Matway kirjoitti:Mittarin puute nykydieseleissä on ilmeisesti ajateltu kuskin mielenrauhan kannalta, lämmöt kun vaeltaa ajon aikana aikalailla.
Itse kyllä haluan tietää missä lämmöt milloinkin vaeltaa...
ropelius kirjoitti:Eipä se sinivalo kovin nopeasti sammu edes näillä ulkolämpötiloilla... Hiukan mietityttää talven pakkaset kun ei nyt perse kestä Webastoa laittaa... Maskinsuoja odottelee asennusta, mutta pitää seurailla OBD-lukijalla miten lämmöt nousee sitten pakkasella.
ropelius kirjoitti:Kiitos vastauksista.
Eipä se sinivalo kovin nopeasti sammu edes näillä ulkolämpötiloilla... Hiukan mietityttää talven pakkaset kun ei nyt perse kestä Webastoa laittaa... Maskinsuoja odottelee asennusta, mutta pitää seurailla OBD-lukijalla miten lämmöt nousee sitten pakkasella.
faillite kirjoitti:Kysyn aihetta sivuten että missä lämpötilassa syttyy punainen valo? Ajatellen tulevaa kesää, auto täynnä vaippoja kakaroita ym, autobahn, ilmastointi, vuoristoja jne ja KIIRE odottamaan niinkuin varusmiespalveluksessa aikanaan eikä lämpömittaria...
Qulle kirjoitti:Mikäs järki välijäähdytintä olisi pahvittaa? Vai onko diisselit poikkeus vs bensa? Itsehän aina koittanut saada imuilman niin kylmäksi kuin mahdollista
ropelius kirjoitti:Yksi vaihtoehto asennella itse 4kW Webasto ilman sisäpuhallusohjausta ja pelkällä napilla - olis sitten pelkkä moottorin apulämmitin kuten joissakin Passateissa aikoinaan oli. Se olisi karvahattuasennus.
Mauri H kirjoitti:
Vajaalämpöisyys kuluttaa konetta ja aiheuttaa moottoririkon vaaran kun sitä kuormitetaan kovasti. Tämä on aivan selvää koska sekä öljy että metalliosat eivät ole saavuttaneet sitä lämpötilaa johon ne on suunniteltu. Männät ja lohko ovat eri materiaalia ja laajenevat eri tahtiin. Siksi mäntävaurion mahdollisuus kylmällä tai puolilämpöisellä koneella on valtavasti suurempi kuin täyslämpöisellä. Sama pätee tietyssä määrin laakereihin.
Jos kone on suunniteltu käymään 85-90 asteisena ja sillä ajetaan neljä kuukautta vuodessa 50-60 asteisena niin aivan taatusti kuluminen on aivan eri luokkaa kuin mitä on tarkoitettu. Ei se ehkä ekaa omistajaa haittaa jos mikään ei katastrofaalisesti tuhoudu mutta kyllä koneen kestoikä laskee huomattavasti, ja se ison vaurion riski suurenee.
-teme- kirjoitti:Pystyykö obd:n kautta tarkkailemaan öljyn lämpöä?
Transalp kirjoitti:Mietin vielä tuota coolerin peittämistä. Scoopin kautta kylmää ilmaa taitaa virrata kaikkein tehokkaimmin konehuoneesen. Eli taidan minäkin kovemmilla pakkasilla koittaa tukkia scoopin. Tuskin tuosta mitään haittaakaan on, tuntus että talvella moottori saa riittävän viileää ilmaa normaaliajoon jokatapauksessa.
samisami2 kirjoitti: Pari päivää sitten heitin pizzalaatikon koneen päälle ja sillä olikin sitten jo vaikutusta. Pakkaset ollut nyt -25-30 välillä ja 43km matkalla koneen lämmöt nousi ilman laatikkoa 60-65asteeseen nyt kun laatikko on ollut paikoillaan niin lämpötila pyörii siellä 75-80asteen tuntumassa. Toinen mihinkä oli iso vaikutus niin auton moottorin lämpimänä pysyminen parkissa.
Imusarjan lämpötila ilman laatikkoa muutaman asteen ulkolämpötilaa lämpimämpi ja laatikon kanssa maksimit ollut +12astetta. Nollan tuntumassa pyörii normiajossa.
Lämppärin pyynti täysillä (28.5) ja puhallin normaalisti kolmos pykälässä, mutta nyt laatikon kanssa on tullut pidettyä nelosessakin. Ilman laatikkoa jos tuon 43km lenkin ajoi ja piti nelosella niin lämpöjä ei ollut kun joku 55-60astetta.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa