Sandman1 kirjoitti:Olisikos tässä nyt sitä ongelmaa, kun eurooppaan tuotiin noi prkl virtuaalivaihteiset laatikot. Näissähän on siis eri ohjelmat, kuin esim. Japaniassa
Ei pitäs mennä sorkkimaan...
Jappi kirjoitti:Sandman1 kirjoitti:Olisikos tässä nyt sitä ongelmaa, kun eurooppaan tuotiin noi prkl virtuaalivaihteiset laatikot. Näissähän on siis eri ohjelmat, kuin esim. Japaniassa
Ei pitäs mennä sorkkimaan...
Olettaisin että dieselin vääntömomentti ja ohjelmallisten pykälien aiheuttamat iskumaiset kuormitukset rikkoo voitelukalvon.
Haiduk kirjoitti:Kiinnostaa aihe mut svenska ei taivu. Voisko joku selostaa pienen referaatin ongelman juuresta
tuRboman kirjoitti:XT Forestereista ei ole vielä juttua tällaisesta vaikka niitä on myyty 2013 lähtien. Joten toivottavasti tuossa jutussa on perää, ja vain dieseleitä koskee.
jah kirjoitti:tuRboman kirjoitti:XT Forestereista ei ole vielä juttua tällaisesta vaikka niitä on myyty 2013 lähtien. Joten toivottavasti tuossa jutussa on perää, ja vain dieseleitä koskee.
Eikös tuossa CVT lootassa sen ketjun kireys niiden rullien välissä säädetä softalla riippuen aika monesta muuttujasta. Voi hyvinkin olla että ketju on säädetty olemaan hiukan liian löysällä ja dieselin kovempi vääntö pienillä kierroksilla saa sen luistamaan herkemmin kuin bensakoneet.
OT: Google-kääntäjän vääntö ruotsista suomeksi on kyllä aika huvittavaa luettavaa.
Jappi kirjoitti:jah kirjoitti:tuRboman kirjoitti:XT Forestereista ei ole vielä juttua tällaisesta vaikka niitä on myyty 2013 lähtien. Joten toivottavasti tuossa jutussa on perää, ja vain dieseleitä koskee.
Eikös tuossa CVT lootassa sen ketjun kireys niiden rullien välissä säädetä softalla riippuen aika monesta muuttujasta. Voi hyvinkin olla että ketju on säädetty olemaan hiukan liian löysällä ja dieselin kovempi vääntö pienillä kierroksilla saa sen luistamaan herkemmin kuin bensakoneet.
OT: Google-kääntäjän vääntö ruotsista suomeksi on kyllä aika huvittavaa luettavaa.
Ketjun/hihnan kireys on vakio, perusvirhe mahtaa olla mitoituksessa joka ei riitä dieselin alaväännölle.
Mauri H kirjoitti:Jos näin on niin softapäivitys tarkoittaa sitä että CVT:n ohjauksesta tehdään "löysempi" eli annetaan enemmän kierroksia ja hyödynnetään vääntöä vähemmän. Epäilemättä olisi aika vittumainen temppu käytännössä.
Juurikin sitä. Sakukaan ei suositellut virittämistä CVT laatikolle.Jampsu kirjoitti:Mitähän noi cvt askit tykkää jos aletaan xt foreakin rikittämään vähän enemmän 400hv/500Nm alkaa cvt varmaan huutamaan hoosiannaa
yason kirjoitti:Mistäs lähtien Subarun dieseleissä onkaan ollu automaatteja? 2010? 2011?
Nettiautossa on tälläkin hetkellä neljä 2008-2010 Subarua, joihin on speksattu "diesel + automaatti", vaikka kuvista näkee, että manuaalejahan noi on
Ja onko dieselautomaatteja ollut myös perinteisiä mehumaijoja vai pelkästään CVT:tä?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa