HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Legacy Diesel -11

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
JyrkiJ
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Huhti 2016, 13:08

Legacy Diesel -11

ViestiKirjoittaja JyrkiJ » 06 Huhti 2016, 13:11

Eli ensimmäinen Subaru tulossa talouteen, jonkin verran palstaa selannut ja lueskellut....nooh, jokaisessa merkissä on omat vinkeensä/ominaisuutensa. Mutta kysymys onkin, että nyt kun lähden katsastaa vaihdokkia, niin mihin erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota (tietenkin huoltojen ajantasaisuus..yms. yleiset) Onko jotain nippelitieto, mitä kannattee syynätä?

Petri R
Viestit: 75
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 09:24

Re: Legacy Diesel -11

ViestiKirjoittaja Petri R » 06 Huhti 2016, 14:08

Onko kierrokset käynyt yli punarajan.... :D vitsi vitsi. Onko umpiot kunnossa, toimiiko takaluukun kaasujouset, ravistaako/luistaako kytkin tai kolahteleeko/jurnuttaako vauhtipyörä raskaissa vedätyksissä...?

JikkaPee
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 20:15
Paikkakunta: jkl

Re: Legacy Diesel -11

ViestiKirjoittaja JikkaPee » 06 Huhti 2016, 21:39

Noi umpiot on iso ongelma! Takuu menee tai on menny just umpeen....LUX mittarilla ei välttämättä ees nää tehottomuutta kunnolla,epäilevät polttimoita. Ite tarkastin projektorin sisäpinnan näppituntumalla....kohtuu iso homma vaan alkaa tutkii. Toivoa saa että olis merkintä vaihdosta jos vaihdettu!

Eläkä sit laita nimee lappuun vaikka siihen myyjä kirjottas et ne hoitaa valot! Aikanaa ku ton vanhemman ostin ja siinä oli umpiot rikki (polttimon kiinnitys) myyjä laitto kauppakirjaa et ne hoitaa...sit ku saivat hinnan tietää ni ois pitäny ite korvata puolet. Kuluttajan suoja ei auttanu mua siinä vaikka paperilla oli et ne hoitaa. Löysivät sit virosta (alvadin) halvalla ja maksoivat kiltisti kaiken!
Legacy 3.0R STW Spec.B MY07
Legacy Outback 2,5 MY05
Outback 2,0 TD MY11 EX
Impreza 2.0 TD MY09 EX

hannuk
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Helmi 2015, 22:18

Re: Legacy Diesel -11

ViestiKirjoittaja hannuk » 07 Huhti 2016, 10:19

JikkaPee kirjoitti:Eläkä sit laita nimee lappuun vaikka siihen myyjä kirjottas et ne hoitaa valot! Aikanaa ku ton vanhemman ostin ja siinä oli umpiot rikki (polttimon kiinnitys) myyjä laitto kauppakirjaa et ne hoitaa...sit ku saivat hinnan tietää ni ois pitäny ite korvata puolet. Kuluttajan suoja ei auttanu mua siinä vaikka paperilla oli et ne hoitaa.


Miten ihmeessä tuossa tilanteessa voi jäädä epäselväksi maksaja, jos myyjä on ilmoittanut kirjallisesti maksavansa? En ymmärrä :dontknow:

Noista kannattaa katsoa se huoltokirja melko tarkkaan. Öljyjen vaihtoväli on 15tkm ja mitään longlife litkuja ei ole. Ilmeisesti noista huoltoväleistä on maahantuojalla melko tiukka kanta, jos esim moottorin kanssa tulisi jotain takuuselvittelyä. 2010 ob:n saldona 125tkm mennessä (ostettaessa 62tkm): takaa ylätukivarret vaihdettu (ulommat pallonivelet väljät ja kun niitä ei saa irrallaan, niin vaihtui tukivarret jotka meni myyjän piikkiin), ratin napit vaihdettu (kontakti vikaa, vissiin puhdistamalla selviäisi, mutta meni myyjän piikkiin), perus huollot, jossain 90tkm kohdalla vaihdoin jarrupalat eteen ja taakse, jotain 115tkm kohdalla vaihdatin etu-oikean vetarin vaihdelaatikon puoleisen stefan, kun tihkutti öljyä. Niin ja akku tuli vaihdettua tammikuussa. Takuuhommina on vaihdettu vetokoukun kuulapää korkeampaan (koukkuvalmistajan sekoiluja, eli olivat laittaneet väärän mutkan pakettiin) ja nyt vuoden alussa vaihtui ajovalot. Yksilöitähän nuo alkaa olemaan kun kilometrejä on kertynyt enemmän, mutta aika huolettomana pelinä tuota pitäisin.

Hiukkassuodatin on oikeastaan ainoa juttu mikä tuossa on aiheuttanut muutaman kerran harmia tien päällä. Senkään kunnosta ei taida pystyä sanomaan mitään jos vika ei ole akuutisti päällä.

Kannattanee ottaa joku OBD2 lukija mukaan, niin saa senkin puolen tarkastettua.

Konepellin etureuna ja ikkunan ylhäältä katon reuna tuntuvat keräävän aika hanakasti kiveniskemiä. Varsinkin se katon reuna kannattaa tarkastaa ettei sitten oston jälkeen tule harmitusta. Orkkis roiskeläpät hieroo edestä maalin rikki ja kyllä ne kuraakin jemmaa aika hyvin sinne peltiä ruostuttamaan. Ristiselän tuki kannattaa kans testata (ei ole paha korjata jos moottori ehjä).
2010 Diesel Outback


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa