Sivu 7/10

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 23 Tammi 2018, 11:12
Kirjoittaja Amazonmies
Vertailun vuoksi bensakoneessa (Outback 2,5 MY16) öljynlämpöjä. Viikonloppuna ajelin peräkärry kanssa Oulu-Posio-Oulu. Pakkasta 16-20 astetta ja öljynlämmöt vaihteluvat 98-100 asteen välillä. Nesteille on vain viisarinäyttö, mutta se oli samassa asennossa kuin kesäkelillä, asteikon puolivälissä tai hieman sen yli. Ja ei ole minkäänlaista maskisuojaa tms.
DSC_0088_7.JPG
(52.55 KiB) Tiedosto ladattu 0 kertaa


Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 23 Tammi 2018, 11:59
Kirjoittaja Mauri H
91-92 on normilämmöt johon se tasaantuu jos kuorma riittää lämmittämään konetta. Tuolla jäähdytyskapasiteetilla mikä boxerdieseliin on laitettu voit ajella telttapatjan kanssa vaikka kesän ilman lämpöongelmia.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 23 Tammi 2018, 12:28
Kirjoittaja Jampsu
Eilen tuli ajettua matkaa forella -20C kelissä, ei sitä yli 82C saa vaikka toi 600W vedenlämmitin lämmitin oli koko ajan päällä. Sisälle piisas hyvin lämpöä kun toi lämmitin on vielä sisäkennolle menevässä letkussa.
Ilman sitä tuskin ois paljoa yli 70C noussut.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 23 Tammi 2018, 12:53
Kirjoittaja hannuk
Mauri H kirjoitti:Mä irroittelin ne jäähdyttimen säleikön muovinastat yläpäästä ja kampesin säleikön yläreunaa ulospäin, antoi periksi sopivasti...


Tästä innostuneena viikonloppuna napsuttelin ne noin kymmenen muovinastaa irti ja irroitin sen konepellin vapautussalvan ympärillä (vaakatasossa) olevan mustan muovin. Aiemmin kun olin katsonut että pitäisi koko puskuri muka tiputella irti, jos meinaa päästä maskia tukkimaan. No, muovi pois ja noin 200x850mm kokoisesta polyeteenilevystä päät viistoamalla sai sopivan palan, jonka vedin 6 nippusiteellä maskin ripojen kohdalta kiinni. Levy on huomaamattomasti takapuolella ja vain nipparit näkyy. Lisäksi noin 300x350mm pala päätyi parilla nipparilla kiinni välijäähyn tukkeeksi, siihen moottorin päällä olevan suojamuovin päälle. Kuormaa kun on, niin 100kmh vauhdissa jäähynesteen lämmöt nousi -10 asteessa tuonne 90-93 asteeseen. Vauhti kun tippui, niin lämmöt tippuu jonnekin 80-85 kieppeille. Sentään nyt saa tuonne 80 asteeseen, kun ilman maskisuojaa on tahtonut pyöriä jossain 70-75 kieppeillä.

Imuilman lämmöt on nyt IC peitettynä jotain 25-30 astetta ulkoilmaa lämpimämpää. Ennen tukkimista imuilman lämmöt oli luokkaa 5 astetta ulkoilmaa lämpimämpää.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 03 Helmi 2018, 18:00
Kirjoittaja AnttiHat
Tervehdys, päätin vertaistuen hakemiseksi liittyä foorumille. Dieseli Subaru on tässä hakusessa ja hieman on nuo dieseli viat huolettaneet kun tässä on inttervepsejä lueskellut. 2002 VW Pasuunalla on nyt työnnetty 11 vuotta ja yhteensä 260tkm, nyt alkaa vaan olla aika päivittää ja nelarin tarttee kun asutaan täällä syrjässä ja pohjosessa. Sinällään aina aurattua maantietä saa työnnellä sen 60km päivässä, mutta lumimyräkän aikoihin viimenen 500m pihaan on se missä ollaan lähes aina kiinni sen aikaa, että jaksaa hakee Deeren hallilta :-). Koska inhoan autokauppaa paljon niin haussa pitkäikäinen kaveri ja suvussa on jo Saabismia, joka on muuttunut Subaru-ismiksi :-)

Hieman empiny, että muodostuuko tuolla viimesellä 500 metrillä nuo Legacyn helmat ongalmaksi. Käytiin tänään kattomassa vähän yhden 2009 bensa automaatti Legacyn sisätiloja ja olihan ne ihan hulppeat. Outbackissä en ole päässyt edes istumaan saati ajamaan, mutta miten nuo tilat vertautuu tohon Legacyyn?

Nyt siis olen yrittäny katella -11 eteenpäin 100tkm kantturoissa olevia Subaruja ja pari ehdokkia tässä on, joista ensimmäinen on suoraan sanoen epäilyttävän halpa: https://www.nettiauto.com/subaru/legacy/9409499 Soittelin liikkeeseen ja vannoi kyllä auton olevan erittäin siisti. Tosin jos pitää paikansa niin tuo ei kauaa tuolla happane.

Toinen ois tuossa lähempänä, MUTTA hippasen reilusti kilsoja: https://www.nettiauto.com/subaru/legacy/9384925

Tätä vois käydä koeajamassa viikon päästä jos on vielä jäljellä, MUTTA tää on 2010: https://www.nettiauto.com/subaru/legacy/9129542

Näkeekös sen moottorityypin Trafin tiedoista ja mikäs sen tulee olla jos nyt katteliskin noita 2010 myös?

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 03 Helmi 2018, 18:08
Kirjoittaja Qulle
Outback vaan alle jos hyvä löytyy, parempi möyriä hangessa

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 03 Helmi 2018, 18:58
Kirjoittaja jykke
AnttiHat kirjoitti:Hieman empiny, että muodostuuko tuolla viimesellä 500 metrillä nuo Legacyn helmat ongalmaksi. Käytiin tänään kattomassa vähän yhden 2009 bensa automaatti Legacyn sisätiloja ja olihan ne ihan hulppeat. Outbackissä en ole päässyt edes istumaan saati ajamaan, mutta miten nuo tilat vertautuu tohon Legacyyn?

Outback ja farmari Legacy ovat sisätiloiltaan samanlaiset, eroa on vaan maavarassa ja ulkonäössä. Kuvaamaasi tarpeeseen suosittelen ehdottomasti Outbackia koska maavaraa on enemmän ja helmat sekä puskurit on muotoiltu paremmin mm. lumessa ajeluun sopiviksi. Itse pohdiskelin vastaavia asioita muutama vuosi sitten ja onneksi päädyin Outbackiin.
AnttiHat kirjoitti:Nyt siis olen yrittäny katella -11 eteenpäin 100tkm kantturoissa olevia Subaruja ja pari ehdokkia tässä on, joista ensimmäinen on suoraan sanoen epäilyttävän halpa: https://www.nettiauto.com/subaru/legacy/9409499 Soittelin liikkeeseen ja vannoi kyllä auton olevan erittäin siisti. Tosin jos pitää paikansa niin tuo ei kauaa tuolla happane.

Näkeekös sen moottorityypin Trafin tiedoista ja mikäs sen tulee olla jos nyt katteliskin noita 2010 myös?

Moottorityyppihän noissa kaikissa on sama EE20, moottorin valmistusajankohdan voi tarkistaa moottorin kyljestä, mutta Trafin tiedoista sitä ei löydy. Oma Outback on rekisteröity 3/2011, mutta valmistettu muistaakseni 9/2010, eli tarkkana noiden kanssa saa olla jos mielii saada uudempaa moottoriversiota. Omastani varmistin että kampiakseli yms. on viimeisintä versiota, lohkossa muistaakseni oli vielä uudemmissa eri koodi.
Ettei vaan tule yllätyksenä, niin ainakin osassa Legacy sedaneita on kiinteät takapenkin selkänojat.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 03 Helmi 2018, 19:07
Kirjoittaja chinaski
jykke kirjoitti:Ettei vaan tule yllätyksenä, niin Legacy sedanissa on kiinteät takapenkin selkänojat.


Mulla kyllä MY10 sedan legassa kaatuu selkänojat kahdessa osassa.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 03 Helmi 2018, 19:14
Kirjoittaja out
Legacy on kyllä ihan liian matala lumessa möyhymiseen. Outback ehdottomasti jos kriteerinä vähänkään lumessa eteneminen.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 03 Helmi 2018, 19:30
Kirjoittaja AnttiHat
Raati on lyhyt ja ytimekäs ja vahvistaa epäilyni :-). Jään kytistelemään Outbackkejä. Sattuu näköjään vähän enempi kukkaroon, mutta kuten sanoin, pitkäikäinen perheenjäsen hakusessa.

Kiitos

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 03 Helmi 2018, 19:56
Kirjoittaja jykke
chinaski kirjoitti:
jykke kirjoitti:Ettei vaan tule yllätyksenä, niin Legacy sedanissa on kiinteät takapenkin selkänojat.


Mulla kyllä MY10 sedan legassa kaatuu selkänojat kahdessa osassa.

Jotain MY10 diesel sedania kävin katsomassa ja siinä ei olisi kaatuneet ilman työkaluja :o.
Netistä löytyvissä koeajoraporteissakin kerrotaan että eivät ole kaatuvaa mallia, mutta hyvä jos sitten jossain mallissa kuitenkin ovat :thumbsup:.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 03 Helmi 2018, 20:05
Kirjoittaja JuhaH
Euromalleissa ei taida missään 5gen (2010->) sedan Legacyn versiossa kaatua takapenkit, eikä edeltävässäkään korimallissa ainakaan 2008-2009 versioissa. Noh, joka tapauksessa jos maavara on haussa niin silloin Outback on ainoa valinta ja farmarimallisissa tuo penkkien kaatuminen toki on.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 03 Helmi 2018, 20:25
Kirjoittaja jaalto65
Arvotuskysymys melko pitkälti, Legacy on sen pari tonnia Outbackia halvempi, ehkä kolmisenkin tuossa hintaluokassa? Vai pitäskö ajatella suhteellisesti, eli ero lienee 15-20%? Mitä sillä sitten saa, no kuten edellä todetaan niin lisää etenemiskykyä, ja haittapuolena rahtusen korkeamman polttoaineenkulutuksen ynnä sitä myötä verokohtelu aavistuksen kovempaa.

Tuosta etenemiskyvystä, tänäänkin meni edellisen korimallin Legacy kevyesti 20 cm pakkaslumikerroksessa, kunhan ei tolkuttoman jyrkkään ylämäkeen tarjonnut... Mutta jos lumi kosteampaa tai siinä on jäätyneitä kerroksia, niin käytännössä se on maavara, joka todellisen etenemiskyvyn määrittää, ja siinä Outback nokittaa oleellisesti. Pakkaslumessa ero jää ehkä melko kosmeettiseksi, saattaapi olla että kuskin kyvyt merkkaa sitten enempi kuin kaaran ominaisuudet.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 03 Helmi 2018, 20:53
Kirjoittaja Qulle
Näin pikänä miehenä ja vielä vähän selkäleikkauksesta toipuvana toi OB on kyl kiva auto nousta ulos.
Eli jos sitä pituutta löytyy niin tuota osaa kyllä arvostaa.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 03 Helmi 2018, 21:03
Kirjoittaja yason
Qulle kirjoitti:Näin pikänä miehenä ja vielä vähän selkäleikkauksesta toipuvana toi OB on kyl kiva auto nousta ulos.
Eli jos sitä pituutta löytyy niin tuota osaa kyllä arvostaa.


Tämä oli ilman selkäleikkaustakin yksi syy, miksi en Legaa edes harkinnut. Pitää olla tilaa, penkit korkealla eikä pää saa osua kattoon. Näkyvyys uloskin on ihan Saab 900:n luokkaa, mitä ei nykyautoista voi juuri sanoa.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 04 Helmi 2018, 10:59
Kirjoittaja AnttiHat
Kiitos edelleen kaikille. Kyllähän tosiaan kalliimpia nuo Outbackit on, mutta rupesin tossa funtsimaan, että täällä on kyllä syksyllä ja keväällä aina muutama viikko muutenkin pääsy ongelmia kuin pelkästään lumi eli maavarasta on kyllä tosi paljon etua. Tuo Passatin lintta on ollu useammankin kerran pohjan varassa kun tuon peltotien pohjat pettää :-).

Lisäksi kun itsekkin on sen 190cm pitkä niin onhan se aina mukavampi korkeaan autoon siirtyä, vaikka pääsääntöisesti vaimohan tällä tulee ajamaan.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 04 Helmi 2018, 14:33
Kirjoittaja faillite
Vielä tekee mieli kommentoida legacyn nelivetoa (siis manuaalilaatikolla). Monenlaisia kulkineita kokeilleena luulen, että subarun versio on etenemiskyvyltään lähes niin hyvä kuin voidaan rakentaa ilman mekaanisia tai vastaavia lukkoja etu- sekä taka-akselilla, akselien tasaus pelkillä jarruilla. Jos yhdellä pyörällä on pitoa niin auto lähtee liikkeelle. Legacy möyrii hyvin mudassa ja hiekassa kunhan ei se pohja ota kiinni. Kytkimen hajusta jos ei piittaa... Maastoauto legacy ei ole sitten lainkaan. Etuhelmakin on kuin tehty lumen auraukseen ja ulospäin tulevat taka- ja sivuhelmat tarttuvat helposti kiinni.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 04 Helmi 2018, 15:08
Kirjoittaja AnttiHat
Hehe, vatulointia. Kattelin tuossa maavara speksejä. Eli nykyisessä Passatissa speksin mukainen maavara 107mm. Legacy 150mm. Onhan tuossa melkeen 50mm enemmän verrattuna nykyiseen, mutta ottaakos tuo huomioon nuo helmat Leagcyssä?

Sillä tässä vatuloin, että kun se tosiaan on se tuo viimeset 500m ja äkkiseltään melko paljon pitää pistää paalua outbackkiin enempi. En tiijä peijjakas.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 04 Helmi 2018, 16:01
Kirjoittaja hannuk
OB vaihdelaatikko on vähän eri välityksillä mutta se kompensoituu eri halkaisijaisilla kumeilla. Legaan saa 20-30(?)mm korottavia paloja iskareiden ja korin väliin. OB on siitä kiva että se on valmiiksi sopiva "traktori". En ole varma mutta kuvittelen että ob pohjapanssari on vakiona teräksinen eikä muovinen.

Ainakin juttujen mukaan nuo kytkimet ei paljon luistattamista kestäisi ja sen takia tuntuu että varsinkin kärryn kanssa 1 ja pakki on turhan pitkät. Muutaman kerran on saanut kärytellä turhankin paljon kun liian luottavaisin mielin on ajellut "perille asti" ja sitten onkin pitänyt säätää...

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 04 Helmi 2018, 16:03
Kirjoittaja Sandman1
Eikös se ole, että kerran se vaan kirpasee ja en usko, että katuisit OBn ostoo...

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 04 Helmi 2018, 17:53
Kirjoittaja faillite
Legacyn pohjaa ei ole suojattu maastoajoa/pohjakosketuksia ajatellen. Vähän hirvitti pysäköidä tällä viikolla lumikasoihin, vaikka se niissä möyriikin. Mutta olosuhteiden pakosta eikä uskaltanut miettiä, mitä irtoaa pohjasta.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 04 Helmi 2018, 18:00
Kirjoittaja out
Outbackin pohjapanssari on muovia. Ajaa talvella asiansa. Kytkimen kanssa ei tuu mitään ongelmia ilman kärryä pahoissakaan paikoissa. 08-09 malli olikin aina kytkimen käry ohjaamossa.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 04 Helmi 2018, 18:15
Kirjoittaja Impreza_MY04
Legacysta saa myös renkaiden ja vanteiden vaihdolla sellaisen ”semi-Outbackin”. Sehän on vähän hölmön näköinenkin sillä alkuperäisellä rengastuksella ainakin mun makuun. Se pyöräkotelo kun on sama kuin Outbackissa niin siellä mahtuu pyörimään paljon suurempi rengas. Itsellä on ollut molemmat ja pidän eniten tästä semi versiosta.

Valitettavasti kuvaa ko semi-rengastuksella en ole ottanut mutta oma rengaskoko on maltillinen 215/55R17. Tuonkin eron jo huomaa sekä ohjaamossa, että ulkonäössä vaikka maavara ei kasvanutkaan kuin 8mm. Saattaisi mahtua jopa Outbackinkin rengas tuonne? En tiedä onko kukaan kokeillut, että pohjaako se?

AnttiHat kirjoitti:Hehe, vatulointia. Kattelin tuossa maavara speksejä. Eli nykyisessä Passatissa speksin mukainen maavara 107mm. Legacy 150mm. Onhan tuossa melkeen 50mm enemmän verrattuna nykyiseen, mutta ottaakos tuo huomioon nuo helmat Leagcyssä?

Sillä tässä vatuloin, että kun se tosiaan on se tuo viimeset 500m ja äkkiseltään melko paljon pitää pistää paalua outbackkiin enempi. En tiijä peijjakas.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 12:09
Kirjoittaja AnttiHat
Juu kyllä se Outback olisi nenä päähän, sitä vaan lähtee aina vatuloimaan, että jos halavemmalla sais.

Pistin parista 2010 Outbackistä, mitä nettiautosta löytyy, kyselyä, että ovatko tsekanneet moottorin valmistusajankohtaa. En pidätä hengitystäni, että sieltä oltaisiin minuun yhteyksissä (=olen Kainuulainen). Oishan tuolla heti yksi Outback Mikkelissä, mutta vielä emmin noita kilometrejä (155tkm), että tavottelisko vähempia kilometrejä.

Tarpeeks kauan kestää vatulointi niin jatkan Pasuunan rassausta ;-)

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 06 Helmi 2018, 19:15
Kirjoittaja AnttiHat
Olen nössö ja taidan taipua nyt sittenkin valvottujen öiden jälkeen Legacyyn. Hinta nyt vaikuttaa päätökseen, mutta tämän kohdalla myös vähät kilometrit. Taustatiedot tuntuu olevan autossa kunnossa. Huomenna sovitaan myyjän (tänään jo soiteltiin toistamiseen) kanssa miten pääsen kattomaan ja koeajamaan tätä kun on niin hiton kaukana siis jos kaikki natsaa. https://www.nettiauto.com/subaru/legacy/9409499 .Nyt saa älähtää jos tätä pitää välttää :-)

Periaatteessa, jos tämä nyt natsaa, vois heti lähtöön vaihtaa pohjapanssarin peltiseen ja miettiä rengastuksen uusiksi eli niin isot alle kun mahtuu pyörimään nätisti. Ehkä myös jotain muutakin. Niin joo lisävalot pitää toteuttaa jotenkin kun on tätä Kainuun hirviseutua. Tässä ois kilometrien puolesta ainakin meille pitkäksi aikaa autoa.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 06 Helmi 2018, 21:05
Kirjoittaja out
Hyvältä vehkeeltä näyttää. Ei kannata ehdoin tahdoin suurentaa rengaskokoo. Se kun pidentää välityksiä ja sen tuossa moottori/voimansiirrossa huomaa.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 07 Helmi 2018, 05:14
Kirjoittaja Impreza_MY04
Varmasti luotettava peli pitkäksi aikaa :thumbup:
En tiedä onko tuossa sedanissa samanlainen pyöräkotelo kuin farkussa kun siitä ei ole Outback versiota?
Itse en ole huomannut mitään negatiivista rengaskoon kasvattamisesta.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 07 Helmi 2018, 15:52
Kirjoittaja rs 200
Mie oon jokaisessa omistamassani Subarussa (13kpl) suurentanut rengaskokoa, ja jokaisen ajettavuus sekä kulutus on laskenut. Ja lisäksi jokaisen Subarun nopeusmittari heittää vakiona älyttömän paljon, sekin korjaantuu rengaskokoa isontamalla. Parhaimmillani olen saanut virheen tippumaan 9km/h 1km/h.
Mitään negatiivista ei ole ilmaantunut.. Tosin dieselit on ollut Sakulla käytettyjä, tuo havittelemasi Lega on onneksi 6 pykäläinen joten sekin auttaa välitys asiaa.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 07 Helmi 2018, 20:55
Kirjoittaja smacine
rs 200 kirjoitti:Mie oon jokaisessa omistamassani Subarussa (13kpl) suurentanut rengaskokoa, ja jokaisen ajettavuus sekä kulutus on laskenut. Ja lisäksi jokaisen Subarun nopeusmittari heittää vakiona älyttömän paljon, sekin korjaantuu rengaskokoa isontamalla. Parhaimmillani olen saanut virheen tippumaan 9km/h 1km/h.
Mitään negatiivista ei ole ilmaantunut.. Tosin dieselit on ollut Sakulla käytettyjä, tuo havittelemasi Lega on onneksi 6 pykäläinen joten sekin auttaa välitys asiaa.


Niin oon määkin suurentanu ja aivan samoilla havainnoilla.. (paitsi wrx:ään en oo suurentanu, mutta se onkin alkujaan jenkkituonti ja nopeusmittari näyttää alkuperäisellä rengaskoolla täysin oikein..)

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 08 Helmi 2018, 18:50
Kirjoittaja AnttiHat
Jees, sattu silleen kätevästi, että menen ensi viikolla Tampereelle työreissulle ja tuo auto tulee mulle näytille Kamuxin Tampereen liikkeeseen. Sopivasti olin muutenkin junalla liikenteessä.

Nyt sitten pitäs osata katella oikeat paikat, että kaikki ois kuosissa. Jotain listaa tosiaan tästäkin ketjusta löysin. Kattoo nyt miten äijän käy...

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 08 Helmi 2018, 19:37
Kirjoittaja out
Lamput muista tarkistaa että on valoteho tallella. Siitä löytyy jostain pitkätkin keskustelut.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 08 Helmi 2018, 20:21
Kirjoittaja Mauri H
Lamppujen lisäksi ne vähät tyyppiviat ovat hajoava ristiseläntuki (korjausohjeet löytyy forumilta), pätkivä ratin volumesäätö (ohjeet myös löytyy) ja takatukivarsien kuluva nivel (keskustelua ja vinkkiä edullisempiin osiin löytyy forumilta).

Joku jatkaa listaa jos unohdin jotain.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 08 Helmi 2018, 20:37
Kirjoittaja AnttiHat
Jaahas, toi valohomma tulikin uutena. Näköjään jotkut ovat näihin vanhempiinkin saaneet maahantuojalta tukea. Pitääpä yrittää kattoa nuo valot. Tosin taitaa olla vielä klo 16 Tampereella valosaa :-|

Kiitoksia näistä jo.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 08 Helmi 2018, 20:56
Kirjoittaja yason
AnttiHat kirjoitti:Jaahas, toi valohomma tulikin uutena. Näköjään jotkut ovat näihin vanhempiinkin saaneet maahantuojalta tukea. Pitääpä yrittää kattoa nuo valot. Tosin taitaa olla vielä klo 16 Tampereella valosaa :-|


Jos ei liikenneopasteet heijasta takaisin lähivaloilla tuossa kellon neljän hämärässä, niin se on huono merkki. Etenkin, jos takana tulevan valot heijastuvat kyllä, mutta omia ei löydy...

Mulla oli ikää ja kilometrejä sen verran, että laitoin itse suosiolla retrofitlabin valot ja nyt huomaa pilvisenä päivänä päivänvalossakin vielä jotain kajoa, kun ajaa opasteiden ohi.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 09 Helmi 2018, 20:50
Kirjoittaja yason
Mauri H kirjoitti:Väärä tarra, tuollainen se merkintä on, ja tuossa siis 18.3.2010

Kuva


Tää oli vielä selvittämättä. Oli tossa palikoita auki sopivasti, ni nyppäsin koko kompuran irti hetkeksi. Ohessa kuva. Ei mulla mitään numeroita sen alla ole. Ihan siistiä metallipintaa, mitä nyt jotain öljyn ja tomun sotkemaa. Hinkkailin sitä crc:llä ja hammasharjalla, josko öljytomun alta olis löytyny jotain stanssattuja numeroita. No eipä ollu. Jos se on siis tarra tai tussi, lienee lähtenyt aikoja sitten pois. Ei näkyny minkäänlaisia numeronosien jälkiä tuolta pinnalta.

Täytyy vaan luottaa, että moottori on uutta mallia. Auto on rekisteröity Suomessa 10/2010 ja takapenkin turvavöistä löytyi turvalaitevalmistajan lappu, että date of manufacture 9/2010. Tuskinpa ne huhtikuisia moottoreita olis pistäny autoon, jota kasataan vasta syyskuussa.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 09 Helmi 2018, 23:58
Kirjoittaja Jappi
A: joko vaihdettu puolimoottori tai B: pesty kovilla liuottimilla.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 14 Helmi 2018, 20:37
Kirjoittaja AnttiHat
Legacy lähti matkaan. Siististi pidetty peli oli. Valoista en oineen osa sanoa onko ongelmaa. Tosi pimee keli. Justiin Kuopiossa tauolla justiin.

Tuli kallis reissu kun työnsin väsyneenä vakkari päällä kameraan jyväskylän ja kuopion välillä. :thumbdown:

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 15 Helmi 2018, 05:11
Kirjoittaja Toivo
Morjensta,

Uusi kaveri foorumilla kyselee.. Saako seuraavilla tiedoilla selville onko ns. turvallinen Outback moottorin puolesta?

Valmistenumero JF1BRDLZ4AG012398
Variantti BRD
Versio 0C0
Tyyppinimi BM/BR
Moottoritunnus EE20
Moottorinumero 345530
Päästötaso 715/2007 - 692/2008A (Euro 5)
CO 253.5 g/km
NOx 159.9 g/km
HC/THC+NOx 190.1 g/km
Hiukkaset 1.46 g/km
CO2 Yhdistetty 167 g/100km
Kulutus kaupunkiajossa 7.7 l/100km
Kulutus maantieajossa 5.6 l/100km
Yhdistetty kulutus 6.4 l/100km

Käyttöönotto 9.4.2010

Kiitos!

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 15 Helmi 2018, 08:30
Kirjoittaja jaalto65
Vahvat viitteet että on riskikampe, mutta tämä perustuu pelkkiin otaksumiin ns. "varmoista päivistä".

Joku tietävämpi kertokoon totuuden. Moottorihan voi olla vaikka jo vaihdettu, kuten omassa kärryssäni.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 15 Helmi 2018, 09:50
Kirjoittaja Toivo
Täytyypäs käydä liikkeessä kyselemässä onko historiasta tarkempaa tietoa. Huoltokirja oli kyllä muuten aukoton ja tarkalleen 15tkm välein käytetty huollossa.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 15 Helmi 2018, 16:38
Kirjoittaja Toivo
Kaksi - 10 Legacy/OB kävin katsastamassa, kumpaankaan ei ole tehty takuunalaisia moottorinvaihtoja tms. Jäi molemmat kauppaan. Molemmat siistejä, mutta ei kyllä uskalla ostaa.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 16 Helmi 2018, 12:06
Kirjoittaja AnttiHat
Muutamia kysmyksiä tässä kun on vähän kerennyt ajelemaan. Tuo mun ostama Legacy oli kyllä tosi siisti ja nätisti pidetty. Onhan toi aika hiton hyvä ajettava tienpäällä tommosen Passatin lullan jälkeen. Vaimo oli tosi tyytyväinen :-)

1. Radiota kuunnellessa ainakin välillä ääni ikäänkuin tumppuuntui rajusti silleen jännästi aaltoillen. Muutenkin hieman kumiseva bassomoodi, mitä ei saa ihan kuriin pelkällä basson tasolla.

2. Mittarivirhe on aika iso ~11km/h puhelimen GPSää vasten mitattuna. Rengaskoon kasvatus tuon puolesta oisi paikallaan, mutta se vääntö näin vakiona mietityttää sen jälkeen. Tuossa on nyt 205/60/16 nastat alla.

3. Huoltokirja oli leimattu ihan ajallaan, mutta niitä huoltoja ei ollut avattu mitenkään eli ne ilmeisesti näkyy ainoastaan auton väylästä(kö)? Eli käynkö merkkiliikkeessä lukemassa mitä on tehty? 90tkm huolto oli nyt tehty 83tkm kohdalla ja seuraava näytti olevan 105tkm ohjelman mukaan. Lähinnä mulla kiinnostaa öljyt niin koneessa, lootassa ja perässä.

Roikotan autoa nyt ehkä kuitenkin tuossa merkkiliikkeen huollossa näin alkuun kun on sen verta vähän ajettu.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 16 Helmi 2018, 13:33
Kirjoittaja jaalto65
Laita joku tommonen
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/11230/12 ... hud-naytto
Niitä saa halvemmallakin, reilulla 50 eurolla. Loppuu ylipäänsä mittarivirheestä murehtiminen, oli rengastus mikä hyvänsä. Itsellä on ollut vastaava vuodesta 2009, ja vieläkin toimii sama värkki.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 16 Helmi 2018, 16:18
Kirjoittaja JuhaH
AnttiHat kirjoitti:Muutamia kysmyksiä tässä kun on vähän kerennyt ajelemaan.


Jotain vastauksia bensamallin kokemuksilla..

1. Radio on suhteellisen surkea, siltä ei mahdottomia kannata odottaa. Asetuksia ruuvailemalla siitä sai kyllä hieman käyttökelpoisemman. Kuuluvuuden ailahtelut maaseudulla ajellessa oli itselläkin tuttu juttu. Johtuu ilmeisesti osittain takalasissa olevasta antennista ja sen herkkyydestä?

2. ~10km/h virhe oli omassakin, eli lienee normaali vakiorengastuksella (eli tuo 205/60R16), positiivisena puolena se on helppo laskea todelliseksi. Jos rengastusta haluat vaihtaa asian korjaamiseksi niin en usko että noin pieni muutos tuntuu käytössä muuten.

3. En tiedä jääkö huolloista auton muistiin mitään tarkempia tietoja.. mutta jos on merkkiliikkeessä teetetty aikaisemmat niin niillä tietty pitäisi olla ylhäällä kaikki tehty.


P.S. Jos tarvitset kattotelineitä niin minulla on sedaniin käypäiset Subarun omat telineet. Joutavana pyörineet pitkään, saat halvalla :) Laita viestiä jos kiinnostaa.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 16 Helmi 2018, 16:49
Kirjoittaja KK9
AnttiHat kirjoitti:Muutamia kysmyksiä tässä kun on vähän kerennyt ajelemaan. Tuo mun ostama Legacy oli kyllä tosi siisti ja nätisti pidetty. Onhan toi aika hiton hyvä ajettava tienpäällä tommosen Passatin lullan jälkeen. Vaimo oli tosi tyytyväinen :-)

1. Radiota kuunnellessa ainakin välillä ääni ikäänkuin tumppuuntui rajusti silleen jännästi aaltoillen. Muutenkin hieman kumiseva bassomoodi, mitä ei saa ihan kuriin pelkällä basson tasolla.

2. Mittarivirhe on aika iso ~11km/h puhelimen GPSää vasten mitattuna. Rengaskoon kasvatus tuon puolesta oisi paikallaan, mutta se vääntö näin vakiona mietityttää sen jälkeen. Tuossa on nyt 205/60/16 nastat alla.

3. Huoltokirja oli leimattu ihan ajallaan, mutta niitä huoltoja ei ollut avattu mitenkään eli ne ilmeisesti näkyy ainoastaan auton väylästä(kö)? Eli käynkö merkkiliikkeessä lukemassa mitä on tehty? 90tkm huolto oli nyt tehty 83tkm kohdalla ja seuraava näytti olevan 105tkm ohjelman mukaan. Lähinnä mulla kiinnostaa öljyt niin koneessa, lootassa ja perässä.

Roikotan autoa nyt ehkä kuitenkin tuossa merkkiliikkeen huollossa näin alkuun kun on sen verta vähän ajettu.

Renkaiksi 215/65/16 niin mittarivirhe on luokkaa 78/80 ja 97/100 lisäksi tulee hiukan maavaraa lisää. Eikä kuitenkaan ole kauhean radikaali vääntöön vaikuttava. Itsellä on vielä vaihtamatta renkaat, kun tuli muuta käyttöä rengasrahoille.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 16 Helmi 2018, 21:26
Kirjoittaja yason
Olikos noissa jokin huoltovalikko, mistä sai säädettyä mittarivirhettä isommaksi ja pienemmäksi? Muistelen hämärästi näin.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 16 Helmi 2018, 21:38
Kirjoittaja KK9
yason kirjoitti:Olikos noissa jokin huoltovalikko, mistä sai säädettyä mittarivirhettä isommaksi ja pienemmäksi? Muistelen hämärästi näin.

viewtopic.php?f=18&t=3401&p=23499&hilit=Mittarin+kalibrointi#p23499

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 18 Helmi 2018, 00:03
Kirjoittaja faillite
Meidän legacy farmari dieselissä mittarivirhe on ollut aika tasan 5 km loppuun ajetuilla kesä, uusilla nastoilla ja uusilla kesäkumeilla. Aika outoa autojen erot enkä missään nimessä kyseenalaista kenenkään mittauksia. Onkohan mittari näyttänyt niin paljon väärin auton ollessa uusi, minä olisin ainakin vienyt liikkeeseen takaisin ja korjaukseen aika nopeasti. Voisin lyödä 3l S-marketin lasinpesuainetta vetoa, ettei nopeusmittarin arvoihin me tavalliset kuolevaiset päästä tietotekniikalla käsiksi, niinkuin ei ajonvakautuksen ohjainlaitteeseekaan.

Radion kuuluvuuteen olen ollut tyytyväinen, kestää vertailun aika monen muun merkin auton kanssa. Kaiuttimet, makuasia... ei ne hifiä ole. continentalin nastarenkaat ja suomi-asfaltti pitävät huolen viihtymisestä.

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 18 Helmi 2018, 14:29
Kirjoittaja AnttiHat
Joo kyllä ton mittarivirheen kanssa pystyy elämään, mutta jänniä eroja tosiaan.

JuhaH:lle kiitos tarjouksesta, mutta ei tarvetta taakkatelineille.

Ihan OK tuo radio on kun sääteli kunnolla noita kaikkia surroundi asetuksia jne. Se on tosiaan radiolla tuo jännä aaltoilu äänen kanssa. AUXin kautta kun pyöritin Spotifyä niin hyvin soi. Radion antenni on musta jopa ihan OK kun tossa Iisalmen ja Kajaanin välissä Rock lakkaa kuulumasta yleensä, mutta sinnikkäästi tää roikku siinä.

Meinaa hyvä olo hiipiä puseroon tän auton kanssa. :-)

Re: Uskaltaako ostaa 2010+ dieseliä?

Lähetetty: 24 Touko 2018, 18:20
Kirjoittaja Leksi88
Uskaltaisiko tämmöstä Lapista löytyvää ostaa: https://nettiauto.com/subaru/legacy/962 ... 0&vifNav=Y

Vuosimallia 2011 mutta käyttöönotto 8/2010. Onko riskiä?