HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

EGR vika??

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
faillite
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 23:55
Paikkakunta: Helsinki

EGR vika??

ViestiKirjoittaja faillite » 01 Maalis 2016, 17:15

Mittaristo alkoi pelata bingoa: ajonvakautus, sähköinen käsijarru ja moottorin vika valot päällä. Moottorin tehot tallella, ABS toimii cruise ei. Vaikka olen yksinkertainen en aio kokeilla käsijarrua... EGR:n vikatila kyseessä?

Edit: Pysyykö moottorin ECU vikatilassa vikakoodien nollaukseen asti, vaikka vika olisi ollut kertaluonteinen? Vai onko vika päällä koko ajan, kun merkkivalot eivät sammu uudelleenkäynnistyksen jälkeen? Olettaen että kyseessä on EGR-häiriö.
Legacy 2010 stw diesel

faillite
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 23:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja faillite » 02 Maalis 2016, 11:31

Kyseessä oli EGR-häiriö. Hellä hetki testerien kanssa ja vikavalot sammuivat. Lyhyt kuvaus, jos tästä olisi apua jollekulle joskus:

Moottorin ohjainlaitteessa: P0409 EGR Position Sensor Performance. tallentunut, ei päällä.
Ajonvakautus: C0057 vika CAN kommunikaatiossa. Vika päällä
Käsijarru: C0231 Malfunction signal reception from ECM. vika päällä

Kun poistin moottorin vian, ESP:n ja käsijarrun vikavalot sammuivat. Autocomin testerillä homma hoitui hetkessä, Bosch KTS 340 ei tunnistanut moottorin ECU:a ollenkaan.

Eli EGR:n asennon tunnistuksessa jotain ongelmaa. Alkava venttiilin jumitus vai anturin ongelma? Auto toimii taas niin kuin pitääkin. Jotenkin vain on sellainen tunne, että EGR:n ongelmat eivät jää tähän.
Legacy 2010 stw diesel

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja -teme- » 02 Maalis 2016, 11:52

Jos se on täynnä sitä töhnää niin varmasti tulee oirelemaan vähän väliä kun nyt alotti, kannattaa ottaa se egr pöydälle ja putsata hyvin.
Suosittelen kyllä myös tulppausta.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

faillite
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 23:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja faillite » 02 Maalis 2016, 15:52

Odottelen koska tulee seuraava valoshow mittaristoon. Sitten pitää tehdä jotain, liata kädet ja poistaa töhnät. Jos moottori olisi, niin kuin auto, reilu 100 tkm ajettu, lähtisi ilmanraikastimet ym tekeleet konehuoneesta pois. Seosten säädön kera :shh: Mutta moottorin alakerta uusittiin viime kesänä, pitää selvittää takuu/virhevastuu asiat ennen kuin muuttaa mitään.
Legacy 2010 stw diesel

JikkaPee
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 20:15
Paikkakunta: jkl

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja JikkaPee » 04 Maalis 2016, 19:44

Vissiin 6kk takuu. Tässä talppaus ohjeet jotka Mauri H linkittäny toiseen topikkiin! http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ost46.html Noilla ohjeilla pitäs onnistua joka ukolta vaikka olis kaks vasenta kättä! :headbang:

edit: viestissä EI ole tarkoitus syrjiä vasenkätisiä :occassion:
Legacy 3.0R STW Spec.B MY07
Legacy Outback 2,5 MY05
Outback 2,0 TD MY11 EX
Impreza 2.0 TD MY09 EX

AnttiHat
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Helmi 2018, 17:43

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja AnttiHat » 02 Loka 2019, 12:44

Pakko nostaa vanhaa ketjua, mutta liippaa läheltä. Tosin nyt en ole ihan varma. OB 2010 diesseli siis.

Syttyi siis käynnistyksen yhteydessä kojetauluun check engine, sähkösen käsijarrun vikavalo ja VDC vikavalo kaikki kerralla, ei minkään villkumisen kautta. Auto pelittää kyllä ja sähkönen käsijarrukin toimii. Hill holderia kun painaa niin kuuluu, että beeb :-)

Kävin luettamassa vikakoodit viereisellä pajalla, mutta hänellä on vaan Boschin lukija, että näyttänekkö kaikkea. Vikakoodit oli jarrupuolella ja moottorilla ei ollut mitään. C0057 ainakin jota ei saanut kuitattua, sitten oli U0 jotain en kerenny ottaa talteen (oisko ollu tuo U0074 CAN yhteysvika)?? Kaveri on kyllä pirun pätevä ja tuumas, että jarrujen sähköpuolelle näyttäs nuo, että jos tarkistas liittyvät sulakkeet eli pitää illalla katella.

Muttamutta, pisti tämä ketju silmään niin tuota. Oisko mitä muuta mitä kannattas tarkastella.

AnttiHat
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Helmi 2018, 17:43

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja AnttiHat » 02 Loka 2019, 16:51

Kotia ajellessa huomasin, että vakkari on myös pois pelistä. Kaikki sulakkeet näyttäs olevan ehjiä. Voe vattu joutuuko tässä taas merkkihuollon puoleen kääntymään.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 02 Loka 2019, 17:38

Kaikki liittyy siihen että siellä on vika päällä. Koodit lukuun.

AnttiHat
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Helmi 2018, 17:43

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja AnttiHat » 02 Loka 2019, 18:07

No näinhän se on tietty. Löytyykö esim Motonetin valikoimasta semmonen obd lukija jolla sais jopa kuitattua jatkoa ajatellen hälyjä? Lähinnä vaan, että marmoritiskille kun menee niin huomenta maksaa 50euroa ja vikakoodien luku satasen. Ennemmin laittaa tuonkin rahan omaan laitteeseen. On noita Subaruja jo 2kpl pihassa kuitenkin.

Aiemmin tosiaan Boschin lukija ei päässy esim. DPF hälyihin kunnolla käsiksi niin onko joku tietty fiitseri mitä pitäs kattoo?

AnttiHat
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Helmi 2018, 17:43

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja AnttiHat » 03 Loka 2019, 11:46

Korjaan. Wetterin vikakoodin luku ja tyhjennys 70eur ja jo viikon päästä olis joutaneet.

Kävin hakemassa Mätänetistä BT palikan ja latasin Torquen. Tämä kombo antoi tyhjentää vikaakoodit ja valot sammui. Odottavissa vikakoodeissa (mitä ikinä tarkottaakaan) Torque näyttää P1380 koodin eli eikös tämä ole nyt hehkutulpan vikakoodi.

Nuo valothan lasahti mulle päälle kun käynnistin auton vähän hätäsesti ja ei lähtenyt eka startilla (lipesikö avain tai jotain) eli sinällään loogista jos tonne osottaa.

Eli mimmosta viinaa se tämä absintti on eli mimmonen remontti se tuo hehkutulppa homma olikaan. Tähän OB:hen on vissiin kerran ne kyllä vaihdettu 290tkm mittarissa nyty.

AnttiHat
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Helmi 2018, 17:43

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja AnttiHat » 03 Loka 2019, 17:04

Juu vika tuli uudelleen päälle P1380 ja kotosalla huomasin, että se iso 50A hehkujen sulake on palanu eli taidan päästä remppahommiin.

Tää mun juttu on nyt vähän väärässä ketjussa. Pahoittelut.

Unto73
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Syys 2016, 12:56

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja Unto73 » 03 Loka 2019, 21:30

Mulla oli keväällä täsmälleen samat oireet -11 Outbackissä.
Vian kun kuittasi pois, toimi 1 starttauksen normaalisti, ja sitä seuraavalla taas valot tauluun.
Hehkut oikosulussa.
Tässä tapauksessa oli "hauskaa", että kaikki hehkut oli jumissa kannessa. 3 viikon liottelun jälkeen 2 hehkua lähti suosiolla irti. Loput 2 jouduttiin poraamaan ja korjaamaan kierteet.
Mittarissa oli tuossa vaiheessa reilu 170tkm...

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 03 Loka 2019, 21:57

Jossei se sulakkeen vaihdolla toimi, ni sit hyvin suositeltavaa viedä sellaselle pajalle, joka oikeasti OSAA ja tietää miten subarun hehkujen kanssa kuuluu toimia. Se ei yleensä oo mikään ihokarvanpoisto.

AnttiHat
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Helmi 2018, 17:43

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja AnttiHat » 04 Loka 2019, 09:31

Tänään vaihdan sulakkeen ja katson mitä tapahtuu, mutta ehkä tässä on parempi ruveta kattelemaan hehkuja, on tuo talvi veemäisen lähellä. Lucasin ja Blueprintin hehkuja sais Alvadilta kätsysti.

Ajattelin silleen, että jos nyt ruikkis WD40stä sinne hehkujen juuriin tässä jonnin aikaa ja veis sitten tuohon duunipaikan viereen pajalle kun on liotellu viikon pari. En ehkä itse uskalla ruveta sittenkään kokeilemaan kun ei ole vehkeitä pelastaa sitä katastrooffia.

AnttiHat
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Helmi 2018, 17:43

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja AnttiHat » 04 Loka 2019, 18:57

Joop, 40A sulake kesti puolenkymmentä starttia eli hehkun liotukseen ja kauppaan. Ois ollu kyllä vähän muutakin tähän väliin...

VesCu
Viestit: 13
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 09:46

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja VesCu » 25 Elo 2020, 09:48

Miten paljon aikaa tuohon ammattimieheltä kuluu ottaa EGR pois, putsata ja laittaa takaisin? 2h?
Just vedin kärriä 160 km, niin seuraavana aamuna iski vikakoodit P0403 ja P0409.

Liekö arvaus hyvä, että olisi EGR menossa tukkeeseen nyt ja saisi vielä putsauksella kuntoon?

Suostuukohan nuo firmat tekemään pellillä tukkimisia samalla, jos nyt ei marmorille kuitenkaan olla viemässä huoltoon?

out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja out » 25 Elo 2020, 22:35

Riippuu paljon paikasta, mulla pikkupaja tulppas - 08 tunnis paris ilman ohjelmointia. - 11 sama paja ei suostunu moiseen, sano että tulis vikakoodia pelkällä tulppauksella. En tiedä sitten totuutta. Ny ajellu - 11 7vuotta ilman murheita niin antanu egr olla.

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja Jappi » 27 Elo 2020, 21:01

EURO4 moottorit voi tulpata, EURO5 tarjoilee koodia jos umpitulpan laittaa ilman ohjelmointia.

EGR-venttiili voi olla karstoittunut jumiin mutta ihan yhtä hyvin se voi olla mekaanisesti tai sähköisesti rikki. Subarussa ei ole tarvinnut koskea noihin venttiileihin mutta muutoin on sellainen kokemus että puhdistamalla ei ole yksikään kuntoon tullut.

Myöskään sähköliitinviat ei ole ihan vieraita subarussa...

VesCu
Viestit: 13
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 09:46

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja VesCu » 28 Elo 2020, 10:04

Putsausohjeiden avulla sain EGR putsattua itse vaikka toisessa kädessä on vähän peukalo keskellä kämmentä.. Aikaa paloi 2h15min.

Vikavalot jäi palamaan, mutta motonetin motomaattipalvelussa käsikalikalla sai vikakoodit nollattua ja 2 käynnistyksenkin jälkeen viat ovat pysyneet poissa. Hintaa 5€/luku.

Otin tiivisteistä sapluunat paperille tukkimislätkää varten. Olihan se nyt se kirkkaan putken ja EGR väliin se paikka mihin se tukkimispelti laitetaan? Eli 2 pulttia tiivisteen läpi?

Tekasen semmosen ja laittelen lähiaikoina ennenkuin likaantuu uudestaan. :banana:

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja -teme- » 28 Elo 2020, 14:57

Kyllä elikkä tavallaan pakopuolelle ennen egrää se tulppa.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja Jappi » 28 Elo 2020, 20:18

Periaatteessa aivan sama mihin tulpan laittaa, virtaus loppuu joka tapauksessa.

VesCu
Viestit: 13
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 09:46

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja VesCu » 07 Syys 2020, 10:16

Oletteko huomanneet kulutuksessa muutosta egr tulppauksen jälkeen? Nyt on siis tulpattukin.

out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja out » 07 Syys 2020, 22:10

Aikanaan kun tulppasin niin mielestäni auton käytös osakaasulla parani. Lämpeneminen saattoin hieman nopeutua. Kulutuksessa en huomannu mitään ainakaan merkityksellistä eroa.

eki75
Jäsen
Viestit: 160
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 15:33
Paikkakunta: JKL-Kolho-Karstula

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja eki75 » 08 Syys 2020, 12:51

Kyllä mulla ainakin moottorin lämpeneminen hidastui.. :roll:

-Eki
Audi a6 & TT
Perheessä: Outback 2,5 Aut -14 Outback 2.0d -12 Legacy 2.0d stw -08, Legacy 2.5 Aut -04 ja Outback 2.5 Aut -99
Varaosina: Legacy 2.0d stw -12, Outback 2.0d -10 ja 2x Legacy 2.0d -08

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja -teme- » 08 Syys 2020, 15:43

Kyllä se lämpeneminen juurikin hidastuu kun enää ei lämmin pakokaasu kierrä takaisin koneeseen eikä egr cooleri saa lämpöö hyödynnettyä.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja out » 08 Syys 2020, 21:42

Jonkun teorian mukaan kone lämpenee nopeammin kun saa enemmän happea. Tiedä sitten mut ei sillä mainittavaa eroa ole suuntaan toiseen. Molemmilla lämpenee hitaasti.

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja Matway » 09 Syys 2020, 17:33

Kyllä se ylämäessä lämpenee kun antaa happea... [emoji38]

Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

faillite
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 23:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja faillite » 25 Huhti 2021, 17:00

Ihmettelin moottorin tavallistakin huonompaa lämpenemistä talven aikana. Olen seurannut imusarjan lämpötiloja nyt parin viikon ajan.
Ne ovat max 15 astetta yli ulkoilman korkeintaan. Missään ajotilanteessa ei lämpötilat nouse ~50 C kuten ennen. Eli ei taida EGR ohjata pakokaasuja imusarjaan lainkaan. Moottori pelaa mainiosti, ei vikakoodeja, tehot on ja kulutus normaali. Onko joku ehkä törmännyt tällaiseen?
Ei haittaa ollenkaan, parempi näin kunhan ei tule jotain vikoja kohta. Silti kummastuttaa...
Legacy 2010 stw diesel

jaalto65
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Joulu 2017, 16:26

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja jaalto65 » 26 Heinä 2021, 22:42

Pannaanpa tähän ketjuun, koska otsikko sopii.

Eli lyhyesti, moottori aivan hengetön vääntöhuipun alapuolella, mutta ihan normaali siitä ylöspäin. Koodit ensin P0403 ja sitten toistuvasti P0409. Eli klassiset EGRn koodit.

Panin ensiavuksi pellinpalan EGRn etupuolelle. Se herätti moottorin henkiin myös vääntöhuipun alapuolella, mutta vikakoodi tietty tuli edelleen. Se tulee käynnistyksen yhteydessä, ei joka kerta mutta joka toinen tai kolmas.

Siispä tilasin EGRn ynnä tiivisteet, tarvikemallia kun siinä säästi puolet rahaa. Vaihdoin sen paikalleen ja otin toki aiemmin tekemäni tulpan samalla pois. Ajattelin että tällähän se nyt pitäisi olla taputeltu, mutta mitä vielä. Moottori toki toimii niin kuin aiemmin, tehot on siis tallella, mutta kun se P0409 tulee edelleen joka toisen tai kolmannen starttauksen yhteydessä. Mikähän tälle nyt avuksi? Moottorin toiminta ja koodit on siis presiis sama, on paikallaan sitten tulppa tai uusi EGR. Ja vanhalla EGR:llä taas sitten paljon huonompi, jos ei ole tulpattuna.

Niin ja kaiken varalta totean jo etukäteen, että EGRn koodaus pois ei ole kovin korkealla kelpuuttamieni vaihtoehtojen listalla.
ex Legacy stw 2.0TD -08
XV 1.6 puuropata -16

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 27 Heinä 2021, 00:57

En vaan voi olla kysymättä, minkä takia sille koneelle halutaan väkisin syöttää omia jätöksiänsä? Siitä kun ei mitään hyvää seuraa. Jos on joskus kattellu parisataa tonnia ajettujen vehkeitten imukanavia missä on ollu EGR käytössä, ni ymmärtää mitä meinataan. On meinaan sen verran karua katottavaa, kun sitä mustaa mönjää on joka reikä täynnä, ja ilmalle mehupillin kokonen reikä.

jaalto65
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Joulu 2017, 16:26

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja jaalto65 » 27 Heinä 2021, 08:11

Reetuhai2 kirjoitti:En vaan voi olla kysymättä, minkä takia sille koneelle halutaan väkisin syöttää omia jätöksiänsä? Siitä kun ei mitään hyvää seuraa. Jos on joskus kattellu parisataa tonnia ajettujen vehkeitten imukanavia missä on ollu EGR käytössä, ni ymmärtää mitä meinataan. On meinaan sen verran karua katottavaa, kun sitä mustaa mönjää on joka reikä täynnä, ja ilmalle mehupillin kokonen reikä.


Ymmärtääkseni sillä saadaan jonkin verran vähennettyä typenoksidien päästöjä. Ne on sitten vuorostaan semmoista sontaa, mitä on meidän ihmisten hengitysilmassa; kuta vähempi, sen parempi. Lisäksi ei ole mitään halua huonontaa tuon muutenkin hitaasti lämpiävän koneen lämpenemistä entisestään. Mitä pitempään kone käy vajaalämmöllä, sitä pitempään palaminen on epäpuhdasta eli tehotonta.

EDIT myöhemmin samana päivänä: tähdennän vielä, että tarkoitukseni ei ole tyrkyttää omaa valintaani muille, tahi näytellä moraalista ylemmyydentunnetta. Kyse on minulle sen sortin seikasta, etten jaksa järin paljon välittää, mitä kukin valitsee ja millä vaikuttimilla. Toimivat emissiokontrollivärkit - ainakin nyt niin hyvin toimivat kuin vanhassa kotterossa voi olla - on omantunnonkysymys minulle henkilökohtaisesti; jos joku toinen painii nämä asiat mielessään toisin, niin ihan vapaasti.

Joo ja 200tkm muuten oli ja meni - nyt rullataan 325tkm kohdalla. On näitä Subarun dieseleitä joskus tullut turhaannuksissaan haukuttua, mutta nyttemmin on kyllä päällimmäinen fiilis, että ihan hyviä ovat, ja sopivat pitkänkin siivun hinkkaamiseen siinä kuin ne yleisemmin runsaaseen ajoon valikoituvat, mitä näitä nyt on vaggineita, mesejä ja tojorautoja.
Viimeksi muokannut jaalto65 27 Heinä 2021, 23:11, yhteensä muokattu 2 kertaa.
ex Legacy stw 2.0TD -08
XV 1.6 puuropata -16

Avatar
scoobytune
Jäsen
Viestit: 121
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja scoobytune » 27 Heinä 2021, 10:59

jaalto65 kirjoitti:Siispä tilasin EGRn ynnä tiivisteet, tarvikemallia kun siinä säästi puolet rahaa. Vaihdoin sen paikalleen ja otin toki aiemmin tekemäni tulpan samalla pois. Ajattelin että tällähän se nyt pitäisi olla taputeltu, mutta mitä vielä. Moottori toki toimii niin kuin aiemmin, tehot on siis tallella, mutta kun se P0409 tulee edelleen joka toisen tai kolmannen starttauksen yhteydessä. Mikähän tälle nyt avuksi?


EGR asentotunnistin täytyy kalibroida/resetoida vaihdon yhteydessä varsinkin jos laittaa tarvikemallin tilalle.
Subaru moottorinohjauksen ohjelmoinnit

Hitachi Denso toisioilmajärjestelmän ohjelmallinen poisto ja optimoinnit (EJ204 2.0R 2.0X EJ20 EJ25..)

Hitachi ajettavuusongelmien ohjelmallinen korjaus (EJ204 2.0R 2.0X..)

EGR DPF poisto.. jne.

scoobytune@gmail.com
    

jaalto65
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Joulu 2017, 16:26

Re: EGR vika??

ViestiKirjoittaja jaalto65 » 27 Heinä 2021, 22:58

scoobytune kirjoitti:EGR asentotunnistin täytyy kalibroida/resetoida vaihdon yhteydessä varsinkin jos laittaa tarvikemallin tilalle.


Tattis. Tämähän vaikuttaa aika ilmeiseltä syyltä. No se on tässä sitten kuitenkin lähimpään merkkihuoltoon hakeuduttava, vaikka pyrkimys oli selvitä tästä ilman.
ex Legacy stw 2.0TD -08
XV 1.6 puuropata -16


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa