HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Eri diesellaadut

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
asnicker
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Joulu 2015, 23:04

Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja asnicker » 27 Tammi 2016, 22:42

Aattelin ihan vaan huvin vuoksi kysellä vähän eri laatuisista polttoaineista. Oon miettiny pitkään, että liekö väliä mitä sinne tankkiin iskee. Tietysti talvi- ja kesälaadut on asia erikseen, mutta nyt tarkoitan enemmänkin näitä kaikensortin premium-/extralaatuja. Asia kävi vielä ajankohtaisemmaksi, kun päivitin auton 2013 OB:hen ja tankin kannessa selkeesti sanotaan, ettei biodieseliä. Esim. Saksassa standardi on, että normidiesel sisältää 7% biodieseliä. Nämä premiumlaadut sitten eivät sisällä biodieseliä laisinkaan. Lyhyen googlauksen perusteella (http://www.subaru.de/kundenservice/e10- ... iesel.html) löytyy subarun tiedote, että kaikki subarut sietää tuon 7% dieseliä, joten se on ihan käypä tankkiin kyllä.

Tämän pohjalta. Onko porukka koskaan käyttänyt noita muita kuin halvimpia diesellaatuja ja onko siitä jotain hyötyä? Siis muuta, kun saa kevyemmän lompsan kanssa jatkaa matkaansa.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja Jampsu » 28 Tammi 2016, 03:27

St1 plussaa ja abc smarttia menny mut en ole kyl eroa huomannu, tietty omaa työnantajaa saa vähän tuettua kun noissa upm:n bio löpöä on seassa.
En590 standardi lukee tankin luukussa ja toi löytyy ainakin abc mittarista.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

asnicker
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Joulu 2015, 23:04

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja asnicker » 28 Tammi 2016, 09:13

Eli jonkin sortin ero löytyy ainakin Saksan ja Suomen laatujen välillä - täällä nuo premiumit ei sisällä lainkaan biodieseliä ja niissä usein on tuo EN590 standardin leima. Hintaero on kuitenkin olemassa, noin 10 senttiä litralta eli omilla kilometreillä satasia vuodessa. Jos mitään syytä ei ole tankkailla kalliimpaa, kyllä tuon mieluummin käyttäisi johki muuhun. Täällä muuten dieselin hinta on tällä hetkellä noin 92c/l, premiumit rapiat euron litralta. Tankkauksesta tulee ihan nautinto kun eurot juoksee hitaammin kuin litrat :shock:

ropelius
Viestit: 125
Liittynyt: 29 Syys 2015, 13:54

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja ropelius » 28 Tammi 2016, 10:22

Edellisessä kulkineessa (jossa DPF:n polton huomasi selvästi) Nesteen ProDiesel arviolta puolitti polttotiheyden. Subarussa ei osaa sanoa vaikuttaako mihinkään, mutta aika usein tulee varsinkin talvella tuota ProDieseliä laitettua. Meikäläisen ajolla ei juurikaan vuositasolla kirpaise kukkaroa.

nmufi
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 12:23

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja nmufi » 28 Tammi 2016, 21:09

Tuskin kovin syvää faktatietoa tulet tähän asiaan saamaan. Itse olen pari vuotta tankannut pelkästään ProDieseliä lähinnä sillä ajatuksella, että josko DPF tukkeutuisi vähemmän. Kun tuohon tavallisesta dieselistä vaihtoi, niin sekä minä että vaimo oltiin myös persdynolla havaitsevinamme jonkinlaista parantunutta tehoa ja vääntöä, mutta voihan se mennä yhtä hyvin placebo-efektin piikkiinkin. Joka tapauksessa hintaero on niin pieni, että eipä se haittaa, vaikka turhasta maksaisi.

Veerks
Viestit: 27
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja Veerks » 28 Tammi 2016, 22:08

Omassa legacyssä käytän vain nesteen prodieseliä. Käynti on tasaisempaa ja kulutuskin jonkin verran pienempi. Omassa pääsääntöisesti työmatka ajoa 40km suuntaan 80km/h. Kulutus mittarin mukaan 5.6l/100km.
Levorg GT-S - 16
EX-Legacy STW -09 Diesel
EX-Outback 2.5 -07
EX-Impreza GT -99
EX-Legacy 200 -92
EX-Justy Keke edition
EX-Forester 2.0 -07
EX-Impreza WRX -03

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 711
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja Matway » 31 Tammi 2016, 00:15

Veikkaan että biodiesel kiellon taustalla saattaa olla se että boxerissa on aika pitkät eristämättömät polttoaineputket suuttimille. Sinne kun se auringonkukkaöljy jämähtää niin käy kylmästi.
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Maxhine
Viestit: 93
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja Maxhine » 21 Helmi 2016, 21:02

Veerks kirjoitti:Omassa legacyssä käytän vain nesteen prodieseliä. Käynti on tasaisempaa ja kulutuskin jonkin verran pienempi. Omassa pääsääntöisesti työmatka ajoa 40km suuntaan 80km/h. Kulutus mittarin mukaan 5.6l/100km.
Edellisessä autossa (ei Subaru) käytin Nesteen Pro Dieseliä muutamia kertoja. Tämä nosti kulutusta kyseisessä autossa. Siksi ei ole ollut oikein intoa kokeilla vielä uudelleen, mut nyt Veerks antoi pienen pienen syyn kokeilla..

Joten täytyy nytten ottaa kokeeksi tähän Subaruun jossain vaiheessa Nesteen ainetta ja katsoa onko vaikutusta. Puoleen tai toiseen kulutuksen suhteen. Mielenkiintoista sinällää... Tällä hetkellä on tankissa Smartdiesel ja sillä on tullut ajeltua useampi tankillinen, enkä ole huomannut haittaa(kaan) tästä.
Outback 2.0 TD CVT -13 + Hydronic II + Easystart Remote+

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja KK9 » 22 Helmi 2016, 10:41

Maxhine kirjoitti:
Veerks kirjoitti:Omassa legacyssä käytän vain nesteen prodieseliä. Käynti on tasaisempaa ja kulutuskin jonkin verran pienempi. Omassa pääsääntöisesti työmatka ajoa 40km suuntaan 80km/h. Kulutus mittarin mukaan 5.6l/100km.
Edellisessä autossa (ei Subaru) käytin Nesteen Pro Dieseliä muutamia kertoja. Tämä nosti kulutusta kyseisessä autossa. Siksi ei ole ollut oikein intoa kokeilla vielä uudelleen, mut nyt Veerks antoi pienen pienen syyn kokeilla..

Joten täytyy nytten ottaa kokeeksi tähän Subaruun jossain vaiheessa Nesteen ainetta ja katsoa onko vaikutusta. Puoleen tai toiseen kulutuksen suhteen. Mielenkiintoista sinällää... Tällä hetkellä on tankissa Smartdiesel ja sillä on tullut ajeltua useampi tankillinen, enkä ole huomannut haittaa(kaan) tästä.

Edellisellä kulkineella (diesel Golf) tuli huomattua kulutus ero Teboilin ja Nesteen löpöjen välillä Nesteen hyväksi! Subbeen en muuta tankkaakaan kuin Nesteen prota! Muuta tankataan vain jos ei Nestettä ole lähellä!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

faillite
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 23:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja faillite » 22 Helmi 2016, 13:40

Ajoin patonkimaassa valmistetulla dieselautolla 10 vuotta ja 400 000 km. Tuona aikana tankissa ehti olla kaikkien suomalaisten asemien eri laatuja ja arviolta 40 000 km verran eri aineita Keski-Euroopassa, lähinnä Ranskassa ja Saksassa. Kulutuksia seurasin ahkerasti paitsi silloin kun se ei runsaan webaston käytön vuoksi ollut järkevää.

En voi sanoa, että olisin havainnut eroja polttoaineissa lukuunottamatta talvilaadun käyttöä. Talvidieselin käyttö nosti kulutusta 0,2-0,3 l/100 km. Yllättävää kyllä en huomannut talvirenkaiden nostavan kulutusta. Tulppasin EGR:n alipaineletkun noin 100 000 km:n kohdalla, mikä pudotti kulutusta maantieajossa varsinkin kesänopeuksilla. EGR:n poiston jälkeen ei kulutusta Suomen teillä saanut oikein millään nousemaan yli 6 l/100 km. Vaimo ajoi mökkireissut pikkuisen alle 5 l /100 km :driving-girl: mutta muuten kulutusta ei saanut myöskään alle 5 l. En tosin kovasti yrittänyt, liikenteessä on tarpeeksi hidastelijoita ilman minuakin.

Auto oli 2003 mallia joten siinä ei luonnollisestikaan ollut hiukkasuodatinta. Moottorin softa pysyi vakiona, koska kytkin oli alimitoitettu jo vakioväännöille. Webasto muuten toimi yli 300 000 km ilman mitään huoltoja tai korjauksia :clap: , olisipa siinä ollut käyttötuntimittari. Auton tarina päättyi Varsinais-suomalaisella valtatiellä, pysäköidyn auton perään, ratissa kuuluisa kaikkien tarinoiden lankomies :driving:
Legacy 2010 stw diesel

Sakurazuka
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2016, 08:46
Paikkakunta: Asikkala

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja Sakurazuka » 09 Huhti 2016, 14:54

Minäkin voisin jakaa omat kokemukseni tästä asiasta, kun mietin ja otin näistä diesel-puolen asioista selvää viime vuonna, kun Foresterin hommattuani huomasin polttoaineluukussa tarran: "No biodiesel". Useimmissa ajoneuvojen ohjekirjoissa kun kielletään FAME-biodieselin käyttö yli 7 %:n pitoisuuksina, josta tuo tarra. Selvittelin kyllä kaikenlaisia muitakin puolia siitä, utelias insinööri kun olen :geek:

Tuosta biodiesel-puolesta voisin mainita, että eri firmojen polttoaineiden tuotetiedotteista (esim. Nesteen Pro Dieselistä https://neste.fi/tuotteet_tuotelistaus.aspx?path=2589;2655;2698;2707;3361;4080&trnro=150#) näkee, että se biokomponentti on siellä FAME-kohdassa, jota ei ole Nesteellä perus- tai pro dieselissä ollenkaan. Ja mitä vähemmän sitä on, niin sitä parempi hiukkassuodattimelle ja kaiketi moottorillekin -> likaantuvat vähemmän. Myöskään muissa kalliimmissa dieseleissä (St1 Plus diesel, ABC:n Smart diesel) ei muistaakseni ollut FAME-komponentteja. Myöskin tuhkaa on vähemmän tai ei yhtään noissa hienommissa laaduissa, joka auttaa pitämään hiukkassuodattimen puhtaana. Siitä setaaniluvusta taasen voi päätellä kylmäkäynnistettävyyttä: mitä suurempi luku, sitä paremmin teoriassa käynnistyy kylmässä.

Nesteen pro diesel näyttäisi olevan muuten ainoa Suomessa myytävä diesel, joka täyttää seuraavan sukupolven polttoainevaatimuksen eli WWFC-luokituksen, joka tarkoittaa oikeastaan sitä, ettei siinä ole ollenkaan FAME-komponentteja. Yleensähän se on se EN590, joka käy siis autoihin, jossa on se "no biodiesel"-tarra. Kuitenkin tuossa WWFC:ssä on vain muutama kymmen prosenttia sitä Suomessa Porvoon jalostamolla tehtyä biodieseliä, loppu on normaalia dieseliä. Pikkaisen rahastuksen maku tuossa vaikuttaisi olevan, kun on suurimmaksi osaksi normilaatua, mutta on siinä hieman käytössä eroa. Tarkan prosenttiarvon siitä laatujen suhteesta saatte hakea niistä esitteistä itse, jos kiinnostaa.

Sitten kulutuspuolesta: Nesteen Pro Dieselillä vaikuttaisi kulutus alenevan 0,2-0,5 litraa satasella Teboilin dieseliin verrattuna. Ero on ehkä hieman suurempi talvella kuin kesällä. Sekin on jännä ero, että kone kuulostaa minusta äänekkäämmältä Pro Dieselillä, vaikka VTT:ssä kun ovat tuota testanneet ja todenneet sen juuri hiljaisemmaksi! Onko kukaan muu huomannut käyntiäänessä eroa tuolla menovedellä? Plussana Pro:lle on sen hieman parempi käynnistyvyys pakkasessa, joten varsinkin kovien pakkasten aikaan tulee tuota ostettua. Kesällä siitä ei ole ehkä muuta etua kuin huomattavasti harventunut DPF:n polttoväli peruslaatuun verrattuna ja ehkä pienempi lemu kabiiniin. Nämä testit siis tehty useammalla tankillisella peräkkäin sekä Nesteen, että Teboilin litkuja. Muita laatuja en ole vielä pitkään testannut.

Neste itse mainostaa VTT:n tuloksilla sitä pro:ta ja VTT:n tuloksissa (ladattavissa netistä) lukee näin: "...dieselillä saadaan keskimäärin noin 2 % korkeampi teho sekä vääntö verrattuna perintei­seen dieseliin. Suurimmillaan ero on jopa 4 % Neste Pro Dieselin hyväksi." ja myös samaan aikaan pätee: "...pie­nentää polttoaineen kulutusta jopa 5 % autosta, ajotavasta ja olosuhteista riippuen.". Eli maksimissaan tuon verran ihanteellisissa olosuhteissa ja ajotavasta riippuen, mutta autolehdet ovatkin laskeneet, että ihanteellisessakin ajossa se ei ihan oikeuta sen kalliimpaa hintaa. Olen sitä kuitenkin tankannut sen takia, että se on vähän puhtaampaa kuin muut laadut ja kun omassa forressa on vielä DPF-pönttö paikallaan. Parhaiten niitä kovia faktoja niitä haluaville löytyy tältä sivulta oikeasta ylälaidasta, etenkin siitä Tuulilasin artikkelista https://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589;2655;2698;2707;3361;3552;19494.

Tuosta DPF-poltosta tulevasta mädän kananmunan hajusta :sick: tuli vielä mieleen, että St1:n Plus Dieseliä (se mäntyöljy-biodiesel) käyttäessä haju on jotenkin puumainen ja miellyttävämpi kuin se mädänhaju, joka tulee perusdieseleistä.

Jotain muutakin oli vielä mielessä, mutta jatkan niistä sitten seuraavaan postaukseen. Ainakin hyvää keskustelua "no biodiesel"-tarrasta on täällä https://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=210685 , vaikka onkin kyseessä eri merkin autofoorumi.

Disclaimer: en tarkoita mainostaa Nestettä tällä, mutta tutkin sitä eniten, koska haluaisin myös suosia suomalaista. Tosin onhan St1:nkin plus diesel osittain suomalaista litkua.
Forester 2.0 TD XS MY13
Ex: Mazda 3 HB 2.0 -14
Ex: Forester 2.0 TD XS MY08

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1153
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja -teme- » 09 Huhti 2016, 20:28

Muuta en omassa ole huomannut kun että talvilaadulla käyntiääni on nätimpi kun kesälaadulla. Pumpun merkillä ei tähän ole ollut vaikutusta.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

itaplok
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Elo 2016, 08:10

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja itaplok » 01 Joulu 2016, 09:50

Tässä on taas ollut poliittista kädenvääntöä julkisuudessa "bio-osuuden" kasvattamisesta dieseliin. Taisi olla, että määräyksin nostettaisiin jopa 30%:iin (hatara muistikuva). MItenkä sitten kävisi näiden "no biodiesel" autojen kanssa? Taitaa olla se raja 7% mitä saisi olla lisättynä, jos ymmärsin oikein aiemista keskustelusta?

Ilmeisesti tällä hetkellä on "ok" Suomessa tankata kenen tahansa aseman tankista dieseliä vaikka "no biodisel"-tarrat tankissa loistavatkin..

Lohimies
Viestit: 119
Liittynyt: 02 Touko 2016, 09:16

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja Lohimies » 02 Joulu 2016, 12:39

itaplok kirjoitti:Tässä on taas ollut poliittista kädenvääntöä julkisuudessa "bio-osuuden" kasvattamisesta dieseliin. Taisi olla, että määräyksin nostettaisiin jopa 30%:iin (hatara muistikuva). MItenkä sitten kävisi näiden "no biodiesel" autojen kanssa? Taitaa olla se raja 7% mitä saisi olla lisättynä, jos ymmärsin oikein aiemista keskustelusta?

Ilmeisesti tällä hetkellä on "ok" Suomessa tankata kenen tahansa aseman tankista dieseliä vaikka "no biodisel"-tarrat tankissa loistavatkin..

Oman rajallisen, eli yhden, kokemuksen mukaan (ensimmäinen ja viimeinen dieselauto) ainakin abc:t ja st1 -asemat kannattaa kiertää kaukaa. Esim. Nesteen pro dieseliin verrattuna eron huomasi selvästi etenkin kovilla pakkasilla. Ensin mainituilla asemilla tankkauksen jälkeen silloinen päästöhuijattu laite veti huonosti, starttasi huonosti jos ollenkaan, suuttimet porsivat ja turbon kilkkeet päätyivät pakoputkistoon. Vaikka näkemykseni on subjektiivinen, niin uskon silti, että polttoöljyilläkin on eroja. Kuitenkin 88tkm tuli kahteen vuoteen rullattua, ja käyttäytymistä tarkkailtua.

AimoPaukku
Viestit: 170
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:32

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja AimoPaukku » 07 Tammi 2017, 01:15

ST1 "talvilaatu" tukki -25 pakkasessa eberin putket täysin... :wtf:
Silloin kun sitä olisi oikeasti tarvittu, no auto lähti raakana käyntiin ja sulaa nyt tallissa.

Tästä eteenpäin kokeillaan Prodieseliä josko ei olisi samaa puuroa.
Outback 2.0TD CVT MY15

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja Jampsu » 07 Tammi 2017, 01:56

AimoPaukku kirjoitti:ST1 "talvilaatu" tukki -25 pakkasessa eberin putket täysin... :wtf:
Silloin kun sitä olisi oikeasti tarvittu, no auto lähti raakana käyntiin ja sulaa nyt tallissa.

Tästä eteenpäin kokeillaan Prodieseliä josko ei olisi samaa puuroa.

Fore ainaki lähti aamulla -30C mainiosti abc:n liemillä eli samaa ku st1 plussa
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

huhtoo
Viestit: 37
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:44

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja huhtoo » 07 Tammi 2017, 05:52

AimoPaukku kirjoitti:ST1 "talvilaatu" tukki -25 pakkasessa eberin putket täysin... :wtf:
Silloin kun sitä olisi oikeasti tarvittu, no auto lähti raakana käyntiin ja sulaa nyt tallissa.

Tästä eteenpäin kokeillaan Prodieseliä josko ei olisi samaa puuroa.

Samoja kokemuksia St1:n dieselistä täälläkin. Toimii vielä näillä ~25 asteen pakkasilla mutta likempänä -30 ei eberi enää välttämättä lähde tulille. Teboilin dieselin kanssa ei ole ollut ongelmia.
Nissan Leaf 24kWh 2014

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja Jappi » 07 Tammi 2017, 22:38

Sitten pitäisikin mittarissa lukea jo DiTA, eli arktinen talvilaatu.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1153
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja -teme- » 08 Tammi 2017, 08:31

Omassa on nyt tankissa nesteen normi talvilaatua ja perjantaina (-28) ei minunkaan eeberi kerralla lähteny vaan vaati "tupla hehkutuksen". Sitten kyllä pöhis ihan normaalisti.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

rs 200
Viestit: 175
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:57

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja rs 200 » 08 Tammi 2017, 19:19

Venäjältä saa -35 kestävää ainetta. Tai niin ne ainekin ilmoittaa..

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja Kennedy » 08 Tammi 2017, 20:35

Nesteen arktiset polttoaineet on kehitetty ja testattu kestämään ankarimmatkin olosuhteet. Arktisen dieselin alin varastointilämpötila on -40 °C, ja hyvin huollettu dieselauto toimii sillä -44 asteen lämpötilaan saakka.


Tuo saa ihan suomesta. Tosin ei enää pk.alueelta.
Forester S Turbo '99 - RIP

Lohimies
Viestit: 119
Liittynyt: 02 Touko 2016, 09:16

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja Lohimies » 09 Tammi 2017, 11:56

Ai niin yksi vinkki vielä. Jos olette jostain syystä menneet tankkaamaan noita abc:n tai st1:n paistorasvoja, niin ottakaa ihmeessä suodatin auki. Siellä on suurella varmuudella aika hyvät mähmät ja vettä pakkasten jäljiltä.

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja Kennedy » 09 Tammi 2017, 12:26

Neste MY diesel tullut tänään markkinoille.

http://nestemy.fi/

Öljynjalostajayhtiö Neste tuo Suomen kuluttajamarkkinoille 100-prosenttisesti jätteistä ja tähteistä tehdyn, uusiutuvan dieselin.

Yhtiö sanoo, että esiteltävä tuote käy kaikille dieselmoottoreille.

Hinnaltaan tuote on tiedotteen mukaan ”hieman” kalliimpaa kuin Neste Pro Diesel, jossa on vähintään 15 prosenttia uusiutuvaa dieseliä.

Sen avulla voidaan saavuttaa jopa 90 prosenttia pienemmät kasvihuonekaasupäästöt polttoaineen koko elinkaaren aikana perinteiseen fossiiliseen dieseliin verrattuna.


Ilmeisesti 1.45e/l tms.
Forester S Turbo '99 - RIP

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja Jampsu » 09 Tammi 2017, 12:44

Kennedy kirjoitti:Neste MY diesel tullut tänään markkinoille.

http://nestemy.fi/

Öljynjalostajayhtiö Neste tuo Suomen kuluttajamarkkinoille 100-prosenttisesti jätteistä ja tähteistä tehdyn, uusiutuvan dieselin.

Yhtiö sanoo, että esiteltävä tuote käy kaikille dieselmoottoreille.

Hinnaltaan tuote on tiedotteen mukaan ”hieman” kalliimpaa kuin Neste Pro Diesel, jossa on vähintään 15 prosenttia uusiutuvaa dieseliä.

Sen avulla voidaan saavuttaa jopa 90 prosenttia pienemmät kasvihuonekaasupäästöt polttoaineen koko elinkaaren aikana perinteiseen fossiiliseen dieseliin verrattuna.


Ilmeisesti 1.45e/l tms.

Mun laskuopin mukaan reipas 1.50€/L jos normi löpö on jo 1.40€/L
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja Kennedy » 09 Tammi 2017, 13:56

Jampsu kirjoitti:
Kennedy kirjoitti:Hinnaltaan tuote on tiedotteen mukaan ”hieman” kalliimpaa kuin Neste Pro Diesel
Ilmeisesti 1.45e/l tms.

Mun laskuopin mukaan reipas 1.50€/L jos normi löpö on jo 1.40€/L


Minkä laskuopin mukaan "hieman" on +10c/l?

1.3e täällä ja toi summa oli joku jannu ilmottanut FB viestissä.
Forester S Turbo '99 - RIP

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja Jampsu » 09 Tammi 2017, 14:37

Sillä jos tavan diesel on 1.40€ pro 1.45 niin sit ekolöpö 1.50€ :wave:

Ps. lähtee viisumihakemus ihan just vetämään niin loppuu tää törkyhintasen sopan ostaminen. Oli vielä ihan ok ku pyöri siellä 1.05-1.30€ välillä. Menee pikkuhiljaan kipuraja rikki.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 09 Tammi 2017, 19:09

Toi on Nesteelle kultakaivos, kun niiden ei tarvitse maksaa siitä niin paljoo veroja ja todennäköisesti on vielä halvempaa tuottaa, kuin "normaali" tiisseli
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

rs 200
Viestit: 175
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:57

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja rs 200 » 10 Tammi 2017, 12:09

Jampsu kirjoitti:Sillä jos tavan diesel on 1.40€ pro 1.45 niin sit ekolöpö 1.50€ :wave:

Ps. lähtee viisumihakemus ihan just vetämään niin loppuu tää törkyhintasen sopan ostaminen. Oli vielä ihan ok ku pyöri siellä 1.05-1.30€ välillä. Menee pikkuhiljaan kipuraja rikki.

Venäjälläkin dieselin hinta oli noussut vuodenvaihteessa. On nyt 62 senttiä litra. En tiiä onko noussut kokonaan vai onko tuo arktinen lastu kalliimpaa..

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Eri diesellaadut

ViestiKirjoittaja Jampsu » 10 Tammi 2017, 12:42

rs 200 kirjoitti:
Jampsu kirjoitti:Sillä jos tavan diesel on 1.40€ pro 1.45 niin sit ekolöpö 1.50€ :wave:

Ps. lähtee viisumihakemus ihan just vetämään niin loppuu tää törkyhintasen sopan ostaminen. Oli vielä ihan ok ku pyöri siellä 1.05-1.30€ välillä. Menee pikkuhiljaan kipuraja rikki.

Venäjälläkin dieselin hinta oli noussut vuodenvaihteessa. On nyt 62 senttiä litra. En tiiä onko noussut kokonaan vai onko tuo arktinen lastu kalliimpaa..

Onhan se ny ilmaista verrattuna mitä Suomessa saa maksaa.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa