HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

EE20 2013 sovitus 2009 autoon??

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
Dfs
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Tammi 2016, 20:36

EE20 2013 sovitus 2009 autoon??

ViestiKirjoittaja Dfs » 12 Loka 2016, 19:02

Onkohan jollain tietoo onko mitään mahiksii saada 2013 vuosimallin ee20 dieselii käymään vuosimallin 2009 autoon...jos on ni mitähän ihmeitä pitää tehä että se sinne kävis??

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: EE20 2013 sovitus 2009 autoon??

ViestiKirjoittaja KK9 » 12 Loka 2016, 21:27

Tuosta langasta selvinnee aika paljon!
viewtopic.php?f=16&t=3368
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: EE20 2013 sovitus 2009 autoon??

ViestiKirjoittaja Jappi » 14 Loka 2016, 00:23

Suuttimet ja johtosarja siirretään vanhasta koneesta, hehkut vanhasta koneesta tai vanhan koneen spekseillä uudet. Ei muuta muutettavaa.

Ehdottomasti uusittavia osia: Suuttimen liekkitiiviste kanteen, suuttimien paluulinjojen tiivisteet ja suuttimien kiinnityslevyjen alemmat (venyvät)pultit.

Ei pakollista mutta hyvä olisi vaihtaa: Polttoaineen korkeapaineputket, pakosarjojen tiivisteet ja suuttimien kiinnityslevyjen ylemmät pultit.

Raapeli
Viestit: 17
Liittynyt: 12 Marras 2016, 18:07

Re: EE20 2013 sovitus 2009 autoon??

ViestiKirjoittaja Raapeli » 16 Tammi 2017, 22:11

tervehdys,
kuullostaa mielenkiintoiselta projektilta. Olisin tiedustellut sellaista että minulle olisi tarjolla 2013 automaattilaatikossa kiinni ollut kone. Onkohan kellään tietoa siitä, menevätkö EE20 koneet ristiin automaatti ja manuaalivaihteistojen kanssa? Subarun virallinen edustaja sanoi ettei kannata koittaa kun tuntuu vähän siltä ettei ne kuitenkaan sovi. Ne kun ovat yleensä niin erilaisia.

Mutta ilmeisesti sait omasi toimimaan?

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: EE20 2013 sovitus 2009 autoon??

ViestiKirjoittaja Qulle » 16 Tammi 2017, 22:40

Olis varmaan eka subaru jossa ei sopisi kumpi tahansa loota koneeseen ja toisin päin.
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: EE20 2013 sovitus 2009 autoon??

ViestiKirjoittaja KK9 » 17 Tammi 2017, 16:37

Joo paremmin näkyy/kuuluu Surbuis osat sopivan ristiin, kuin mitä VAGilaisissa!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: EE20 2013 sovitus 2009 autoon??

ViestiKirjoittaja Jampsu » 18 Tammi 2017, 20:00

KK9 kirjoitti:Joo paremmin näkyy/kuuluu Surbuis osat sopivan ristiin, kuin mitä VAGilaisissa!

Vageissahan nyt mikään paitsi ilmansuodatinkotelo käy ristiin ku anturit yms vaihtuu 10 kertaa yhden vuoden aikana.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: EE20 2013 sovitus 2009 autoon??

ViestiKirjoittaja Jappi » 18 Tammi 2017, 20:19

En uskalla päätäni pantiksi laittaa mutta muistelen että tuo nykyinen kone on automaattivaihteisesta XV:stä, viimeistä vuosikertaa EURO5 konetta. Ja toimii ihan hyvin.

E: sen verran jäi mietityttämään että tarkistin, manuaalimallista on tuo meidän uusi moottori. Mutta kun vaihtokonetta kyselin niin ei missään mitenkään eroteltu automaattia ja manuaalia.

Raapeli
Viestit: 17
Liittynyt: 12 Marras 2016, 18:07

Re: EE20 2013 sovitus 2009 autoon??

ViestiKirjoittaja Raapeli » 18 Tammi 2017, 21:41

Terve, Maahantuoja auttoi sen verran että sama kone käy automaattiin ja manuaaliversioon. Eli se puoli on varmaankin ok. Se vaan aina vähän jännittää kun pitäisi kone tilata, maksaa paljon ja takaisin sitä ei saa luovutettua. Muta ehkä sen saa sitten eteenpäin diilattua jos ei jostain syystä mahdukaan/onnistu. Kiitos tiedosta

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: EE20 2013 sovitus 2009 autoon??

ViestiKirjoittaja Jappi » 19 Tammi 2017, 21:52

Kyllä se sitten onnistuu kun kerran maahantuoja sanoi ettei vaihteistoversioiden välillä ole eroa, tuossa sinulla on koneen vuosimalli kuitenkin vielä turvallisesti EURO5 ikäluokkaa.

EURO6 ei ole niin vain sovitettavissa kuuleman mukaan. Pikatunnistus onnistuu kuvista, EURO4 ja 5 moottorissa on apulaitehihnalle kiristin apparin puolella ja taittopyörä kuskin puolella, EURO6 on ainoastaan kiristin ja sekin kuskin puolella.

-subbe-
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Maalis 2017, 14:58

Re: EE20 2013 sovitus 2009 autoon??

ViestiKirjoittaja -subbe- » 19 Maalis 2017, 15:21

Moottorin vaihto foresteriin vm.09 menossa, 257tkm kesti ennen kuin kampiakseli katkes! Uusi kone euro5 vm.13 johon siirtyy vanhasta euro4 moottorista suuttimet,johtosarja,imusarja ja turbo. Mutta sopiiko euro5 koneen syöttöpumppu euro4 suuttimille/eculle? Vai aiheuttaako ongelmia? Säästys muutama tunti aikaa jos ei tarvis vaihtaa ja myös vähemmillä kilsoilla nyt paikallaan oleva pumppu!

Raapeli
Viestit: 17
Liittynyt: 12 Marras 2016, 18:07

Re: EE20 2013 sovitus 2009 autoon??

ViestiKirjoittaja Raapeli » 19 Maalis 2017, 17:23

moro,
mulla on tämä sama operaatio myös menossa ja kone on jo paikallaan. En vaihtanut pumppua ja kone kyllä lähti käyntiin. Siis näyttäisi siltä että sopii. Muuten kone on ok, mutta mittaritauluun syttyi keltainen konevalo. oliakiko jäänyt konerikosta päälle. Samoin koneesta kuuluu vähän sirinää, kun antaa kierroksia, sirinä seuraa kierroksia, mutta tyhjäkäynnillä tätä ei kuulu. siis tutkitaan lisää.

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: EE20 2013 sovitus 2009 autoon??

ViestiKirjoittaja Jappi » 19 Maalis 2017, 22:57

-subbe- kirjoitti:Moottorin vaihto foresteriin vm.09 menossa, 257tkm kesti ennen kuin kampiakseli katkes! Uusi kone euro5 vm.13 johon siirtyy vanhasta euro4 moottorista suuttimet,johtosarja,imusarja ja turbo. Mutta sopiiko euro5 koneen syöttöpumppu euro4 suuttimille/eculle? Vai aiheuttaako ongelmia? Säästys muutama tunti aikaa jos ei tarvis vaihtaa ja myös vähemmillä kilsoilla nyt paikallaan oleva pumppu!


Pumpussa ei ole merkittävää eroa, ajoon vain. Imusarjaakaan ei ole mikään pakko vaihtaa, mulla oli uuden imusarja niin paljon puhtaampi että jäi käyttöön.

Raapeli
Viestit: 17
Liittynyt: 12 Marras 2016, 18:07

Re: EE20 2013 sovitus 2009 autoon??

ViestiKirjoittaja Raapeli » 11 Joulu 2017, 20:46

pitää vielä kiittää kaikkia avusta ja hyvistä kommenteista. Auto on nyt ajanut 13 tkm ja hyvin hyrrää. Se ongelma siitä turbostakin selvisi. On se turbo ihan pätevä vehje, vaikuttaa erityisesti matalilla kierroksilla. ONgelma oli, että pakoputken laippa oli löysä. rakoa ei nähnyt, koska se oli koneen puolella ja sen vierran pieni, ettei oikein peilistäkään näkynyt. Tyhjäkäynnillä ei viheltänyt ja kun olin sisällä autossa, pystyin painamaan kaasua mutten seuraamaan vihellystä. Mutta siis sekin selvisi.

ei muuta kun uusia koneita vaihtoon vaan... :wave:


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa