HeiLau kirjoitti:Itsellä teki tuon saman ja nyt auto korjaamolla. Pihassa katsoin konepellin alle eikä imuilmaputki tullu ekana silmään eikä tietenkään EGR, niin vein (ajan ja sopivan huoltotilanpuutteenkin takia) korjaamolle. halpis OBD2 lukija kertoi jonkin imuilman paine-eron olevan liian suuren. Muuten, ajelin autolla tarpeen (lue hirvimetsän) takia >400 km eikä auto ainakaan tielle levinnyt. Kuten todettua alavääntö oli poissa, samoin tehot ja otti vain 4000rpm. Eikä vakionopeussäädin toiminut.
Palaan kun auto saatu korjaamolta. Tuo EGR:n tukkiminen on vahvasti mielessä... Mut vielä, onko ohjelmoitava uudelleen jos tekee n 10mm reiän laippaan ? YM08 2.0TD
Imuilman paine-eroa ei mitata, veikkaan et halpis lukija on tarkoittanut DPFn paine-eroa eli olis hiukkassuodatin alkanut tukkeutua.HeiLau kirjoitti:Itsellä teki tuon saman ja nyt auto korjaamolla. Pihassa katsoin konepellin alle eikä imuilmaputki tullu ekana silmään eikä tietenkään EGR, niin vein (ajan ja sopivan huoltotilanpuutteenkin takia) korjaamolle. halpis OBD2 lukija kertoi jonkin imuilman paine-eron olevan liian suuren. Muuten, ajelin autolla tarpeen (lue hirvimetsän) takia >400 km eikä auto ainakaan tielle levinnyt. Kuten todettua alavääntö oli poissa, samoin tehot ja otti vain 4000rpm. Eikä vakionopeussäädin toiminut.
Palaan kun auto saatu korjaamolta. Tuo EGR:n tukkiminen on vahvasti mielessä... Mut vielä, onko ohjelmoitava uudelleen jos tekee n 10mm reiän laippaan ? YM08 2.0TD
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa