HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Harriv
Viestit: 16
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 18:54

Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja Harriv » 11 Tammi 2016, 15:01

Hyytyi Diesel Legacy MY10 eilen tielle. Tankkiin lisää ainetta ja taas kulki, mutta säiliöön meni vain 55L, kun tilavuutta pitäisi olla 65L ja mittarikin arvioi että 100 km olisi vielä matkaa jäljelllä. Aiemmin olen tankannut yli 60 litraakin.. Aiemmin toki olisi voinut tankata.

Mistähän tässä on kyse?

JMTN
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Heinä 2015, 22:48
Paikkakunta: oulu

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja JMTN » 11 Tammi 2016, 15:21

Olettaen et tankki on kaksiosainen, niin vika vois olla tankin sisäisessä siirtopumpussa.
Toisella puolella missä mittari, niin siellä on se 10L ja toisella puolella, missä polttoainepumppu niin on tyhjä.
Ex. Subaru wrx STI -04

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja TJani » 11 Tammi 2016, 15:38

Ainakin vanhemmissa on molemmin puolin omat anturit tankissa.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

JikkaPee
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 20:15
Paikkakunta: jkl

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja JikkaPee » 11 Tammi 2016, 17:02

Sama vika oli perjantaina MY10 Legassa kaverilla. Siirtopumppu kyllä runksutti ja KYLLÄ anturit on molemmissa "tankeissa". 8l lisättiin kiisseliä ni alko toimimaan....siitä tankille niin mahtui 44l lisää. Ei sytyttänyt edes polttoainevaloa,näytti lähes 1/4 tankillista ainetta! Aiemmin ajettu valolla vielä pitkään.

Niin...ja emäntä soitteli eilen ku oli lähteny kylille,löpövalo oli syttyny ja OB oli alkanu nykimään välittömästi. Tankille oli kumminkin päässy ja "ongelma" poistunut heti tankkauksen jälkeen. Auto MY11 OB. Tekeekö pakkanen näihi dieseleihin temppuja.
Legacy 3.0R STW Spec.B MY07
Legacy Outback 2,5 MY05
Outback 2,0 TD MY11 EX
Impreza 2.0 TD MY09 EX

juimi
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 17:11

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja juimi » 11 Tammi 2016, 17:48

Itellä kävi vajaa viikko sitten täysin vastaavasti. OB hyytyi kesken työreissun keskelle synkintä pimeyttä. PA suodattimelta raskaasti pumpaten sai löpöä kiertämään ja auton pieneksi hetkeksi käyntiin, mutta vain hetkeksi. Hinaamalla huoltoasemalle ja tankki täyteen. Tankkiin meni 50L ja tankkauksen jälkeen auto toimi täysin moitteetta, kuin ongelmaa ei olisi ollutkaan. Tankkauksen yhteydessä tankkiin meni myös pöntöllinen jäänestoa, koska ajattelin hyytymisen johtuneen kosteudesta. Tämä että vika olisikin tankin rakenteesta kiinni on uutta tietoa ja vahvistaa omaa ajatusta siitä, ettei nyt pakkasilla parane päästää tankkia alle 1/3... Pakkasessa tulee niin perskuleen nopeesti kylmä, eikä v*tutuskaan lämmitä tilanteessa yhtään...

Jake
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Tammi 2016, 17:40

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja Jake » 11 Tammi 2016, 17:54

Moro,
Lisätäänpä yksi tapaus jonon jatkoksi. Eli viime tiistaina 5.1 ajeli vaimo OB 2010 dieselillä kun syttyi polttoaineen merkkivalo, ajotietokone kertoi että vielä pääsee 130 km (tuohan se on yleensä ollut ja jopa pitänyt paikkansa). Heti perään oli alkanut nykiminen ja lopulta sammui ylämäkeen kokonaan. Soitettiin vakuutusyhtiöön ja sitä kautta vuokra auto tilalle ja OB pajalle. Tänään auto on otettu työn alle.... Odotellaan tuloksia. Minusta kuulostaa siltä, viitaten näihin muidenkin kokemuksiin, että diesel Outbackissä ja Legacyssa samaa vikaa kuin taitaa olla Volvossa, jonka vuoksi Volvo taitaa olla tehdaskampanjaa puuhaamassa. Sillä erotuksella että Volvo hyytyy myös lämpimässä, Subarun näyttämä virhe tulee pakkasella. Olisi hyvä tietää minkäverran näitä tapauksia on nyt pakkasilla tullut.

ropelius
Viestit: 125
Liittynyt: 29 Syys 2015, 13:54

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja ropelius » 11 Tammi 2016, 19:59

...jaaha...helpotti päätöstä tankata aamulla... Neula alitti puolivälin, joten pelataan varman päälle.
Asiaa sivuten - näyttää tulevan ennätyskulutus; voimansiirto kankeaa aamuisin ja webasto huutaa ennen ajoa ja ajossa...

jykke
Viestit: 56
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:34

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja jykke » 12 Tammi 2016, 08:02

Samalla tavalla kävi täälläkin vuosimallin 2011 Outbackille. Pakkasta oli noin 30 astetta ja ajotietokoneen mukaan olisi pitänyt päästä vielä noin 100 km, mutta sinne se hyytyi tien päälle. Lisäsin 10 litraa dieseliä tankkiin ja pitkän starttauksen jälkeen lähti käyntiin ja toimi normaalisti.

Harriv
Viestit: 16
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 18:54

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja Harriv » 12 Tammi 2016, 11:24

Paikallinen Subaru-paja (ei merkkihuolto) arveli että vettä kondensoitunut tankkiin ja suositteli jäänestoaineen käyttöä. Täytyy jutella lisää kun loppuviikosta käyn pajalla.

Avatar
PTK
Jäsen
Viestit: 116
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:54
Paikkakunta: Töysä

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja PTK » 12 Tammi 2016, 18:42

Se olis hyvä jos talvella tankkais aina puolen tankin aikoihin täyteen, tai aikaisemminkin jo, niin ei pääse kondensoitumaan kosteutta niin herkästi. Mutta onhan siitä vähän enemmän vaivaa :biggrin:
Legacy 2.5 GX AT -99

Avatar
Juhiss
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja Juhiss » 12 Tammi 2016, 19:21

Erikoista että sama vika vaivaa volvon XC malleja talvidieselillä.

samisami2
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 19:47

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja samisami2 » 12 Tammi 2016, 19:40

Kyllä sinne tankin pohjalle vaan on varmaan vettä vuosien saatossa kertynyt.
Itsellä auto kesät talvet pihalla (ei nopeita lämmön vaihteluja) ja mitään ongelmia ei ole 5,5vuoden aikana ollut. Tankilla tulee käytyä noin 850km välein.
Nyt oli alle 30asteen pakkasia ja monen auton tankissa on varmaan -29/34 aineet. Alkaa olemaan aika rajoilla toiminnan kannalta. Vielä jos suodatin on vaihdettu koskalie viimeksi.
Subaru Legacy 2010 2.0TD (2010-2016)

Petri R
Viestit: 75
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 09:24

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja Petri R » 13 Tammi 2016, 14:41

Vähän asiaan liittyen itsellä kävi seuraavasti. Ajelin normaalisti tankin "tyhjäksi" eli reilusti vielä valon palamisen jälkeen (tietokone näytti jäljellä olevan matkan 0 km). Sitten tankkasin tankin piripintaan eli niin pitkään kunnes huoltoaseman mittarin pumppu itse katkaisee aineen tulon ja pari "naksautusta päälle" => aina ennen tullut siis ihan piripintaan, mutta tällä kertaa en hoksannut katsoa huoltoaseman mittarista mennyttä ainemäärää. Sitten kun lähdin ajamaan niin auton polttoainemittari näytti vain n. 2/3 tankillista??? Eli liekkö joku anturi jäässä vai onko tosiaan polttoainetankki sellainen useampi-osainen ja aine ei pääse siirtymään niiden välillä eli sinne ei mahtunut tavaraa niin kuin ennen vai tietokone heittää herjaa tms? En ole vielä ajanut niin pitkään että osaisin sanoa, että jäikö tankkaus vajaaksi vai mitä. Eikä taida uskaltaa ajella kovin tyhjäksi näiden kokemusten perusteella. Auto on pari vuotta vanha XV diesel, ajettu n. 70tkm eikä ole säilytelty tallissa ja kaikki normi huollot tehty.

thhv
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 16:23

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja thhv » 13 Tammi 2016, 18:23

Petri R kirjoitti:Vähän asiaan liittyen itsellä kävi seuraavasti. Ajelin normaalisti tankin "tyhjäksi" eli reilusti vielä valon palamisen jälkeen (tietokone näytti jäljellä olevan matkan 0 km). Sitten tankkasin tankin piripintaan eli niin pitkään kunnes huoltoaseman mittarin pumppu itse katkaisee aineen tulon ja pari "naksautusta päälle" => aina ennen tullut siis ihan piripintaan, mutta tällä kertaa en hoksannut katsoa huoltoaseman mittarista mennyttä ainemäärää. Sitten kun lähdin ajamaan niin auton polttoainemittari näytti vain n. 2/3 tankillista??? Eli liekkö joku anturi jäässä vai onko tosiaan polttoainetankki sellainen useampi-osainen ja aine ei pääse siirtymään niiden välillä eli sinne ei mahtunut tavaraa niin kuin ennen vai tietokone heittää herjaa tms? En ole vielä ajanut niin pitkään että osaisin sanoa, että jäikö tankkaus vajaaksi vai mitä. Eikä taida uskaltaa ajella kovin tyhjäksi näiden kokemusten perusteella. Auto on pari vuotta vanha XV diesel, ajettu n. 70tkm eikä ole säilytelty tallissa ja kaikki normi huollot tehty.

Itsellä kävi ihan samalla tavalla, että auton mittari näytti yhtä pykälää vajaa täyttä, mutta tankkiin meni aseman mittarin mukaan niin paljon, että tankki tuli kyllä täyteen. Seuraava täyteentankkaus nosti neulan sitten jo taas täyteen asti. Mikälie kiinan anturi tossa koslassa (leka 2011 diesel)

Harriv
Viestit: 16
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 18:54

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja Harriv » 14 Tammi 2016, 09:34

Subaru aika korkealla huonommassa päässä joulu-helmikuun uusien autojen hinaustilastossa, Fiatin ja Suzukin välissä: http://www.taloussanomat.fi/autot/2016/ ... 016427/304

Jake
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Tammi 2016, 17:40

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja Jake » 14 Tammi 2016, 22:35

Eipä sieltä meikäläisenkään OB:sta polttoaineen loppumista kummempaa löytynyt. Sammumisen jälkeen tankkiin sai liruteltua yhteensä 58 litraa polttoainetta joten 7 litraa kateissa jossakin 'käyttämättömissä'. Täältä luettuna näyttäisi siltä että tuon noin 10 litraa on kateissa kun meno loppuu. Vaikea uskoa että sen vertaa vettä tai jäätä tankin pohjalta löytyy. Miten lie tuo tankin rakenne, kammiot, anturit, siirtopumput jne. Jotenkin tuntuisi että kovalla pakkasella jää yksi 10 l kammio hyödyntämättä. Ja sitten hinataan....

Tapiok
Viestit: 138
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 08:49

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja Tapiok » 15 Tammi 2016, 13:11

Voisiko tuohon vaikuttaa se, että onko tankatessa auto käynnissä taikka virrat päällä. Omassa ainakin sen jälkeen polttoainemittari näyttää mitä sattuu. Täyteen tankatessa mittari näytti vajaata tankkia. Nyt en muista korjautuiko vasta kun autoa tankkasi uudelleen, mutta muistaakseni avaimien otto virtalukosta pois ja hetken odottelu ei tainnut korjata tilannetta.
Subaru XV 2.0d MY12

Pasivaan
Viestit: 30
Liittynyt: 15 Tammi 2016, 14:45

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja Pasivaan » 15 Tammi 2016, 14:56

Tietääkö joku tarkemmin kertoa kuinka se löpö siellä käytännössä virtaa? Niitä putkia tankin ympäriltä löytyy aika monensorttista. Itselläni on MY09 forester ja tänä aamuna ajellessani töihin 56km alkoi puolimatkassa valoissa kuulua auton takaosasta ikään kuin flektin ääni. Sellanen hurina. Auto on ollut minulla pari vuotta eikä aiemmin vastaavaa ole tullut esiin. Tankki oli puolillaan ja pakkasta -18C. Hurina ei vaikuttanut ajoon eikä käyntiin mitenkään ja se kesti ehkä pari minuuttia. Tankissa ja sen ulkopuolella on ilmeisesti pumput polttoaineen siirtoon? Täytyy käydä lähtiessä tankkaan ettei lopu matkalle.

-pasi-

thhv
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 16:23

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja thhv » 15 Tammi 2016, 14:58

Vaikea sanoa, vaikuttaako käynnissäolo. Itsellä tuo tapahtui vain kerran, ja auton mittari pysytteli 3/4 pitkään, eli käytännössä siihen saakka, kunnes polttoinemäärä vastasi tuota näyttämää. Sen jälkeen alkoi laskemaan tasaisesti kilsojen karttuessa.
kopkop kovillakin pakkasilla imenyt naftaa tankin pohjalta. Tankille yleensä vasta polttoainevalon sytyttyä :oops:

Anz
Viestit: 1
Liittynyt: 15 Syys 2015, 09:31

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja Anz » 15 Tammi 2016, 15:32

Terve subaristit!

Samanlailla kävi mun diesel -10 Legacyyn jo loppu syksystä. Mittari näytti, että vielä pitäis reilu 100km päästä. Starttas huonosti, vähän matkaa mentiin hyvin ja sitten isolle tielle kääntyessä nykimistä ja hetken päästä hyytyi tien sivuun. Hinaajalla huoltoon.

Merkkihuollossa ei osattu sanoa mikä tuli. Oma arvaus kondensiovesi. En tiedä sit miten tuo huono starttaus siihen liittyi...

Tosiaan polttoainetta ei ole mennyt tankkiin kuin maksimissaan n. 55litraa. Viime viikolla emäntä soitti työmatkaltaan että rupes tehot häviään totaalisesti ja ilmeisesti hieman nykimään, mittari näytti että 220km pitäis vielä päästä. Äkkiä tankkaamaan ja vika ei enään toistunut.

asnicker
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Joulu 2015, 23:04

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja asnicker » 27 Tammi 2016, 23:23

Onpas näitä nyt paljon. Sen verran omaakin kokemusta, että bensafore hyytyi kanssa kesken ajon moottoritielle. Kone varmasti hyvin lämpimäksi ajeltu, pakkastakaan ollut kuin ehkä 5 astetta. Ajotietokone näyttää 100km vielä tavaraa tankissa ja bensavalo justiinsa syttynyt alle 10km sitten. Ei se auttanut kuin hakea bensa-asemalta 5l lisää bensaa ja matka jatkui kuin mitään ei olisi tapahtunut. Seuraava tankkaus osoitti, että tankissa oli sen 100km sitä bensaa, koskapa ei mahtunut normaalia määrää sisään. Huollossa eivät tutkimuksien jälkeen osanneet sanoa, mistä johtui. Ei siis oma auto, mutta istuin koko tapahtumaketjun pl. huolto kyydissä.

AnttiHat
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Helmi 2018, 17:43

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja AnttiHat » 22 Tammi 2019, 08:36

Perkule kun säikäytti Outback MY10 tänä aamuna. Polttoaineen merkkivalo syttyi aamusella ja kerkesin ajella n. 20km kun nykäsi ekan kerran. KOhta toisen ja tuntuu, että hyytyy. Perhana kun lauantaina tämän vasta itselleni hain niin voin sanoa, että oli kylmä rinki rektaalissa ja v*tutti. Pääsin pintakaasulla tankille ja tankki täyteen. Kävin 20km lenkin ja kaikki toimi.

Töissä sitten löysin tämän ketjun. Onko tähän löytynyt mitään järkevämpää syytä, että homman saisi kuosiin? Polttoaineen suodattimen ajattelin kyllä hetimiten vaihtaa/vaihdattaa, kunhan sisäistän missä se on....

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja Matway » 22 Tammi 2019, 09:17

AnttiHat kirjoitti:Perkule kun säikäytti Outback MY10 tänä aamuna. Polttoaineen merkkivalo syttyi aamusella ja kerkesin ajella n. 20km kun nykäsi ekan kerran. KOhta toisen ja tuntuu, että hyytyy. Perhana kun lauantaina tämän vasta itselleni hain niin voin sanoa, että oli kylmä rinki rektaalissa ja v*tutti. Pääsin pintakaasulla tankille ja tankki täyteen. Kävin 20km lenkin ja kaikki toimi.

Töissä sitten löysin tämän ketjun. Onko tähän löytynyt mitään järkevämpää syytä, että homman saisi kuosiin? Polttoaineen suodattimen ajattelin kyllä hetimiten vaihtaa/vaihdattaa, kunhan sisäistän missä se on....
Jos OB:ssä on sama fengsui kuin Impussa niin suodatin on moottoritilassa pelkääjän puolella rintapellissä, kannessa on käsipumppu ilmausta varten, sellainen musta tatti.

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

smacine
Jäsen
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:14

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja smacine » 22 Tammi 2019, 09:49

Kävipä tässä päivänä eräänä semmoinen fiba, että bensaa menin lykkäämään diisseli foren tankkiin (jo toisen kerran :? ) No korjaamo onneks tien toisella puolella, pienellä pöräytyksellä sinne, sunnuntai ilta oli. Maanantai aamuna käymään tiskin takana, Pyyntönä tankin tyhjennys ja suodattimen vaihto.
Iltapäivällä puhelin soi kaunein sanoin, että auto valmiina noudettavaksi. Olivat tyhjentäneet linjatkin ja laittaneet 20 litraa löpöö tankkiin. No auto alle ja virrat päälle, huomio kiinnittyi heti polttoainemittarin neulaan joka näytti melkein puolta tankkia. Ei nouse 20 litralla noin ylös. No tien toiselle puolelle ja tankin korkki auki, bensa haisee.. Tankki täyteen, 34,3 litraa piripintaan, hmm, kymmenen litran heitto. Edellisestä kalliista bensan tankkauksesta oppineena takaisin korjaamolle. Ottivat hetken ihmeteltyään työn alle. Soittelin sitten Sorsalle , Markku vastasi puhelimeen ja kertoi heti, että auton omalla pumpulla ei tule tankki tyhjäksi. Joku tasausmekanismi siellä on joka toimii vain auton ollessa käynnissä.. Olivat sitten korjaamolla purkaneet puoli autoa että olivat päässeet tankkiin käsiksi, tyhjentäneet linjat uudestaan ja vaihtaneet suodattimen. Oli kuulemma varmasti ollut tyhjä :lol: ) no oppia ikä kaikki, joissain volvoissa kuulemma sama ongelma, olivat selvitelleet, ilmeisesti vastaisuuden varalle :crazy:


ilmeisesti tämä tasausmekanismi sitten ei tykkää toimia pakkasella,vetäiskö sitten jäähän.. Meillä ongelmia ei ole ollut koska rouva tankkaa jo hyvissä ajoin ennen kuin on edes toiseksi alimmalla viivalla..

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja -teme- » 22 Tammi 2019, 14:33

Kyllä nämä dieselit kannattaa talvella tankata hyvissä ajoin eikä ajella aina viime tippaan, Se siirto/tasauspumppu kun ei tykkää kovista pakkasista, liekkö siinä joku koho mekanismi joka jumittaa sitten kovilla pakkasilla ja ei lähe pumppaamaan ainetta varsinaiselle pumpulle.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

AnttiHat
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Helmi 2018, 17:43

Re: Polttoaineen ennenaikainen

ViestiKirjoittaja AnttiHat » 22 Tammi 2019, 15:15

Matway kirjoitti:Jos OB:ssä on sama fengsui kuin Impussa niin suodatin on moottoritilassa pelkääjän puolella rintapellissä, kannessa on käsipumppu ilmausta varten, sellainen musta tatti.

Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla


Jep siinähän se näyttäs olevan. Tänks. En heti edes tajunnut kun niitä letkuja on siinä enemmältikin.

Mitenkähän pitkään tattia pitää vatkata (röh röh), että hörähtää vielä käyntiin?

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja -teme- » 22 Tammi 2019, 15:38

Niin kauvan että se nappi/tatti on kova. :lol: Eli tuntuu että suodatin on täynnä ainetta.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

AnttiHat
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Helmi 2018, 17:43

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja AnttiHat » 25 Tammi 2019, 08:47

Illalla ajoin Outbackin talliin sulamaan ja tänään meinasin ruveta vaihtamaan tuon polttoainesuodattimen. Hieman näytti nopsasti katsottuna, että herkästi lähtee purkamaan liikaa rakennetta eli onko tosta jossain kuvia kun en illalla netistä löytäny oikein mitään?

Josta sitten juolahti mieleen, että mitenkähän paljon tuolla jäsenpuolella olis tarpeellista infoa näistä 2010 -> kiisseli subaruista, että josko ostat jäsenpiletin? Näitä kun on kuitenkin jo 2kpl talossa.

3AHG
Viestit: 307
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja 3AHG » 25 Tammi 2019, 09:01

Taitaapa suurin osa tiedosta olla täällä yleisellä alueella, jotta kaikki pääsevät siihen käsiksi. Itse ainakin sillä mieliin kirjoittelen, mutta suosittelen ehdottomasti liittymään kerhoon siitä huolimatta, ei pitäisi jäsenmaksun ainakaan liian iso olla :thumbsup:
:driving:
MY10 Forester EJ204 4EAT

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja -teme- » 25 Tammi 2019, 16:18

AnttiHat kirjoitti:Illalla ajoin Outbackin talliin sulamaan ja tänään meinasin ruveta vaihtamaan tuon polttoainesuodattimen. Hieman näytti nopsasti katsottuna, että herkästi lähtee purkamaan liikaa rakennetta eli onko tosta jossain kuvia kun en illalla netistä löytäny oikein mitään?

Josta sitten juolahti mieleen, että mitenkähän paljon tuolla jäsenpuolella olis tarpeellista infoa näistä 2010 -> kiisseli subaruista, että josko ostat jäsenpiletin? Näitä kun on kuitenkin jo 2kpl talossa.


Joudut purkamaan sen koko tötterön pöydälle eli sen "kotelon" minkä sisällä suodatin on, sehän on parit letkua ja pulttia auki ja nousee pois. Muista myös piuhat irrottaa.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

AnttiHat
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Helmi 2018, 17:43

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja AnttiHat » 25 Tammi 2019, 19:12

-teme- kirjoitti:
Joudut purkamaan sen koko tötterön pöydälle eli sen "kotelon" minkä sisällä suodatin on, sehän on parit letkua ja pulttia auki ja nousee pois. Muista myös piuhat irrottaa.


Kitoos. Nätistihän se lähti. Suodatin tuli vaihdettua ja tatinkin sai vatkattua kovaksi. Käyntiinkin lähti vielä.

Hieman on karut kelit kyllä täällä pohjosessa ja taitaa vielä jatkua jonnin aikaa...

3AHG
Viestit: 307
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja 3AHG » 25 Tammi 2019, 20:55

AnttiHat kirjoitti:
-teme- kirjoitti:
Joudut purkamaan sen koko tötterön pöydälle eli sen "kotelon" minkä sisällä suodatin on, sehän on parit letkua ja pulttia auki ja nousee pois. Muista myös piuhat irrottaa.


Kitoos. Nätistihän se lähti. Suodatin tuli vaihdettua ja tatinkin sai vatkattua kovaksi. Käyntiinkin lähti vielä.

Hieman on karut kelit kyllä täällä pohjosessa ja taitaa vielä jatkua jonnin aikaa...



Näähän on normaalit talvikelit.... missä päin vaikutat?
:driving:
MY10 Forester EJ204 4EAT

AnttiHat
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Helmi 2018, 17:43

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja AnttiHat » 26 Tammi 2019, 13:23

Sotkamon ja Kajaanin puolessa välissä maaseudulla tulee asusteltua. Yli -20 pakkaset kestäny jo veemäisen pitkään ja loppua ei näy. Ei tässä muuten mitään vaan kaikkia vehkeitä käy sääliksi. Lähinnä maalämpöpumppua ja subarun moottoreita :D

Käyttäkö porukka dieselin jäänestoa subarujen kanssa? Volkkareiden kanssa ei kyllä tullu käytettyä, mut niitä nyt ei hirveesti kerenny sääliä.

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Polttoaineen ennenaikainen "loppuminen"

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 26 Tammi 2019, 19:13

Eipä varmaan kannata ohennetta tunkea näiden nykytiiseleiden tankkiin. Arctic diiseliä vaan. Se nyt tulee suodattimista vielä alle -40 pakkasillakin.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron