Tuo poltonmerkkivalon olisi todella hyvä juttu. Kuskit tietäisi koska poltto on ja ajetaan rauhallisesti niin öljyjen sekaan ei silloin polttoainetta mene. Lisäksi tietäisi vielä että nyt ei tuota rekkaa kannata lähteä ohittamaan.
Tapiok kirjoitti:Laitoin tuon ohjeen mukaiset astukset Torqueen, mutta ei pelaa.
"Custom PID value: 22 12 5B
In “Settings -> Manage extra PIDs/Sensors”, add a custom PID with the following values, without the inverted commas, my comments are in ():
OBD2 mode and PID: “22 12 5B” (Mode: 22, PID: 12 5B)
Long Name: “DPF Active Regeneration Switch”
Short name: “DPF Regen”
Min value: “0”
Max value: “255” (equates to FF in hex)
Scale factor: “x1”
Unit type: “on/off” (this may be non-critical)
Equation: “A”
Leave the OBD Header, Diagnostic Start and Diagnostic Stop fields blank.
If you’re connected to your OBD-II device, you can click “Test”. The two values that should be returned are either “00” for OFF (no regen) and “FF” for ON (regen in progress). Click OK when done."
Tulee testin jälkeen ilmoitus "No Connect"
Tapiok kirjoitti:Vaan eipähän tuolta Samsungin syövereistä löydy tuollaisia kasioita pikaisesti katsottuna, mihin nuo pitäisi kopioida. DPF:n lämmöt sain muuten asetettua oikein, mutta tuota  -merkkiä en saa syötettyä vielkä manuaalisesti oikein.
juimi kirjoitti:Tapiok kirjoitti:Vaan eipähän tuolta Samsungin syövereistä löydy tuollaisia kasioita pikaisesti katsottuna, mihin nuo pitäisi kopioida. DPF:n lämmöt sain muuten asetettua oikein, mutta tuota  -merkkiä en saa syötettyä vielkä manuaalisesti oikein.
.torque kansio on ns. piilokansio ja tiedostonhallinnasta pitää laittaa piilotettujen tiedostojen/kansioiden näyttäminen päälle.
samisami2 kirjoitti:Ilman hiukkassuodatinta huomaa että talvella ei mustaa tule putkesta ikinä, mutta kesällä mustaa tulee ihan selvästi niin että taustapeilistäkin näkee.
Sillon kun vielä oli hiukkassuodatin niin kun ajoi saman reitin päivällä lämpimällä ja yöllä kylmällä ilmalla niin yöllä ei tehnyt yhtäkään polttoa kun taas päivällä polttoja tuli 2-3kpl (50km välein)
Jos lukee maailman laajuisesti noista subarun dpf ongelmista niin keskustelu herää eloon aina kesällä.
Tapiok kirjoitti:Samaa huomannut itsekin. Lämpimillä keleillä polttelee 100 km välein, kylmemmällä harvemmin. Tätä samaa kertoivat jossain Subarukeskustelussa maailmallakin, kun asiaa selvittelin. Luulin jo että pönttö on menossa tukkoon, kun keväämmällä polttoväli oli sentään 500 km.
Hieman ihmettelin jokin aika sitten kun ajelin pitkästä aikaa motaria 400 km +120 km/h, niin 6-vaihteella imusarjan lämmöt pyrki nousemaan yli 80 asteen, 5-vaihteella ne oli 50 asteen pinnassa. Aikaisemmin en ole moista lämmönnousua noteerannut. Poltteli hiukkasia 100 km välein, kun kesäkuussa samalla reissulla ja ajotyylillä poltti vain kerran. Parempi vissiin olisi kun ei kattelisi noita moottorin anturitietoja vaan ajaisi niin kauan kunnes valot palaa mittarissa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa