HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Cvt-diesel vetohommissa

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Cvt-diesel vetohommissa

ViestiKirjoittaja out » 07 Syys 2016, 18:10

Onko kokemuksia cvt-dieselistä vetohommissa? Kuinka nousee vene rampilta ja miten toimii tien päällä. Kiikarissa outback cvt dsl -13

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Cvt-diesel vetohommissa

ViestiKirjoittaja tuRboman » 07 Syys 2016, 20:46

On. Bensa CVT:llä vetänyt n. 1500kg vaunua. Loistava veturi. 2010:llä vedin hieman reilun 10000km ja nyt 2015 mallilla n. 3000km vaunun vetoa. Portaattomuus on todella iso plussa. Ei nykäisyjä eikä sellaista tunnetta, että ois väärä vaihde sisässä. 2010:ssä oli pakittaessa vääntö heikkoa paikaltaan lähtiessä. Sitä korjattiin softalla huollossa. Koskaan ei jäänyt vaunu laittamatta paikalleen vaikka melkoisissa puskissa kuljettiin. Lappia on kierrelty vaunun kanssa ja monenlaiseen notkelmaan on menty parkkiin. Voimanjako toimii ja laatikko on kyllä täys kymppi vetohommiin.
Dieseliin yhdistettynä mulla ei ole kokemusta tyhjää koeajoa enempää. CVT ottaa nimenomaan koneen ominaisuudet käyttöön ja kohtuu heiveröinen vaparikin riittää todella hyvin.

Kertonee jotain, että vetohommat on mulla korkealla prioriteetillä enkä harkinnut muuta kuin CVT versiota.
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Maxhine
Viestit: 93
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Cvt-diesel vetohommissa

ViestiKirjoittaja Maxhine » 07 Syys 2016, 21:13

Onhan tuota kärriä tullut vedeltyä. Kulkee ku juna raiteillaan ja portaattomuudessa ei huomaa isompaa muutosta kuin kierroksien nousu. Pakittaessa mielestäni on hieman iso välitys, joutuu jarrulla hidastelee aika paljon jopa väljemmilläkin tiellä / pihalla.

Kerran oon vetänyt auton ojasta, oli naapurissa menny corolla raville ja satuin paikalle sopivasti. Eipä pahemmin tuntunut kuormaa tulevan tuosta toisesta autostakaan. Yllätys oli, et tyhjäkäynnillä tuli jo takas tielle Toyota...

Sit mitä lueskelin niin vuoden -13 cvt ois erilainne jotenkin aikaisempiin. Mitä lie muutosta tehneet...
Outback 2.0 TD CVT -13 + Hydronic II + Easystart Remote+

an13
Jäsen
Viestit: 159
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 12:57

Re: Cvt-diesel vetohommissa

ViestiKirjoittaja an13 » 07 Syys 2016, 21:36

Millos ne tulikaan keinotekoiset turhat pykälät kiihdytykseen. Ylämäkeen kuorman kanssa peruutus on kyllä tuossa CVT:ssä aika heikko kohta, tuntuu ettei jaksa lähteä liikkeelle ollenkaan, softa ei anna oikein ollenkaan voimaa laatikolle.

Amazonmies
Viestit: 87
Liittynyt: 21 Helmi 2015, 10:31

Re: Cvt-diesel vetohommissa

ViestiKirjoittaja Amazonmies » 07 Syys 2016, 22:21

Pykälät tuli 2015

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
Subaru Outback 2,5 Ridge MY16
Audi A4 Quattro 1,8T MY02

out
Viestit: 189
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 18:35

Re: Cvt-diesel vetohommissa

ViestiKirjoittaja out » 07 Syys 2016, 22:24

Jep,helsingin laakkosella on dsl cvt -13 ja se on veljelle varauksessa. Tulis vetoautoksi tonnin painoselle venepaketille. Ilmeisen hyvä vehje siis laatikon puolesta. Manuaali kun on onneton rampilla painavalla paketilla.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Cvt-diesel vetohommissa

ViestiKirjoittaja Qulle » 07 Syys 2016, 23:37

Varmaan oikein hyvä tuohon tarkoitukseen

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: RE: Re: Cvt-diesel vetohommissa

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 14 Syys 2016, 23:15

an13 kirjoitti:Millos ne tulikaan keinotekoiset turhat pykälät kiihdytykseen. Ylämäkeen kuorman kanssa peruutus on kyllä tuossa CVT:ssä aika heikko kohta, tuntuu ettei jaksa lähteä liikkeelle ollenkaan, softa ei anna oikein ollenkaan voimaa laatikolle.

Tuli 2015-malliin softapäivitys ja auton käytös muuttui aika radikaalisti. Enään ei emmi liikkeellelähdössä ja nostaa kierroksia aika herkästi ylemmös hitaissa vauhdeissa... Antaisin kyllä noi vaihteet jollekkin manuaalimiehelle...
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Cvt-diesel vetohommissa

ViestiKirjoittaja tuRboman » 15 Syys 2016, 08:16

2015 mallissa on myyjän mukaan uusi laatikko. Ei pelkkä softa?!
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa