Amazonmies kirjoitti:https://subdiesel.wordpress.com/2011/02/15/injector-learning-calibration/
Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
JOVAIN kirjoitti:En suosittele kokeilemaan, mutta suutin kun jää auki syystä tai toisesta voi auttaa kun pidetään lappua lattiassa niin kauan että naputus hiljenee.
Näin eräässä opel omegassa 2,3 litran diesel-koneella.
ÄLÄ KOKEILE, mutta tosiaan voi olla suutin jäänyt aukiasentoon. Kaipa niihinkin löytyy polttoaineen sekaan laitettavia puhdistusaineita.
Jappi kirjoitti:No jos ei ole nostin niin sitten jotain paljon pahempaa. Äänen taajuus viittaisi nostimeen tai kiertokangen laakerointiin. Vuosimalli dieselinä viittaa katastrofiin.
Tosin vaparidieseliä ei ole olemassa...
out kirjoitti: Onhan niihin jo laitettu onnistuneesti +-10 moottoria joten semmonen lienee ainoo järkevä. Niitähän ainakin ruottin romuttamoilta saa joskus edullisesti.
Tomcat kirjoitti:Jonkun verran noita konerikkoisia on jätetty korjaamatta ja omistajat on myyneet auton sellaisenaan muutamalla tonnilla. Jotenkin karmaisevaa kun on sijoittannut uudehkoon autoon 15-20t€ ja kohta saa siitä muutaman tonnin... Vaikka pahaa tekeekin näin Subarumiehenä, niin itse en ainakaan suosittele en uutta enkä vanhaa Diesel Subarua kenellekkään.
Jampsu kirjoitti:Noo kyl näillä bensavehkeillä tehdään vielä isommat lovet
Tomcat kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Noo kyl näillä bensavehkeillä tehdään vielä isommat lovet
Taitavt olla lähinnä itseaiheutettuja...
Jampsu kirjoitti:Joskus on ja joskus ei... Onko se itseaiheutettua jos ostat auton ja vuoden aikana 10tkm ajelet nätisti ja menee lakerit, veivi katkee tms.?
Tomcat kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Joskus on ja joskus ei... Onko se itseaiheutettua jos ostat auton ja vuoden aikana 10tkm ajelet nätisti ja menee lakerit, veivi katkee tms.?
Ja mikäköhän oli kyseisen auton aiempi historia, veikkaan ettei kovin ruusuinen.
Kyllä ne "vakio" bensakoneiden osalta on lähinnä itseaiheutettuja ( Turbo tai ei ), yleensä huollon laiminlyönnin seurauksena. Jos vaikka ajat 2.5L vapari legacyllä huoltoohjeen mukaan, niin väitän että yhtään konetta ei ole hajonnut laakerivaurioon Suomessa koneen normi elinkaaren aikana... Samaa ei voi todeta Dieselien kohdalla, kyllä ne koneet on vaan niin paskoja.
Esim toi Saksantuonti josta 2.0S Turbo Foresta oli menny lakrut johtui VARMASTI huollon laiminlyönnistä. Kone oli sisältä täynnä "tervaa" eikä öljyä, viittaa siihen että öljyjä ei ollu vaihdettu varmaan koskaan, ihme että kesti ees 160tkm
Tomcat kirjoitti:Classicin öljypumpun takakannen löystymis ongelma pitäis olla "valtuutettujen" Subarukorjaamoiden tiedossa...
Vaihdat itse jakopään, unohdat noi kiristykset, rikot koneen = huollon laiminlyönti
Pullukka STi versioiden lakru/softaongelmat korjattiin takuuseen jos huoltoohjelmaa oli noudatettu...
Mitä tulee esim 2.5L STi:n alakertavaurioihin, niin vaikka et takuuseen saisikaan eivät korjauskulut ole sitä luokkaa että auto pitääisi myydä varaosina eteenpäin korjaus kulujen takia, mikä dieseleiden osalta on luokkaa 11-15t€
Tomcat kirjoitti:
Pullukka STi versioiden lakru/softaongelmat korjattiin takuuseen jos huoltoohjelmaa oli noudatettu...
-teme- kirjoitti:Takuuseenhan näita dieselinkin koneita on vaihdeltu, eli miten tämä eroaa tuosta pullukan kattilasta? Kiva olis tietää mitenkä monta pullukan konetta on takuuseen korjattu vs. sitten dieseleitten, toki pitää suhteuttaa myyntilukuihin mutta kuitenkin varmaan aika lähelle toisiaan ovat.
Tomcat kirjoitti:-teme- kirjoitti:Takuuseenhan näita dieselinkin koneita on vaihdeltu, eli miten tämä eroaa tuosta pullukan kattilasta? Kiva olis tietää mitenkä monta pullukan konetta on takuuseen korjattu vs. sitten dieseleitten, toki pitää suhteuttaa myyntilukuihin mutta kuitenkin varmaan aika lähelle toisiaan ovat.
No toi on kyllä ihan totta, takuuseen menneet kummatkin jos huoltokirja kunnossa. Bensaturbojen kohdalla vs Diesel pääsee bensat kyllä ihan sika paljon halvemmalla mitä koneen korjaukseen tulee ( vaihto/korjaus ) Itse ostin Mäkiseltä tehdasuuden MY10 moottorin kaikilla apulaitteilla 1700,-€ ja tais Ximmoninkin 15tkm ajettu MY10 STi longblock maksaa saman verran.
Osaanottoni Krim85 koneen porsimisen johdosta. Pistähän infoa miten käy, meneekö goodwiliin yhtään ja mikä on koko remontin loppusaldo jos kehtaat kertoa...
Tomcat kirjoitti:Jokainenhan voi ostaa osat sieltä mistä halvimmalla saa on sitten osat tappiolla Mäkiseltä tai puoliautoa ruttutukusta puoli-ilmaiseksi. Kaikilla ei vaan ole siihen mahdollisuutta ja joutuu turvautumaan normi marmoriin...
Silloin hintalappu Dieselin koneremontin osalta on noin 10000€ ja jos turbo menny niin sitten 1000-1500€ lisää
Aika karseeta jos korjaus maksaa 2/3 auton arvosta
mechanix kirjoitti:http://www.importcarparts.co.uk/parts-info?id=9596&cat=96&sub=0&sec=0&var=0&dc=&gen=&searchKey=&searchPart=
Marmorilta nyt mitää kannata ostaakkaan kun hintoihin lykätään nolla perään suomilisänä.
Tomcat kirjoitti:Diesel miehille helpotukseks voin sanoa että mun Subaruhistorian aikana bensakoneita on hajonnut/avattu
seuraavasti.
Totaalisesti 5kpl
Kansipahveja 5kpl
Öljynsyönnin takia 2kpl (männät )
Tuostako laskee korjauskulut niin ei yhden Dieselin motin korkkaus tunnu missää
Mauri H kirjoitti:Muistakaa nyt että jos puhutte oikeasti viritetyistä autoista, sekä tuhon jälkeen viriosien kustannuksista ei niitä voi laskea. Noi dieselit kun ei ole kuin maksimissaan softattuja, eli ei viritettyjä eikä ne muutu rempan jälkeen paremmiksi kun parempia osia ei oikein ole tarjolla.
Eli pitäisi vertailla maksimissaan softaviritetyn bensakoneisen hajoamista ja sen korjaamista vakio-osilla. Koska niinhän dieselin tapauksessa käy.
Jos mulla nyt hajoaa kone ja ostan jokaisen osan Cosworthilta niin ei se oikein ole vertaulukelpoinen dieselmotin kasaamiseen orkkisosilla.
Jampsu kirjoitti:Btw. dieselin kampura
749.95 punta eli hitusen päälle 800€ eli reippaaseen 1000€ laakerit ja kampi. Veikkaisin et ei toi kampuran katkeaminen paljonkaan sen kalliimpi ole loppupeleissa ku jos ej koneesta katkee jakoremmi tai jako hyppää.
Jappi kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Btw. dieselin kampura
749.95 punta eli hitusen päälle 800€ eli reippaaseen 1000€ laakerit ja kampi. Veikkaisin et ei toi kampuran katkeaminen paljonkaan sen kalliimpi ole loppupeleissa ku jos ej koneesta katkee jakoremmi tai jako hyppää.
Se vaan että EE lohko on monesti entinen kun kampi pettää, rikkoo tai vääntää runkolaakeripukit jos ajossa antautuu.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa