Edellisessä autossa (ei Subaru) käytin Nesteen Pro Dieseliä muutamia kertoja. Tämä nosti kulutusta kyseisessä autossa. Siksi ei ole ollut oikein intoa kokeilla vielä uudelleen, mut nyt Veerks antoi pienen pienen syyn kokeilla..Veerks kirjoitti:Omassa legacyssä käytän vain nesteen prodieseliä. Käynti on tasaisempaa ja kulutuskin jonkin verran pienempi. Omassa pääsääntöisesti työmatka ajoa 40km suuntaan 80km/h. Kulutus mittarin mukaan 5.6l/100km.
Maxhine kirjoitti:Edellisessä autossa (ei Subaru) käytin Nesteen Pro Dieseliä muutamia kertoja. Tämä nosti kulutusta kyseisessä autossa. Siksi ei ole ollut oikein intoa kokeilla vielä uudelleen, mut nyt Veerks antoi pienen pienen syyn kokeilla..Veerks kirjoitti:Omassa legacyssä käytän vain nesteen prodieseliä. Käynti on tasaisempaa ja kulutuskin jonkin verran pienempi. Omassa pääsääntöisesti työmatka ajoa 40km suuntaan 80km/h. Kulutus mittarin mukaan 5.6l/100km.
Joten täytyy nytten ottaa kokeeksi tähän Subaruun jossain vaiheessa Nesteen ainetta ja katsoa onko vaikutusta. Puoleen tai toiseen kulutuksen suhteen. Mielenkiintoista sinällää... Tällä hetkellä on tankissa Smartdiesel ja sillä on tullut ajeltua useampi tankillinen, enkä ole huomannut haittaa(kaan) tästä.
itaplok kirjoitti:Tässä on taas ollut poliittista kädenvääntöä julkisuudessa "bio-osuuden" kasvattamisesta dieseliin. Taisi olla, että määräyksin nostettaisiin jopa 30%:iin (hatara muistikuva). MItenkä sitten kävisi näiden "no biodiesel" autojen kanssa? Taitaa olla se raja 7% mitä saisi olla lisättynä, jos ymmärsin oikein aiemista keskustelusta?
Ilmeisesti tällä hetkellä on "ok" Suomessa tankata kenen tahansa aseman tankista dieseliä vaikka "no biodisel"-tarrat tankissa loistavatkin..
AimoPaukku kirjoitti:ST1 "talvilaatu" tukki -25 pakkasessa eberin putket täysin...
Silloin kun sitä olisi oikeasti tarvittu, no auto lähti raakana käyntiin ja sulaa nyt tallissa.
Tästä eteenpäin kokeillaan Prodieseliä josko ei olisi samaa puuroa.
AimoPaukku kirjoitti:ST1 "talvilaatu" tukki -25 pakkasessa eberin putket täysin...
Silloin kun sitä olisi oikeasti tarvittu, no auto lähti raakana käyntiin ja sulaa nyt tallissa.
Tästä eteenpäin kokeillaan Prodieseliä josko ei olisi samaa puuroa.
Nesteen arktiset polttoaineet on kehitetty ja testattu kestämään ankarimmatkin olosuhteet. Arktisen dieselin alin varastointilämpötila on -40 °C, ja hyvin huollettu dieselauto toimii sillä -44 asteen lämpötilaan saakka.
Kennedy kirjoitti:Neste MY diesel tullut tänään markkinoille.
http://nestemy.fi/
Öljynjalostajayhtiö Neste tuo Suomen kuluttajamarkkinoille 100-prosenttisesti jätteistä ja tähteistä tehdyn, uusiutuvan dieselin.
Yhtiö sanoo, että esiteltävä tuote käy kaikille dieselmoottoreille.
Hinnaltaan tuote on tiedotteen mukaan ”hieman” kalliimpaa kuin Neste Pro Diesel, jossa on vähintään 15 prosenttia uusiutuvaa dieseliä.
Sen avulla voidaan saavuttaa jopa 90 prosenttia pienemmät kasvihuonekaasupäästöt polttoaineen koko elinkaaren aikana perinteiseen fossiiliseen dieseliin verrattuna.
Ilmeisesti 1.45e/l tms.
Jampsu kirjoitti:Kennedy kirjoitti:Hinnaltaan tuote on tiedotteen mukaan ”hieman” kalliimpaa kuin Neste Pro Diesel
Ilmeisesti 1.45e/l tms.
Mun laskuopin mukaan reipas 1.50€/L jos normi löpö on jo 1.40€/L
Jampsu kirjoitti:Sillä jos tavan diesel on 1.40€ pro 1.45 niin sit ekolöpö 1.50€
Ps. lähtee viisumihakemus ihan just vetämään niin loppuu tää törkyhintasen sopan ostaminen. Oli vielä ihan ok ku pyöri siellä 1.05-1.30€ välillä. Menee pikkuhiljaan kipuraja rikki.
rs 200 kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Sillä jos tavan diesel on 1.40€ pro 1.45 niin sit ekolöpö 1.50€
Ps. lähtee viisumihakemus ihan just vetämään niin loppuu tää törkyhintasen sopan ostaminen. Oli vielä ihan ok ku pyöri siellä 1.05-1.30€ välillä. Menee pikkuhiljaan kipuraja rikki.
Venäjälläkin dieselin hinta oli noussut vuodenvaihteessa. On nyt 62 senttiä litra. En tiiä onko noussut kokonaan vai onko tuo arktinen lastu kalliimpaa..
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa