HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

RVS-käsittely

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Duracell
Viestit: 23
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:27
Paikkakunta: Inkoo

RVS-käsittely

ViestiKirjoittaja Duracell » 08 Tammi 2016, 00:19

Moi,

Onkos kukaan tehnyt autolleen RVS-käsittelyä, jos on niin onko mikään muuttunut vai onko ihan turha aine?

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 316
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: RVS-käsittely

ViestiKirjoittaja HegeHege » 08 Tammi 2016, 01:09

Tehty on moniinkin autoihin moottoreihin, vaihteistoihin ja periin. Suosittelen.
Forester 2.0 MY06 2 kpl

Avatar
hans
Viestit: 101
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 09:56
Paikkakunta: Kotka

Re: RVS-käsittely

ViestiKirjoittaja hans » 08 Tammi 2016, 20:23

Suositukset myös täältä. Varsinkin vaihteistojen toimivuudessa olen huomannut parannusta käsittelyn jälkeen.
MY13 Outback TD
EX - MY97 Legacy 2.2 GX
EX - MY00 JDM Legacy GTB
EX - MY01 Forester S-Turbo
EX - MY92 Legacy 200
EX - MY07 Legacy 3.0R Spec.B
EX - MY90 1800 Pickup
EX - MY04 JDM Legacy GT WR-Limited
EX - MY11 Legacy Sport TD

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 316
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: RVS-käsittely

ViestiKirjoittaja HegeHege » 08 Tammi 2016, 21:36

Viimeksi vain pikavastaus ja sama nytkin. Kyseessähän ei ole öljyn lisäaine, kuten ne kaikki MotorUp shitit, vaan öljy vain kuljettaa vaikuttavan aineen sinne missä se kitkan ja siis myös lämmön vuoksi muodostaa sen keraamin metallin pintaan. Kannattaa etsiä ja lukea se historiikki aineesta. Muistaakseni se noin 40 v sitten neuvostoliiton syväkairauksissa keksittiin ja sotakoneiston salaisuutena pidettiin tutkimusten jälkeen. Markkinointi ei oikeen luonannut, vaikka sitäkin aikanaan haluttiin. Suomesta tuli sijoittajia ja nyt kaiketi kolmatta kehityssukupolvea aineesta markkinoidaan laajemminkin. Patentteja on ja tämä lienee se ainoa öljyn sekaan laitettava aine joka testatusti (TUV) tekee mitä lupaa. Aikanaan meilittelin firman isoherran kanssa enemmänkin. En ainetta myy, enkä markkinoi, kunhan kerron omia kokemuksia.
Onkos täällä ketään, joka olisi purkanut aineella käsitellyn moottorin tai vaihteiston? Omasta kokemuksesta voin kertoa, että se keraamikerros todellakin on ollut nähtävissä. Ja jos tämän keraamin kitkakerroin on kuivana vastaava kuin vaikkapa öljyttyjen kampuran laakereiden, niin enpä ihmettele ajon onnistumista Sierralla kone öljyttömänä. No, ongelmiahan tuli, mutta olisi voinut kuivalla koneella niitä tulevan aiemmin ;)
Forester 2.0 MY06 2 kpl

Duracell
Viestit: 23
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:27
Paikkakunta: Inkoo

Re: RVS-käsittely

ViestiKirjoittaja Duracell » 08 Tammi 2016, 23:37

Mua on lähinnä mietityttänyt josko tekis koneelle tuon rvs käsittelyn ja katsois vaikuttaako se mitenkään kulutukseen.

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 316
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: RVS-käsittely

ViestiKirjoittaja HegeHege » 10 Tammi 2016, 01:40

Jos kone on kunnossa niin aikuisten oikeasti et kulutushyötyä näe. Muutaman prosentin edut hukkuvat mittaustarkkuuksiin ja ajotapoihin pienillä ajosuoritteilla. Vaikka kuinka mukamas ajetaan samaa reittiä ja "ihan samalla tavalla" niin se oikeasti ei noin ole. Parisataa sivuinen dokumentti (liekö joku inssityö, löytyy netistä säästäväisetä ajosta) Tuossakin mitattu (ulkomuistista ja pyöristellen) 7l satkulla vievä auton kulutus myötätuulella 80 km/h vauhdilla on noin 6 l/100km ja samaa reittiä vastaseen noin 8 l/100km. Se ilmanvastus kun on se pahin vihollinen isommissa vauhdeissa ja pienikin nopeuden lisäys vaikuttaa yllättävän paljon.
Puristuspainemittaus ennen ja jälkeen käsittelyn todistaa eniten. Ja kun käsittely tehty, niin öljynvaihto ei tuloksia enää muuta, koska keraamit ovat tehneet mitä tehneet. Jollain motorupin (tai vastaavan lisäaineen) paskeella ehkä voi saada puristuspaineita hetkellisesti paremmiksi, mutta vaikutus poistuu, kun kurat vaihdetaan. Kyllähän sitä voi panna vaikka teräketjuöljyä koneeseen sitkastuslisäaineineen. Paljon halvemmaksi käy öljynvaihto ja saa myyntiautoon timmin koneen ja puristukset hetkeksi paremmiksi.......
Forester 2.0 MY06 2 kpl


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron