JikkaPee kirjoitti:Eläkä sit laita nimee lappuun vaikka siihen myyjä kirjottas et ne hoitaa valot! Aikanaa ku ton vanhemman ostin ja siinä oli umpiot rikki (polttimon kiinnitys) myyjä laitto kauppakirjaa et ne hoitaa...sit ku saivat hinnan tietää ni ois pitäny ite korvata puolet. Kuluttajan suoja ei auttanu mua siinä vaikka paperilla oli et ne hoitaa.
Miten ihmeessä tuossa tilanteessa voi jäädä epäselväksi maksaja, jos myyjä on ilmoittanut kirjallisesti maksavansa? En ymmärrä
Noista kannattaa katsoa se huoltokirja melko tarkkaan. Öljyjen vaihtoväli on 15tkm ja mitään longlife litkuja ei ole. Ilmeisesti noista huoltoväleistä on maahantuojalla melko tiukka kanta, jos esim moottorin kanssa tulisi jotain takuuselvittelyä. 2010 ob:n saldona 125tkm mennessä (ostettaessa 62tkm): takaa ylätukivarret vaihdettu (ulommat pallonivelet väljät ja kun niitä ei saa irrallaan, niin vaihtui tukivarret jotka meni myyjän piikkiin), ratin napit vaihdettu (kontakti vikaa, vissiin puhdistamalla selviäisi, mutta meni myyjän piikkiin), perus huollot, jossain 90tkm kohdalla vaihdoin jarrupalat eteen ja taakse, jotain 115tkm kohdalla vaihdatin etu-oikean vetarin vaihdelaatikon puoleisen stefan, kun tihkutti öljyä. Niin ja akku tuli vaihdettua tammikuussa. Takuuhommina on vaihdettu vetokoukun kuulapää korkeampaan (koukkuvalmistajan sekoiluja, eli olivat laittaneet väärän mutkan pakettiin) ja nyt vuoden alussa vaihtui ajovalot. Yksilöitähän nuo alkaa olemaan kun kilometrejä on kertynyt enemmän, mutta aika huolettomana pelinä tuota pitäisin.
Hiukkassuodatin on oikeastaan ainoa juttu mikä tuossa on aiheuttanut muutaman kerran harmia tien päällä. Senkään kunnosta ei taida pystyä sanomaan mitään jos vika ei ole akuutisti päällä.
Kannattanee ottaa joku OBD2 lukija mukaan, niin saa senkin puolen tarkastettua.
Konepellin etureuna ja ikkunan ylhäältä katon reuna tuntuvat keräävän aika hanakasti kiveniskemiä. Varsinkin se katon reuna kannattaa tarkastaa ettei sitten oston jälkeen tule harmitusta. Orkkis roiskeläpät hieroo edestä maalin rikki ja kyllä ne kuraakin jemmaa aika hyvin sinne peltiä ruostuttamaan. Ristiselän tuki kannattaa kans testata (ei ole paha korjata jos moottori ehjä).