HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Kytkin jäykistyy pakkasessa.

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Kytkin jäykistyy pakkasessa.

ViestiKirjoittaja out » 06 Tammi 2016, 17:52

Moi. -11 dsl outback ja kun pakkanen menee -20c niin kytkin alkuun Todella jäykkä. Ajamalla pikkasen siitä sitten notkistuu mutta jäykempi silti kuin lauhemmalla keleillä. Mites muilla? Auttaisko nesteiden vaihto vai onko ominaisuus..

Jyrdäri
Viestit: 28
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:26
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kytkin jäykistyy pakkasessa.

ViestiKirjoittaja Jyrdäri » 06 Tammi 2016, 20:24

Ominaisuus ollut koko ajan. Vatkaus jalalla autttaa?
------
Subaru Impreza TD Sport MY09

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Kytkin jäykistyy pakkasessa.

ViestiKirjoittaja Jappi » 07 Tammi 2016, 12:16

Ominaisuus joka on ollut jokaisessa japanilaisessa mitä olen omistanut. Ilmeisesti niin pienellä reiällä putket ja letkut.

Avatar
JPA
Viestit: 251
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:50
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kytkin jäykistyy pakkasessa.

ViestiKirjoittaja JPA » 07 Tammi 2016, 13:29

Kyllähän tuo alkaa näillä lämpimillä (-28°C) jätättää Mazdassakin kytkinpoljin.
Melko tahmean tuntuinen ja ei palaudu ylös ihan normaaliin tahtiin.

Imprezassa en muista olleen vastaavaa ongelmaa.
Mazda CX-3 2.0 AWD 6MT
KTM 690 Enduro R
Seuraavaksi: Subaru xxxxx 1.6 DIT?
Ex 2010 Mitsubishi Lancer RalliArt 2.0 TC-SST
Ex 2006 Subaru Impreza SW 2.0R
Ex 1999 Nissan Primera GT

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1154
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kytkin jäykistyy pakkasessa.

ViestiKirjoittaja -teme- » 07 Tammi 2016, 13:36

Jäykähköhän se on parit ekat polkasut mutta ei siitä sen enempää ongelmaa ole. Äkkiä se notkistuu.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 716
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Kytkin jäykistyy pakkasessa.

ViestiKirjoittaja Matway » 08 Tammi 2016, 08:24

Jos sattuu omistamaan jarrunesteenmittauskynän (n.13e - Motonet) niin kannattaa mitata kytkinnesteen kunto.
Onko sitä muistettu vaihtaa vaikka jarruneste olisi vaihdettu. Jos on huonoa eli vettä seassa niin varmasti on jäykkä näillä pakkasilla.
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

thhv
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 16:23

Re: Kytkin jäykistyy pakkasessa.

ViestiKirjoittaja thhv » 25 Tammi 2016, 09:45

mites -11 diesel legaan vaihdetaan kytkinneste?

jykke
Viestit: 56
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:34

Re: Kytkin jäykistyy pakkasessa.

ViestiKirjoittaja jykke » 25 Tammi 2016, 20:01

Omaani vaihdoin seuraavasti:
- Välijäähdytin irti
- Työsylinteristä ilmausnipan löysääminen, nippaan letku ylöspäin ja toinen pää astiaan
- Kytkinpolkimella käsin pumpaten nesteiden vaihto. Kytkinpolkimessa on melko jämäkkä apujousi, joka vetää poljinta alaspäin kun sitä vähänkin painaa. Eli pumppaaminen on lähinnä polkimen painumisen hidastamista ja ylösnostoa.
- Ilmausnippa kiinni
- Tarvittaessa ilmaus jonka jälkeen letku pois ja välijäähdytin paikalleen

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 716
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Kytkin jäykistyy pakkasessa.

ViestiKirjoittaja Matway » 25 Tammi 2016, 20:07

Onko se rakenteeltaan jotenkin poikkeava?
Ite vaidoin Imppuun niin että ensin imin ruiskulla säiliön miltei tyhjäksi vanhasta. Sitten uutta nestettä säiliöön. Kaveri tai joku muu joka osaa kytkintä painaa kaveriksi ja päästää työsylinterin ilmausnipasta vanhat pois kuin jarruja ilmatessa. Muistaa vain lisätä säiliöön nestettä eikä päästä pintaa liian alas niin ei tule ongelmia ilman kanssa. Helpottaa huomattavasti kun ottaa välijäähyn pois edestä.

Edit: No juurikin näin... :thumbsup: :lol:
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Avatar
khalonen
Viestit: 118
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 14:15
Paikkakunta: Vieremä

Re: Kytkin jäykistyy pakkasessa.

ViestiKirjoittaja khalonen » 26 Tammi 2016, 01:14

Matway kirjoitti:Onko se rakenteeltaan jotenkin poikkeava?


Ainakin tuossa sti 6v laatikossa työsylinteri on sellaisessa asennossa että ilmausruuvi on alempana kuin itse sylinteri, ei välttämättä ilmaudu kunnolla jos ei irroita työsylinteriä ja käännä sitä sellaiseen asentoon että ruuvi on ylempänä. Ja tietty pitää esim. ruuvipuristimella lukita että ei mäntä pullahda ulos ilmatessa. Voi muissa vaihdelootissa olla paremmassa asennossa ja saa ilmattua irroittamatta. Tuo on ihan huoltomanuaalissa neuvottu homma.

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 716
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Kytkin jäykistyy pakkasessa.

ViestiKirjoittaja Matway » 26 Tammi 2016, 20:09

No joo, totta. Ite en ehtinyt kulmamittaa hakea. :D
Jos sattuu olemaan apuri polkemassa kytkintä niin eipä tuo varmaan pääse väärään suuntaan imasemaan ilmaa.
Kytkin pohjaan ruuvi auki ruuvi kiinni ja sitten vasta kytkin ylös...
Kunhan säiliö ei pääse tyhjäksi, aika pieni nestemäärä kuitenkin.
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa