä,ärsyttävää mutta eip haittaa. Ei kestä kun muutaman kilsan eikä haittaa kun liikkeel lähdössä. Laittaa tavallista enempi kierroksia ni ei täristä. Jos jatkuu viä koneen ollessa lämmin niin kytkin vaihtoon.

MrAnttike
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Heinä 2017, 14:28

Re: RE: Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja MrAnttike » 30 Heinä 2017, 08:53

out kirjoitti:Kytkin ravistaa on normaalia auton olles kylmä,ärsyttävää mutta eip haittaa. Ei kestä kun muutaman kilsan eikä haittaa kun liikkeel lähdössä. Laittaa tavallista enempi kierroksia ni ei täristä. Jos jatkuu viä koneen ollessa lämmin niin kytkin vaihtoon.
Auton otin lämpimästä hallista ajoon. Oisko merkitystä sitten? Puoli tuntia ajelin. Pitää käydä uudestaan pitempi reissu.

Lähetetty minun F5121 laitteesta Tapatalkilla

Karppa82
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Elo 2017, 19:44

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

ViestiKirjoittaja Karppa82 » 14 Elo 2017, 18:50

Tulipahan hommattua ensimmäinen Subaru pari viikkoa sitten, tommonen 2011 vuoden Forester 2.0D. Tyytyväinen olen parin viikon perusteella ollut autoon yleisesti ottaen.

Pari asiaa kuitenkin on herännyt:
Noista oviverhouksien harmaista muoviosista kuluu kyllä näköjään tuo maali melko herkästi pois, omasta autostakin muutamasta ovesta melko paljon jo maalia lähtenyt. Siitä asiasta kyllä täällä muistaakseni joku mainitsikin. Onkos noita muoviosia kukaan lähtenyt ehostamaan itse esim. maalaamalla?

Toinen juttu niin ilmeisesti takakontin ovea pitäisi säätää jotenkin, kun terävissä montuissa ovi lonksahtaa ikävästi. Jollakin antaa vinkkejä säätöä varten? Oven alaosan saumasta on osasta kohtaa lähtenyt maalia jonkun verran, en tiedä johtuuko sitten tuosta kun tuo lonksuu ja hangannut maalin vai onko entinen omistaja lyönyt sen johonkin avatessaan ovea. Omasta mielestäni ovi ei kuitenkaan niin paljon lonksu että osuisi mihinkään. Täällähän kyllä joku kertoi että Legacyssä ovi hankaa johonkin tiivisteeseen joka rikkoo maalipinnan saumasta. En tiedä onko Foresterissa sitten samaa vikaa?


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa